printlogo


کد خبر: 230231تاریخ: 1399/11/18 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام جلالی‌خمینی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی‌خمینی را تسلیت گفتند. 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن این پیام به شرح زیر است:
بسمه‌تعالی
درگذشت عالم بزرگوار جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ حیدرعلی جلالی‌خمینی رحمه‌الله‌علیه را به خاندان و فرزندان مکرم و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آن مرحوم از شاگردان قدیمی امام راحل و متکفل مسؤولیت‌هایی از سوی معظم‌له پس از انقلاب بودند و نمونه‌ای از یک روحانی فعال و پرنشاط محسوب می‌شدند. از خداوند رحمت و مغفرت و رضوان برای ایشان مسألت می‌کنم. 
***
دستور آیت‌الله رئیسی برای پیگیری فوری وضعیت شرکت رشت الکتریک
آیت‌الله ابراهیم رئیسی در جریان سفر به استان گیلان از کارخانه «شرکت الکتریک ایران رشت» یا همان «رشت الکتریک» بازدید و با تعدادی از سهامداران و کارگران سابق این کارخانه گفت‌وگو کرد. به گزارش میزان، رئیس قوه‌ قضائیه در جریان این بازدید، رئیس‌کل دادگستری گیلان را موظف کرد به سرعت و با به‌کارگیری یک تیم قضایی مجرب، وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند. آیت‌الله رئیسی پس از این بازدید، در جلسه شورای اداری استان گیلان با اشاره به وضعیت شرکت رشت الکتریک گفت: شرکت رشت الکتریک، نگین انگشتری تولید در استان گیلان بود اما اکنون به تلی از خاک تبدیل شده است. من در بازدیدی که از منطقه‌ای که این کارخانه در آن واقع شده بود داشتم، پای صحبت مردم نشستم و پس از آن، رئیس دادگستری استان گیلان را مکلف کردم با به‌کارگیری یک تیم قضایی مجرب با فوریت و به سرعت وضعیت شرکت رشت الکتریک را پیگیری کند و نحوه برخورد با متخلفان و کیفر آنها را به اطلاع مردم برساند و هیچ مانعی نباید در مقابل کار پیگیری وضعیت شرکت رشت الکتریک باشد.  شرکت رشت الکتریک که طی سال‌های متمادی ۱۱۲محصول الکتریکی تولید می‌کرد، سال ۸۲ به صورت قسطی در قالب خصوصی‌سازی واگذار شد و در نتیجه این واگذاری صدها کارگر آن نیز کار خود را از دست دادند.
***
سوء‌مدیریت اقتصادی برای مردم مشکل‌ساز شده است
رئیس مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی در سی‌و‌نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، با اشاره به مشکلات اقتصادی در جامعه گفت: سوء‌مدیریت در حوزه اقتصادی باعث شده امروز مردم در زندگی روزمره دچار مشکل شوند و هر روز باید در صف تهیه مرغ با افزایش قیمت‌ها مواجه شوند یا هر روز از ارزش پول ملی کاسته می‌شود و حال به جای اینکه برای رفع این مشکلات چاره‌اندیشی شود، حرف‌های غیرواقعی درباره بازار ‌زده می‌شود که ریشه این سوء‌مدیریت‌ها به فاصله گرفتن از باورها و اندیشه‌های امام و شهدا و راه آنها باز‌ می‌گردد. محمدباقر قالیباف ادامه داد: این شرایط همچنین نشان می‌دهد به مردم و استفاده از ظرفیت جوانان‌مان اعتقاد نداریم و از توان و خلاقیت‌های آنها استفاده نمی‌کنیم و متاسفانه برای رفع مشکلات‌مان از دشمنان‌مان تمنّا می‌کنیم، بنابراین هم کج‌اندیشی وجود دارد و هم سوءمدیریت داریم، تا جایی که شرایط اقتصادی مردم وقتی 100 میلیارد دلار درآمد داریم با زمانی که 20 میلیارد دلار درآمد داریم، تفاوتی ندارد، بنابراین امروز با یک دوقطبی کارآمد و ناکارآمدی مواجهیم. 
***
رویترز خبر داد
گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و ۳ کشور اروپایی درباره برجام
وزرای خارجه آمریکا و ۳ کشور اروپایی درباره برجام گفت‌وگو می‌کنند. به گزارش ایسنا، ۴ منبع مطلع به خبرگزاری رویترز اطلاع داده‌اند وزیر خارجه آمریکا بزودی با همتایان خود در آلمان، انگلیس و فرانسه درباره چگونگی احیای توافق هسته‌ای با ایران به گفت‌وگو خواهد پرداخت. این منابع که خواستند نام‌شان فاش نشود، زمان مشخصی برای این گفت‌وگو تعیین نکرده‌اند اما ۲ منبع مدعی شدند این گفت‌وگو بزودی انجام خواهد شد. این در حالی است که خبرگزاری رویترز در خبری دیگر مدعی شد ۳ کشور فرانسه، آلمان و انگلیس پیشنهاداتی مطرح کرده‌اند که بر اساس آن ایران در ازای پایبندی به توافق هسته‌ای، از منافع اقتصادی بهره‌مند شود. این خبرگزاری ادامه داده است: البته هنوز مشخص نیست واشنگتن بدون اینکه اول ایران به توافق هسته‌ای پایبند شود، راضی به لغو تحریم‌ها می‌شود یا نه. یک دیپلمات ارشد اروپایی در این باره گفت: ما از یک صفحه خالی کار را شروع نمی‌کنیم. معیارهای سلسله‌مراتب بازگشت به توافق و سپس ایجاد توافقی عمیق‌تر را می‌دانیم. 
***
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی:
«دیپلماسی حداکثری» جایگزین «فشار حداکثری» می‌شود
مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی تاکید کرد ضروری است به منظور اطمینان حاصل کردن از اجرای برجام توسط تمام طرفین از «فشار حداکثری» به سوی «دیپلماسی حداکثری» حرکت کنیم. جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در گفت‌وگو با «اینترفکس» درباره توافق هسته‌ای با ایران گفت: بار دیگر برجام در وضعیتی بحرانی قرار دارد. من به عنوان هماهنگ‌کننده برجام درحال به کارگیری تمام تلاش خود برای حفظ برجام هستم. من با تمام شرکت‌کنندگان در توافق و شرکای آمریکایی در ارتباط هستم. هیچ راه ساده‌ای وجود ندارد. بورل افزود: دولت جدید آمریکا به طور آشکار رویکرد جدیدی را اعلام کرده و تمام طرفین برجام آماده تعامل هستند. برجام بر پایه تعهدات هسته‌ای ایران در ازای برداشته شدن تحریم‌ها استوار شده است. اتحادیه اروپایی به انجام تعهداتش ذیل برجام ادامه خواهد داد. وی ادامه داد: خروج آمریکا از برجام و اتخاذ سیاست «فشار حداکثری» بویژه اعمال تحریم‌های ثانویه تاثیری منفی گذاشته است. برجام نتوانست به طور کامل به پتانسیل خود بویژه در زمینه اقتصادی برسد. 

Page Generated in 0/0069 sec