printlogo


کد خبر: 230225تاریخ: 1399/11/18 00:00
اخبار

جمع‌آوری 1118 میلیاردتومان زکات
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از جمع‌آوری ۱۱۱۸ میلیارد تومان زکات در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات زکات صرف امور معیشتی محرومان می‌شود. به گزارش فارس، علیرضا عسگریان خاطرنشان کرد: میزان زکات پرداختی در کشور در ۱۰ ماهه امسال از مرز هزار میلیارد تومان عبور کرده و به بالای ۱۱۱۸ میلیارد تومان رسیده است. وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف امور معیشتی نیازمندان شده است،گفت: از عایدات حاصل از زکات، یک ‌میلیون و ۲۵۰ هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شده است. عسگریان با اشاره به تهیه ۸۷۰۰ جهیزیه به ارزش ۸۷ میلیارد تومان برای نوعروسان از محل زکات، افزود: همچنین ۱۲۰ هزار قلم وسیله ضروری منزل از همین محل به نیازمندان ارائه شده است. وی افزود: کمک به ساخت ۹ هزار مسجد، احداث غسالخانه، ساخت جاده و تامین روشنایی معابر از جمله موارد عمرانی از محل هزینه‌کرد زکات است. 
***
نیاز تهران به بیش از ۶۷۰۰ اتوبوس
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه تهران به بیش از ۶۷۰۰ اتوبوس جدید نیاز فوری دارد، گفت: ١١٠ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به اتوبوس‌های تهران افزوده می‌شود. به گزارش فارس، محمود ترفع درباره خرید اتوبوس‌های جدید اظهارداشت: ۱۱۰ دستگاه اتوبوس در ایام دهه فجر (شنبه ۱۸ بهمن) رونمایی و به ناوگان اضافه می‌شود؛ ۴۰ دستگاه هم تا پایان سال در اختیار اتوبوسرانی قرار می‌گیرد. وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۷۸۶ دستگاه اتوبوس در تهران وجود دارد که ۳۵۰۰ دستگاه با تعاریف ارائه‌شده فرسوده‌اند و ۲۲۸۶ دستگاه هم وضعیت خوبی ندارند اما قابل استفاده هستند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: برای اینکه در تهران به حد مطلوب خدمت‌رسانی برسیم نیاز به ۹ هزار و ۵۰ دستگاه اتوبوس داریم؛ یعنی اگر ۶۷۴۶ دستگاه اتوبوس به ناوگان اضافه شود، حال شرکت اتوبوسرانی خوب می‌شود.  
***
حال تمام 50 داوطلبی که واکسن ایرانی دریافت کردند، خوب است
مجری مرحله کارآزمایی بالینی نخستین واکسن کرونای تولیدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از پایان مرحله اول تست انسانی واکسن «کوو ایران برکت» تا نیمه اسفند 99 خبر داد. به گزارش فارس، حامد حسینی درباره آخرین وضعیت از مراحل تست انسانی این واکسن گفت: تعداد 21 نفر دوز دوم را هم دریافت کرده‌اند. همچنین همه نفرات باقیمانده وارد این مرحله از تست انسانی واکسن خواهند شد و مطالعه بالینی روی آنها آغاز می‌شود. وی درباره وضعیت سلامت داوطلبانی که در این مدت واکسن تولیدی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام را دریافت کرده‌اند، گفت: وضعیت سلامت این افراد به طور شبانه‌روزی توسط پزشکان متخصص رصد می‌شود و تاکنون تمام 50 داوطلب در سلامت کامل هستند و تزریق واکسن هیچگونه عوارض خاص و غیرقابل انتظاری نداشته است. حسینی درباره آغاز فاز دوم تست انسانی این واکسن گفت: نتایج انجام فاز اول مطالعات بالینی درباره ایمن بودن واکسن تا نیمه اسفند امسال تحویل وزارت بهداشت خواهد شد و بعد از صدور مجوزهای لازم، وارد مرحله دوم مطالعات بالینی درباره اثربخشی واکسن خواهیم شد. 
***
درخواست ۱۴ شرکت برای اخذ موافقت تولید واکسن کرونا
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از تلاش و سرعت چشمگیر شرکت‌های سازنده واکسن داخلی برای تولید واکسن کرونا خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴ شرکت درخواست خود را برای اخذ موافقت اصولی تولید واکسن «کووید‌-۱۹» به سازمان غذا و دارو ارائه کرده‌اند. سیدحیدر محمدی در گفت‌وگو با فارس درباره روند تایید واکسن روسی گفت: مستندات واکسن «اسپوتنیک V» ‌که به طور کامل از طرف شرکت سازنده روسی ارسال شده بود، توسط همکاران‌مان در حوزه بیولوژیک سازمان غذا و دارو، مطالعه و مورد بررسی دقیق قرار گرفت و پس از تکمیل پرونده در قسمت‌های کیفی، پیش‌بالینی و بالینی در نهایت جهت اظهارنظر نهایی کارشناسی به کمیسیون ماده ۲۰ ارجاع شد که پس از بررسی توسط خبرگان کمیسیون قانونی ماده ۲۰ مجوز مصرف اضطراری این واکسن صادر شد. 
***
۸۰ فوتی و ۷۰۶۱ مبتلای جدید کرونا در یک شبانه‌روز
افزایش میزان مراجعه‌کنندگان و بستری‌شدگان بیماری «کووید-19» در کشور نگرانی‌های زیادی را برای جامعه پزشکی و مسؤولان ایجاد کرده است که مبادا با توجه به روزهای پایانی سال و خرید، تجمعات و سفرها، موج جدید کرونا کشور را فرا گیرد. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از شناسایی ۷ هزار و ۶۱ مورد جدید «کووید-19» در کشور طی ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶۷۵ نفر از آنها بستری شدند. 
وی افزود: مجموع بیماران «کووید-19» در کشور به یک میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسیده است. متاسفانه در طول این مدت، ۸۰ بیمار «کووید-19» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۳۳۶ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۴۱ هزار و ۳۲۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی ادامه داد: ۳۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-19» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. لاری افزود: تاکنون ۹ میلیون و ۵۵۷ هزار و ۶۲۴ آزمایش تشخیص «کووید-19» در کشور انجام شده است. 

Page Generated in 0/0070 sec