printlogo


کد خبر: 230224تاریخ: 1399/11/18 00:00
ممنوعیت ورود به گیلان، مازندران و گلستان
شهرهای نارنجی 2 برابر شدند

گروه اجتماعی: بی‌توجهی به هشدار‌های وزارت بهداشت موجب افزایش بستری‌های کرونایی و شهر‌های نارنجی و کاهش شهر‌های با وضعیت آبی شد. به گزارش «وطن امروز»، تغییر رنگ وضعیت کرونایی برخی شهرها و استان‌های کشور از شرایط زرد به نارنجی مسؤولان و جامعه پزشکی را نگران کرده است که مبادا در پی عادی‌انگاری‌ها و کم‌توجهی‌ها به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شهرهای به رنگ نارنجی هم روزهای آینده به رنگ آتشین قرمز در آیند و کرونا دوباره در سطح وسیعی در کشور شیوع پیدا کند.
معاون کل وزارت بهداشت گفت: اگر مردم روزهای پایانی سال را با ما همکاری و از تردد و سفرهای نوروزی خودداری کنند، حماسه‌ای همانند ۲۲ آذر ۹۹ را دوباره تکرار خواهند کرد. ایرج حریرچی ادامه داد: عید نوروز در هر شرایطی استقرار چادر مسافرتی ممنوع است و اگر تورهای مسافرتی مجاز هستند به دلیل این است که تورها به مناطق و محل‌های کنترل‌شده می‌روند و هتل‌ها هم کاملا تحت نظارت و کنترل هستند. استفاده اماکن و منازلی را که به طور شخصی مورد اجاره مسافران قرار می‌گرفت ممنوع اعلام کرده‌اند. معاون کل وزارت بهداشت افزود: باید توجه کنیم تا این لحظه ۴۰۰۰ ویروس جدید کرونا در دنیا شناسایی شده و وجود دارد. نگرانی فعلی ما این است که جهش این ویروس‌ها به حدی برسد که در مقابل واکسن‌ها مقاوم باشند. وی درباره علت و چرایی بازگشایی سینماها، تالارها و کنسرت‌ها در سراسر کشور گفت: درباره کیش و قشم باید گفت این ۲ جزیره به دلیل کثرت مسافرت و عدم رعایت دستورالعمل‌ها متأسفانه در ۲ هفته اخیر از وضع آبی به وضع نارنجی تبدیل شده‌اند و به جمع ۳۶ شهر نارنجی ما پیوسته‌اند. حریرچی از ۲ برابر شدن تعداد شهرهای نارنجی کشور در ۲ هفته اخیر خبر داد و افزود: در ۷ بهمن ۹۹، ۱۸ شهر پرخطر داشتیم، در حال حاضر اما ۳۶ شهر پرخطر در کشور داریم و ۱۳۰ شهر زرد رنگ ما به ۱۷۸ شهر افزایش یافته؛ در مقابل این آمار، شهرهای کم‌خطر که ۳۰۰ عدد بوده به ۲۳۴ شهر آبی کاهش یافته است، در حال حاضر از شهرهای با وضع سفید هم خبری نیست. الان وضعیت نارنجی که مختص شهرهای استان گیلان و مازندران بود به دیگر شهرها هم تعمیم یافته و شهرهای عجبشیر، اردستان، اسفراین، بافق، گرمسار، بندرگز، کردکوی، آستانه اشرفیه، بندر انزلی، رشت، رودبار، رودسر، صومعه‌سرا، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، تنکابن، جویبار، رامسر، ساری، سوادکوه، قائمشهر، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر، پاوه، بهار، هرمز، کیش، قشم، هرمز، بندرلنگه،  بستک، رزن و ابرکوه از جمله شهرهای نارنجی کشورمان هستند. این اتفاق نشان از یک هشدار دارد. 
وی شیراز، قم، کرمانشاه، یزد، ایلام و زاهدان را تنها شهرهای آبی کشورمان نام برد و افزود: این افزایش در رنگ نارنجی نشان از افزایش بیماران سرپایی و بستری در استان‌ها دارد، اگر چه از پیک آبان و ماه‌های پرخطر امسال هنوز فاصله داریم اما وضعیت صعودی ما افزایش دارد و علت اصلی این اتفاق، کاهش رعایت دستورالعمل‌ها است؛ در حال حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، رقم ۸۱ درصد را نشان می‌دهد، یعنی ۱۹ درصد جمعیت کشور پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند. 
 
* ورود به شهر‌های شمالی ممنوع شد
جانشین پلیس راهور ناجا از ممنوعیت سفر به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان خبر داد. سردار سید‌تیمور حسینی در گفت‌وگو با فارس درباره آخرین وضعیت محدودیت‌های تردد جاده‌ای اظهار داشت: با اعلام آخرین وضعیت منع تردد و محدودیت‌های ترافیکی برابر مصوبه اخیر کمیته امنیتی- انتظامی وزارت کشور، از روز شنبه 17 بهمن (امروز)تردد خودروهای غیربومی به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان ممنوع شد. جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: بر اساس این مصوبه که با هدف جلوگیری از گسترش بیماری کرونا انجام شده است، تردد خودروهای غیربومی به شهرهای هدف شامل مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش به دلیل مسافر‌پذیر بودن از تاریخ اعلام شده (17بهمن) ممنوع است. 
وی گفت: با توجه به این مصوبه علاوه بر جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به شهرهای اعلام شده، رانندگانی که به این مصوبه توجه نکنند مبلغ 5 میلیون ریال جریمه برای پلاک خودروی آنان منظور خواهد شد. 

Page Generated in 0/0062 sec