printlogo


کد خبر: 230194تاریخ: 1399/11/16 00:00
اخبار

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
ارادت شهید سلیمانی به رهبر انقلاب به زندگی او شکل داد
آیت‌الله مکارم‌شیرازی دیروز در پیامی تصویری به همایش «گام دوم انقلاب، مکتب شهید سلیمانی»، با تاکید بر اینکه سزاوار است همه از ویژگی‌های شخصیتی شهید سلیمانی درس بگیرند و منتقل کنند، بیان داشت: اولا شجاعت بی‌نظیری داشت و ترسی از چیزی نداشت و اگر شجاعت او نبود، داعش هم عراق، هم سوریه و لبنان را تخریب می‌کرد. 
وی با بیان اینکه یکی از امتیازات او شجاعت بی‌نظیر و دوم علاقه فوق‌العاده به رهبر انقلاب بود و همین خط و مسیر او را تعیین می‌کرد، تصریح کرد: این هم از خمیرمایه‌هایی بود که به زندگی او شکل می‌داد. 
وی با بیان اینکه واقعا شهید سلیمانی خلوص ‌نیت داشت، ضمن اشاره به خاطره دیدار با شهید سلیمانی، اظهار داشت: پس از این دیدار، شهید سلیمانی از حاضران خواست از اتاق بیرون بروند و همه که رفتند، از زیر کتش کفنی درآورد که روی آن شهادت شخصیت‌ها بود که نوشته شده بود «ما جز خیر از او چیزی نمی‌دانیم». 
وی افزود: این کار اول نشان می‌داد ایشان آماده شهادت است و این سردار شجاع، رشید و بزرگوار این کار را انجام داد و ما هم روی آن کفن نوشتیم «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا». این مرجع عالیقدر تاکید کرد: این نشان می‌دهد قیامت و شهادت را باور دارد و شهادت مردم را در پیشگاه خدا سبب نجات خود می‌داند. 
***
ابراز نگرانی آمریکا از پرتاب موشک ماهواره‌بر «ذوالجناح»
وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب موفقیت‌آمیز موشک ماهواره‌بر سوخت جامد ذوالجناح، مدعی شد اینگونه موشک‌های ماهواره‌بر باعث نگرانی‌های جدی اشاعه‌ای هستند. 
به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک ماهواره‌بر «ذوالجناح» عمیقا ابراز نگرانی کرد و آن را مسبب افزایش سرعت پیشرفت موشکی ایران دانست. 
به نوشته خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ کوتاهی در این باره گفت: «ایالات‌متحده همچنان نگران تلاش‌های ایران برای توسعه [فناوری] پرتابگرهای فضایی‌(SLV)  است، زیرا این برنامه‌ها قادر هستند پیشرفت موشکی بالستیک ایران را توسعه دهند».
در این بیانیه ضمن تکرار ادعاهای نخ‌نما شده و بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، آمده است: «پرتابگرهای فضایی باعث نگرانی‌های جدی اشاعه‌ای هستند، زیرا شامل فناوری‌های مشابه و تبادل‌پذیر با آن دسته از فناوری‌های موشک‌های بالستیک هستند که شامل سامانه‌های دوربرد نیز است».
***
آزادی ۲ مرزبان گروگان گرفته‌شده توسط گروهک تروریستی جیش‌الظلم
روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای از آزادی 2 نفر از رزمندگان مرزبان گروگان گرفته‌شده توسط گروهک تروریستی و ضدانقلاب جیش‌الظلم در شب گذشته خبر داد. متن اطلاعیه به این شرح است: با تبریک خجسته سالروز حضرت فاطمه زهرا(س) و میلاد فرزند برومندش حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارکه فجر و چهل‌و‌دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران می‌رساند؛ با تلاش‌های مستمر قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه و طی اقدامات اطلاعاتی موفق، 2 نفر از رزمندگان مرزبانی نیروی زمینی سپاه و نیروی پرافتخار انتظامی که سال ۱۳۹۷ توسط گروهک تروریستی و ضد انقلاب جیش‌‌الظلم در مرزهای جنوب شرق کشور به گروگان گرفته شده بودند، شب گذشته (سه‌شنبه 13/11/99) آزاد شده و به آغوش وطن اسلامی بازگشتند. 
***
ارتقای فناوری جنگنده‌های ایرانی در دستور کار است
وزیر دفاع در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوانوردی هند، گفت: نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی نشان می‌دهد کشور هند یک حرکت جدی و فناورانه‌ای در حوزه صنعت هوایی را آغاز کرده است و در این راستا از توانمندی‌های خود و بخش خصوصی نیز جهت پیشرفت‌های چشمگیر استفاده می‌کند. امیر سرتیپ امیر حاتمی تصریح کرد: در صنعت هوایی به‌رغم تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه به دستاوردهای بسیار خوبی در ایران اسلامی رسیده‌ایم و طی سال‌های اخیر به محصولات بومی خوبی با تلاش جوانان برومند ایران اسلامی و متخصصان صنعت هوایی دست پیدا کردیم که از نمونه‌های آن جنگنده سبک کوثر و جنگنده پیشرفته آموزشی یاسین و انواع بالگردها و پهپادهاست که به دنبال ارتقای فناوری‌های آنها هستیم.  وی افزود: افق و چشم‌انداز خوبی را در صنعت هوایی ایران اسلامی با همت و پشتکار متخصصان متعهد ایران اسلامی شاهدیم و امیدواریم با سرعت هر چه بیشتر به سمت تکنولوژی‌های پیشرفته حرکت کنیم. 
***
اولیانوف: در ارتباط با برجام، آمریکا باید گام اول را بردارد
«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی به اظهارات اخیر «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بعد از طرح پیشنهاد وزیر خارجه ایران مبنی بر ایجاد مکانیسمی برای هماهنگ‌سازی اقدامات واشنگتن و تهران در ارتباط با برجام واکنش نشان داد.  او در این باره نوشت: امیدوارم این ارزیابی (رد پیشنهاد) نادرست باشد. در غیر این صورت شاهد آتش غرور و جاه‌طلبی‌های بی‌حاصل خواهیم بود.  اولیانوف در ادامه نوشت: طرف دیگر (آمریکا) باید نخستین گام را بردارد.  

Page Generated in 0/0062 sec