printlogo


کد خبر: 230188تاریخ: 1399/11/16 00:00
اخبار

تقدیر ۲۷۷ نماینده مجلس از عملکرد دیوان محاسبات
سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، بیانیه ۲۷۷ نفر از نمایندگان مجلس در تقدیر و تشکر از دیوان محاسبات کشور را قرائت کرد. 
در این بیانیه آمده است: همان‌گونه که مستحضرید دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس و نماینده انحصاری منتخبان ملت در نظارت بر حسن اجرای قانون، وظیفه خطیر پاسداری از بیت‌المال را برعهده داشته و بر همین اساس در اجرای اصل 55 قانون اساسی و بند «ج» ماده یک قانون دیوان محاسبات کشور و بند یک ماده 219 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش تفریغ بودجه سال 1398 کل کشور را که حاوی عملکرد یک‌ساله دولت به انضمام نظرات کارشناسی و پیشنهادات دیوان است، یک ماه پیش از موعد مقرر قانونی به ‌رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا جهت بهره‌برداری نمایندگان در زمان بررسی و تصویب لایحه بودجه 1400 کل کشور، تسلیم مجلس شورای اسلامی کرد. مضافا اینکه ارائه گزارش عملکرد ۸ ماهه اجرای بودجه سال 99 و نیز حضور اثربخش نمایندگان دیوان به منظور ارائه نقطه‌نظرات کارشناسی در جلسات کارگروه‌ها، کمیسیون‌های تخصصی و بویژه کمیسیون تلفیق هنگام بررسی لایحه بودجه سال 1400 کل کشور که موجب غنای هر چه بیشتر مصوبات کمیسیون شده، قابل تقدیر و تحسین است. بنا به مراتب فوق بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از ریاست محترم دیوان محاسبات کشور، مسؤولان و همکاران خدوم این دیوان، حافظان بیت‌المال در این سنگر مقدس اعلام می‌داریم. 
***
بدهی خارجی ایران ۳۱۷ میلیون دلار افزایش یافت
بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، میزان بدهی خارجی ایران در پایان آذر ۹۹ بر اساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۹ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار است که ۷ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۸۴ میلیون دلار از این میزان، بدهی‌های کوتاه‌مدت است. این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۲۲ میلیون یورو محاسبه شده که ۶ میلیارد و ۴ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۶۱۸ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است. حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۹۸ معادل ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از افزایش حجم بدهی‌های خارجی ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۹ دارد. بر این اساس نسبت بدهی‌های خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی حدود 5/3 درصد است. 
***
گزارش مرکز آمار از تورم دی‌ماه بازار مسکن شهر تهران
تب تورم مسکن نزدیک نقطه جوش
طبق آخرین گزارش مرکز آمار از تورم بازار مسکن، نرخ تورم نقطه‌ای در دی‌ماه ١٣٩٩ به عدد 4/90 درصد رسید؛ یعنی خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی در شهر تهران نسبت به دی ١٣٩٨، 4/90 درصد بیشتر پرداخت کنند. تورم نقطه‌ای این ماه در مقایسه با ماه قبل 4/7 واحد درصد افزایش یافته است. همچنین تورم ماهانه در دی‌ماه ١٣٩٩ به عدد 2/8 درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (5/8- درصد)، 7/16 واحد درصد افزایش داشته است. علاوه بر این نرخ تورم سالانه دی‌ماه ١٣٩٩ املاک مسکونی شهر تهران به عدد 8/71 درصد رسیده است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل 6/3 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. 
***
تحقق 101 درصدی هدفگذاری 10‌ماهه درآمدهای مالیاتی
وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دیروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره عملکرد وزارت متبوع خود گفت: درآمدهای نفتی بشدت کاهش یافت و ما باید جایگزین می‌کردیم اما شرایط طوری نبود که بتوانیم هزینه‌های جاری را کاهش دهیم. فرهاد دژپسند ادامه داد: یکی از درآمدهای جایگزین مالیات بود، سعی کردیم رعایت مودیان را کنیم اما از آن طرف نمی‌توانستیم بحث مالیات را نادیده بگیریم. وی افزود: در 10 ماهه امسال ۱۰۱ درصد درآمد مالیاتی تحقق یافت. 

Page Generated in 0/0055 sec