printlogo


کد خبر: 230241تاریخ: 1399/11/18 00:00
اخبار

عملکرد جزیره‌ای دلیل کمبود مرغ در استان‌ها
نایب‌رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: علت اینکه در برخی استان‌ها شاهد کمبود یا افزایش قیمت مرغ هستیم، این است که در استان‌هایی که مزیت تولید دارند به دلایلی به صورت جزیره‌ای تصمیم‌گیری و از خروج مرغ زنده و گرم جلوگیری می‌شود که این تصمیم، غیرمنطقی است و برخی استان‌ها را دچار کمبود و بحران می‌کند. حبیب اسدالله‌نژاد اضافه کرد: اگر این مشکل برطرف شود قطعا شاهد این کمبود نخواهیم بود، چرا که در تولید، هیچ کمبودی وجود ندارد و بر اساس برنامه‌ریزی ستاد تنظیم بازار، تولید گوشت مرغ در حال انجام است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ زنده ۱۷ هزار تومان و مرغ گرم ۲۴ هزار تومان در بازار است، گفت: علت اینکه این نرخ فراتر از قیمت مصوب است این است که پس از اینکه کارگروه تنظیم بازار قیمت هر کیلو مرغ را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد، شاهد این بودیم که همین کارگروه قیمت مؤلفه‌های تولید از جمله ذرت، سویا و جوجه یک‌روزه را افزایش داد. نایب‌رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی همچنین گفت: از سوی دیگر قیمت سایر مؤلفه‌های تولید مانند دارو و واکسن هم افزایش یافته که در مجموع این افزایش‌ها باعث شد مرغداران مجبور به ارائه محصول با قیمت فراتر از نرخ مصوب شوند. 
***
انجام تشریفات گمرکی  واکسن روسی کرونا در ۱۰ دقیقه
معاون فنی گمرک ایران گفت: تشریفات گمرکی ورود محموله واکسن کرونای روسی در ۱۰ دقیقه انجام شده است. مهرداد جمال‌ارونقی درباره جزئیات ورود و ترخیص محموله واکسن روسی کرونا در پنجشنبه هفته گذشته، افزود: این محموله توسط شرکت هواپیمایی ماهان ساعت ۱۶ به فرودگاه امام خمینی(ره) رسید که حاوی ۴ پالت واکسن «اسپوتنیک» ساخت کشور روسیه به وزن حدود ۶۴۰ کیلوگرم بود. وی اضافه کرد: با پیش‌بینی‌‌های صورت‌گرفته و اهمیت شرایط خاص محموله واکسن، به محض ورود به فرودگاه، تشریفات گمرکی کالا در حداقل زمان ممکن و در پای پرواز انجام و محموله بلافاصله بارگیری و تحویل شد. ارونقی گفت: بعد از انجام تشریفات گمرکی، محموله ترخیص و تحویل نماینده هیات امنای صرفه‌جویی ارزی و نمایندگان وزارت بهداشت شد.
***
نامه رئیس کل بانک مرکزی به مدیرعامل بانک صادرات:
مزایده ملک مسکونی والدین شهدا در ازنا متوقف شود
در پی انتشار ویدئوی تظلم‌خواهی پدر و مادر ۳ شهید در شهر ازنا در فضای مجازی درباره مزایده ملک مسکونی آنها به دلیل بدهی بانکی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در نامه‌ای به حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد. در این نامه آمده است: امروز (جمعه 17 بهمن 99) ویدئویی را در فضای مجازی دیدم که پدر و مادر ۳ شهید سرافراز نسبت به مزایده ملک مسکونی خود به خاطر معوق شدن بدهی مربوط به یک شرکت تعاونی در شهر ازنا از طریق اجرائیات ثبت به مزایده گذاشته شده است. لطفاً دستور فرمایید:
اولاً- فوراً اجرای مزایده متوقف شود. 
ثانیاً- گزارشی از کم وکیف وام و محاسبات و اقدامات انجام‌گرفته به اینجانب ارسال شود. 
ثالثاً- دلجویی لازم از پدر و مادر گرانقدر شهدا به عمل آورند. 
***
امیدواری هند به رفع محدودیت‌ها و خرید دوباره نفت از ایران
مدیرعامل شرکت نفتی دولتی هندوستان پترولیوم پنجشنبه هفته گذشته در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: در صورتی که آمریکا تحریم‌های نفتی علیه ایران را کاهش دهد، پالایشگاه‌های هندی خرید نفت از این کشور را از سر می‌گیرند. طبق گزارش رویترز، ‌ام کی سورانا اظهار داشت: در حال حاضر این نگاه وجود دارد که دولت جدید آمریکا به ریاست‌جمهوری جو بایدن که چند روزی است سکان قدرت در آمریکا را به دست گرفته به دنبال راه‌حل سیاسی برای حل پرونده هسته‌ای ایران است. وی افزود: هند زمانی و پس از چین دومین خریدار نفت ایران بود اما از اواسط سال 2019 و به خاطر فشار آمریکا، خرید نفت از این کشور را متوقف کرد. مدیرعامل شرکت نفتی دولتی هندوستان پترولیوم همچنین گفت: نفت ایران همواره در سبد وارداتی پالایشگاه‌های هندی قرار داشته و خوشحال می‌شویم که همگام با حل بحران، شاهد بازگشت این نفت به سبد خود باشیم. سورانا ادامه داد: پیش‌تر ایران امتیازهای خوبی در پرداخت و قیمت نفت خود می‌داد که باعث شده بود نسبت به دیگر فروشندگان، نفت ایران جذابیت بیشتری داشته باشد. 
***
درآمدزایی از خودروهای لوکس مناطق آزاد، پیشنهاد سازمان برنامه بود
عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با فارس، درباره اظهارنظر محمدباقر نوبخت در صحن علنی مجلس مبنی بر اینکه نمایندگان اجازه ورود خودروهای لوکس به کشور را داده‌اند، اظهار داشت: از ابتدا بحث واقعی کردن درآمدهای دولت در بودجه ۱۴۰۰ مطرح بود و مجلس معتقد بود درآمدهای نفتی، درآمدهای قابل اتکا و پایداری نیست. به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد دادیم منابع درآمدی مختلفی که می‌تواند قابلیت اجرا برای افزایش درآمدهای دولت در سال ۱۴۰۰ داشته باشد را به مجلس پیشنهاد دهد. 
مجتبی رضاخواه تصریح کرد: موضوع افزایش درآمد دولت از محل ورود خودروهای لوکس پیشنهاد سازمان برنامه بوده است و متأسفانه عکس آن چیزی است که محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در صحن علنی مجلس عنوان کرد. این در حالی است که این عضو کابینه دولت حسن روحانی توپ را به زمین مجلس انداخت ولی این موضوع بخشی از پیشنهاد‌ات مکتوب سازمان برنامه و بودجه بوده است. 

Page Generated in 0/0041 sec