printlogo


کد خبر: 230215تاریخ: 1399/11/18 00:00
سرانجام پرسپولیس با شکست تراکتور به نخستین برد خارج از خانه دست پیدا کرد
تقدیم به انصاریان

یکی از مشکلات بزرگ پرسپولیس در این فصل، ناکامی آنها در بازی‌های خارج از تهران بود. آنها کیفیت پایین چمن را یکی از دلایل اصلی این موضوع می‌دانستند اما ورزشگاه یادگار امام تبریز از چمن نسبتا قابل قبولی برخوردار بود و اینچنین شد که عاقبت پرسپولیس به نخستین ۳ امتیاز خارج از خانه‌اش دست پیدا کرد. این بازی که زیر سایه خبر درگذشت علی انصاریان، ستاره سابق پرسپولیس برگزار شد، شروعی کم‌حادثه داشت و در دقایق ابتدایی بازی ۲ تیم صاحب موقعیت گل جدی نشدند. تنها موقعیت مهم نیمه اول، با شوت ناگهانی و از راه دور محمد عباس‌زاده، مهاجم تیم تراکتور ایجاد شد که توپ با اختلافی اندک از کنار دروازه حامد لک راهی اوت شد. در نیمه دوم اما بازی متفاوت و پر‌موقعیت بود. ابتدا باز هم این تراکتور بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه حمزاوی در شرایطی تقریبا تک به تک با دروازه پرسپولیس به بیرون رفت. در دقیقه 52 اما نوبت به پرسپولیسی‌ها رسید که خطرساز شوند و ارسال احمد نوراللهی از سمت راست با ضربه سر محکم سیدجلال حسینی همراه شد تا کاپیتان پرسپولیس گل اول این مسابقه را به ثمر برساند. پس از این گل، پرسپولیس صاحب توپ و میدان بود و اگر درخشش محمدرضا اخباری، دروازه‌بان تیم تراکتور نبود، مشکی‌پوشان پرسپولیسی می‌توانستند به گل‌های بیشتری هم دست یابند. در دقایق پایانی بازی تراکتور تلاش کرد با تحت فشار قرار دادن پرسپولیس به گل مساوی دست یابد اما چنین اتفاقی نیفتاد تا شاگردان یحیی گل‌محمدی با همان یک گل به برتری برسند. این نخستین برد خارج از خانه شاگردان گل‌محمدی در لیگ بیستم بود. 
 
* سیدجلال: جای خوشحالی کردن نبود
سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس که زننده تک گل برتری مشکی‌پوشان مقابل تراکتور بود، پس از پایان بازی گفت: درگذشت انصاریان را به جامعه فوتبال تسلیت می‌گویم. غم خیلی بزرگی است. امیدوارم خدا به مادر علی صبر بدهد. ما دیروز در پرواز این خبر را شنیدیم ولی می‌دانستیم که امروز یک بازی خیلی سخت مقابل تراکتور داریم که سازماندهی خیلی خوب و مهره‌های خوبی دارد. خدا را شکر امروز بازی خوبی انجام دادیم و آن را تقدیم می‌کنیم به روح مهرداد و علی عزیز. او همچنین درباره اینکه بعد از گلی که زد هیچ خوشحالی‌ای انجام نداد، گفت: اصلا جای شادی کردن نیست. از دیروز همه ناراحتیم. امیدوارم خدا به مادر علی صبر بدهد. سیدجلال در رابطه با اینکه لباس مشکی برای پرسپولیس خوش‌یمن بود و آنها بازی را بردند، بیان کرد: من به این چیزها اعتقاد ندارم. این وظیفه باشگاه بود که این کار را بکند و خدا را شکر در رختکن پیراهن‌ها رسید و وظیفه بازیکنان بود که این کار را انجام بدهند. حسینی در پایان گفت: همه بازی‌ها نزدیک و حساس است و شرایط خیلی سختی داریم. باید با مشکلات بسازیم و ادامه بدهیم.
 
* کارشناسی داوری دیدار تراکتور - پرسپولیس
حسین عسگری، کارشناس داوری فوتبال گفت که تصمیمات داور دیدار تراکتور - پرسپولیس نقشی در نتیجه بازی نداشت. عسگری درباره عملکرد سیدمهدی سیدعلی، داور دیدار تراکتور - پرسپولیس در هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: قضاوت داور در مجموع خوب بود و مشکلی نداشت. بازی‌های لیگ رفته‌رفته حساس می‌شود و می‌بینیم بازیکنان کمی عصبی هستند و زیاد اعتراض می‌کنند. اعضای تیم داوری برای این دیدار باتجربه بود؛ از سیدعلی گرفته تا محمدرضا ابوالفضلی به عنوان کمک‌داور. در صحنه‌هایی که در زمین اتفاق افتاد، داور بخوبی مدیریت کرد و اخطارها نیز درست بود. وی با اشاره به برخی از صحنه‌های داوری تصریح کرد: در صحنه‌ای که سیامک نعمتی در محوطه جریمه تراکتور حرکت کرد و داور خطای او را گرفت، باید دستور ادامه بازی داده می‌شد، چون خطایی دیده نشد. در صحنه دیگر که روی مسعود شجاعی در نیمه نخست خطایی انجام شد، اخطار نداشت، چرا که بازیکن فقط شجاعی را گرفت و گرفتن به تنهایی اخطار ندارد، مگر اینکه جلوی ضدحمله سریع گرفته می‌شد. کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: مشابه همین صحنه در نیمه دوم رخ داد و سعید آقایی این بار روی شجاعی خطایی انجام داد که اخطار درست بود. یک توپ به دست مدافع تراکتور در محوطه جریمه این تیم برخورد کرد که پنالتی نبود. در محوطه جریمه پرسپولیس نیز چنین اتفاقی افتاد اما تلویزیون نشان نداد که به طور دقیق بدانیم چه اتفاقی افتاده است، هر چند به نظر نمی‌رسید خطایی رخ داده باشد. تنها در یک صحنه که محمدرضا خا‌نزاده مرتکب خطا شد و پرسپولیس به گل رسید، داور باید به او اخطار می‌داد، چون جلوی حمله گرفته شده بود. در مجموع قضاوت داور خوب بود و تصمیمات او نقشی در نتیجه بازی نداشت. 
 
