printlogo


کد خبر: 230337تاریخ: 1399/11/21 00:00
بررسی راهکار قرمز‌ها برای تقویت در نیم‌فصل دوم
مبادله بازیکن با بازیکن

۳ بازیکن پرسپولیس در بازار نقل و انتقالات زمستانی به عنوان برگ برنده این تیم برای معاوضه با بازیکنان مدنظر خواهند بود. با توجه به اینکه پرسپولیس این فصل ستاره‌های تاثیرگذاری را از دست داده، یحیی گل‌محمدی کاملا بی‌تاب شروع نقل و انتقالات زمستانی است تا بتواند با جذب بازیکنان مدنظرش، بار دیگر تیم قدرتمندی را روانه ادامه مسابقات و بویژه لیگ قهرمانان آسیا در فصل 2021 کند. همین عطش بزرگ برای نقل و انتقالات زمستانی باعث شد آنها در نخستین گام خیلی زود با مهدی ترابی به توافق دست یابند و این ستاره تکنیکی و ملی‌پوش را بار دیگر به خدمت بگیرند. با این حال فارغ از بازیکنان مدنظر این باشگاه برای نقل و انتقالات زمستانی، موضوع اصلی بازیکنانی هستند که احتمالا در لیست نیم‌فصل دوم پرسپولیس حضور نداشته باشند. 
اما گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس برای نخستین‌بار طی سالیان اخیر برنامه ویژه‌ای برای این موضوع دارد و قصد دارد لیست مازاد خود را در نقل و انتقالات زمستانی به صورت معاوضه با بازیکنان مدنظر مطرح کند تا از این حیث به خواسته خود برای جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی تیم نیز نزدیک شود. این مساله نیازمند این خواهد بود که ابتدا ۳ بازیکن مدنظر این باشگاه و یحیی گل‌محمدی برای خروج، برای حضور در باشگاه مقصد و برای سهولت انتقال بازیکنان مدنظر پرسپولیس به توافق برسند و از سوی دیگر باشگاه مقصد نیز این بازیکنان را در راستای انتقال بازیکن خود به پرسپولیس بخواهد. در شرایط کنونی اما پرسپولیس درباره ۳ بازیکن خود برای حضور در نقل و انتقالات زمستانی و لیست خروج این باشگاه و کادرفنی به جمع‌بندی رسیده است؛ ۳ بازیکنی که در پست‌های دفاع، هافبک و مهاجم حاضر هستند و جزو بازیکنان صاحب‌ نام و باتجربه تیم نیز محسوب می‌شوند. این ۳ بازیکن که البته این فصل فرصت کمتری برای بازی کردن به دست آورده‌اند، در نهایت در صورتی که باشگاه به توافق لازم برای جذب بازیکنان مدنظر خود دست یابد، در لیست نهایی خروج و معاوضه پرسپولیس قرار خواهند گرفت و سرنوشت آنها را از جمع سرخپوشان جدا خواهد کرد. تراکم خط میانی پرسپولیس با حضور مهدی ترابی باعث خروج قطعی یکی از هافبک‌های تیم خواهد شد و از سوی دیگر عدم برآورده شدن انتظارات از سوی یکی دیگر از مهاجمان نیمکت‌نشین این تیم، او را نیز در این لیست قرار داده است. مدافع مدنظر یحیی برای خروج از تیم نیز این فصل فرصت چندانی برای بازی به دست نیاورده است تا جمع‌بندی برای خروج این ۳ بازیکن از لیست پرسپولیس قطعی شود. 
 
* باتجربه‌ای که جور پرسپولیس را می‌کشد!
 پرسپولیس رفته‌رفته به عادت قدیمی خود یعنی پیروزی با حداقل گل بازگشته و با همین سبک و سیاق به صدر جدول نزدیک می‌شود. سرخپوشان در دوران برانکو ایوانکوویچ نیز حتی در بدترین روزهای خود عادت داشتند بازی‌های خود را حتی اگر شده با یک گل پیروز شوند و به هر نحو ممکن ۳ امتیاز را از آن خود کنند. شاگردان یحیی با ادامه این روند می‌توانند قهرمانی نیم‌فصل را هم از آن خود کنند و بی‌سروصدا، رقیب همشهری خود یعنی استقلال را از صدر جدول پایین بکشند. 
یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکنان پرسپولیس در فصل جاری سیدجلال حسینی، کاپیتان سرخپوشان است که در ۳۹ سالگی همچنان کم اشتباه ظاهر شده و با رفتن شجاع خلیل‌زاده، نقش کلیدی او پررنگ‌تر از همیشه شده است. در واقع خالی شدن خط دفاعی پرسپولیس دست گل‌محمدی را در پوست گردو قرار داده و نبود کنعانی‌زادگان یا سیدجلال این تیم را با مشکل بزرگی رو‌به‌رو می‌کند. 
به همین دلیل است که سیدجلال حسینی در ۱۴ بازی خود در فصل جاری هیچ کارت زردی نگرفته و در این در حالی است که خط دفاعی پرسپولیس بهترین عملکرد را از نظر دریافت گل دارد. در واقع کاپیتان سرخپوشان با درک نیاز گل‌محمدی و نبود بازیکنی قابل اتکا روی نیمکت، نه وارد حواشی حین بازی شده و نه خطای منجر به کارت زرد انجام داده است. در مقام مقایسه باید به دریافت 4 کارت زرد توسط حامد لک اشاره کرد که در جریان بازی وارد درگیری‌ها و برخوردها هم نمی‌شود!
از طرفی سید جلال نشان داده در برد و باخت‌های پرسپولیس تعیین‌کننده است. تنها شکست پرسپولیس در فصل جاری زمانی رقم خورده که حسینی به علت مصدومیت در ترکیب قرار نداشت و این تیم به آلومینیوم اراک باخت و در بازگشت مجددا نقش تعیین‌کننده خود را ایفا کرد. 
عجیب‌تر اینکه او دومین گلزن برتر تیمش است. سیدجلال با زدن یک گل ۳ امتیازی و همین‌طور گل نخست مقابل شهرخودرو، سهم بسزایی در پیروزی‌های تیمش داشته است. کسب ۶ امتیاز با دخالت مستقیم او نشان از نقش کلیدی سیدجلال برای گل‌محمدی دارد. 
تمام این آمار و ارقام مثبت و قابل اتکا در شرایطی است که او در ابتدای فصل جاری و قبل از رفتن شجاع خلیل‌زاده به نیمکت‌نشین تیم یحیی گل‌محمدی تبدیل شده بود و اگر مثلا در نقل و انتقالات از این تیم جدا می‌شد، معلوم نبود چه بلایی سر نایب قهرمانی آسیا می‌آمد. 
در هر حال گل‌محمدی باید خوشحال باشد که بازیکنی را در اختیار دارد که در ۳۹ سالگی می‌تواند متر و معیاری برای زندگی ورزشی سالم باشد. 

Page Generated in 0/0079 sec