* گل‌محمدی: یکی از بهترین بازی‌های فصل‌مان بود
در خاتمه این مصاف سرمربی پرسپولیس گفت: امیدوارم روح انصاریان شاد باشد و این پیروزی را هم به وی تقدیم می‌کنیم. یحیی ‌گل‌محمدی پس از برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل تراکتور در هفته چهاردهم لیگ برتر اظهار داشت: من هم فوت علی انصاریان را به همه فوتبال دوستان، جامعه ورزش و هنر، خانواده‌اش و بویژه مادرش تسلیت می‌گویم. امیدوارم روحش شاد باشد و این پیروزی را هم به انصاریان تقدیم می‌کنیم. وی افزود: تراکتور همیشه یکی از تیم‌های خوب لیگ بوده و بازی کردن مقابل آن همیشه سخت است. بازیکنان ما خیلی خوب، با تمرکز و با انرژی بالا کار کردند. موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم این دیدار را با اختلاف گل بیشتری ببریم. 
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: یکی از بهترین ‌بازی‌های این فصل ما بود و تمرکز خوبی در حمله و دفاع داشتیم. این برد را به بازیکنان و هواداران تبریک می‌گویم. باید از بازیکنانم به دلیل این بازی خوب تشکر کنم. همیشه گفته‌ام که آنها باعث افتخار هستند. همیشه به آنها گفته‌ام باعث افتخار هواداران هستند و با تمام مشکلات‌شان با قدرت کار را جلو برده و خیلی خوب از این مسائل عبور می‌کنند. 
گل‌محمدی ادامه داد: باید از تمام افرادی که برای انجام این مسابقه زحمت کشیدند، تشکر کنم؛ بویژه داوران که روز خیلی خوبی داشته و بازی را خوب مدیریت کردند. تیم خیلی قوی بود و باید برای تیم تراکتور هم در ادامه آرزوی موفقیت کنم. 
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب ما در این مسابقه، حفظ توپ در زمین حریف بود. خیلی از مواقع توانستیم با تعویض جریان توپ، بازی را در اختیار بگیریم. با ارسال از کناره‌ها و استفاده از عمق حریف موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم. از زمان ورود عالیشاه به زمین هم خوب توانستیم بازی را مدیریت کنیم. 
سرمربی تیم پرسپولیس افزود: تعویض‌مان خیلی خوب بود و ضمن مدیریت بازی، می‌توانستیم‌ گل‌های‌مان را هم اضافه کنیم. بازیکنانم وظایف خود را بخوبی انجام دادند و تعویض‌های‌مان خوب جواب داد. عالیشاه هم از وقتی به زمین آمد، خیلی خوب روند را مدیریت کرد.
***
[برد سخت استقلال در آزادی و حفظ صدر]
آخرین بازی هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال با برتری استقلال مقابل نساجی و بازگشت این تیم به صدر جدول همراه شد. 
بازی با حضور پرتعداد بازیکنان استقلال در نیمه حریف آغاز شد و آبی‌پوشان از همان ابتدا سعی کردند حریف را تحت فشار بگذارند اما این فشار منجر به ایجاد موقعیت خطرناکی نشد. استقلالی‌ها در ادامه همان شیوه ابتدای بازی را در پیش گرفتند اما نمی‌توانستند موقعیت خطرناک ایجاد کنند. بازیکنان نساجی هم که دفاع پرتعداد در دستور کارشان بود، وقتی توپ در اختیار مدافعان استقلال قرار می‌گرفت، پرس از بالا را انجام می‌دادند و بلافاصله بعد از عبور توپ از خط میانه، عقب می‌کشیدند تا در یک‌سوم دفاعی خودشان دفاع را شروع کنند. استفاده از ضدحملات در دستور کار نساجی بود اما سرعت کافی برای انتقال توپ از دفاع به حمله در این تیم دیده نمی‌شد. در آخرین ثانیه‌های این نیمه نساجی باز هم روی یک ضد‌حمله صاحب موقعیت خطرناکی شد اما ضربه مهاجم این تیم راهی به چارچوب نیافت و به کرنر رفت. 
در نیمه دوم هم استقلال بازی را هجومی آغاز کرد اما از خلق موقعیت خطرناک بازماند. در دقیقه ۵۵ صحنه مشکوکی در محوطه جریمه نساجی رخ داد که باعث اعتراض تند محمود فکری شد. در نهایت در دقیقه ۸۶ این مسابقه استقلال توسط فرشید اسماعیلی روی یک شوت به گل رسید. 
در دقیقه ۸۹ نیز استقلال صاحب یک ضربه پنالتی شد که مهدی قائدی پشت توپ ایستاد و با ضربه‌ای چیپ توپ را به تیر دروازه کوبید و در برگشت هم با ضربه سر توپ را به بیرون زد.

Page Generated in 0/0077 sec