printlogo


کد خبر: 230347تاریخ: 1399/11/21 00:00
اخبار

پایانه مسافربری غرب ۲۲ بهمن تعطیل است
روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران اعلام کرد: «بر اساس مصوبه کمیته ترافیک برگزاری مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن، پایانه مسافری غرب تهران از ساعت ۲۳ روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن، تا پایان مراسم ۲۲ بهمن تعطیل است. بنا به این گزارش، بر اساس مصوبه کمیته ترافیکی برگزاری مراسم یوم‌الله ۲۲ بهمن، در فاصله زمانی اعلام‌شده (ساعت ۲۳ روز سه‌شنبه۲۱بهمن، تا پایان مراسم ۲۲ بهمن در روز چهارشنبه)، مسافران ورودی به تهران ازطریق تقاطع آزادراه تهران- کرج و کمربندی آزادگان به پایانه مسافری جنوب انتقال داده می‌شوند و مسافرانی که قصد خروج از تهران را دارند هم می‌توانند از پایانه‌های مسافری جنوب، بیهقی و شرق تهران به سمت مقاصد خود حرکت کنند. 
***
آلودگی هوا به تهران بازگشت
شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد ۱۲۳قرار گرفت تا هوای تهران برای گروه‌های حساس جامعه، آلوده گزارش شود. به گزارش فارس، تهران از ابتدای سال همزمان با شیوع کرونا ۱۵ روز هوای پاک، ۱۹۵ روز هوای قابل قبول، ۱۰۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۱۵ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.  این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل، پایتخت ۷ روز هوای پاک، ۲۲۷ روز هوای قابل قبول، ‌۸۳ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۸ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است. همچنین بیشترین دما در تهران برای روز جاری ۱۳ درجه و کمترین دما ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است. 
***
وزارت بهداشت: روغن خوراکی با عنوان «روغن سه‌کاره» وجود ندارد
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: سازمان ملی استاندارد هیچ‌گونه تاییدیه‌ای به «روغن مصرفی سه‌‌کاره» نداده است و این عبارت که باعث القای شبهه در کیفیت و مصرف برای مصرف‌کنندگان شده است، به هیچ‌وجه مورد تایید نیست. دکتر زهرا عبداللهی بیان کرد: کاربرد انواع روغن‌ها و چربی‌های خوراکی، عبارت است از پخت‌و‌پز، سالاد و سرخ کردن و برای انتخاب مناسب باید پروفایل یا ترکیبات هر روغن را بسته به نوع کاربرد آن در نظر گرفت. وی ادامه داد: برای روغن‌های خوراکی با کاربردهای مختلف، استانداردهای ملی جداگانه تدوین شده است. در حال حاضر استانداردی برای روغن خوراکی با ۳ کاربرد « پخت‌و‌پز، سالاد و سرخ‌ کردنی» با عنوان روغن سه‌کاره وجود ندارد. برای روغن‌هایی که طبق استاندارد ملی کاربرد آنها برای پخت‌و‌پز و سالاد بوده، استفاده از عبارت‌هایی مانند سرخ کردن ملایم یا تفت دادن نیز ممنوع است. دکتر عبداللهی تاکید کرد: روغن سرخ ‌کردنی با نام تجاری «اولترا هایلی» با عنوان روغن سه‌کاره که در صدا‌وسیما تبلیغ شد، ضمن اینکه سازمان ملی استاندارد ایران هیچ‌گونه تاییدیه‌ای به این «روغن مصرفی سه‌کاره» نداده است، به هیچ‌وجه هم مورد تایید نیست. 
***
اتوبوس‌های شهری  کانون انتقال کرونا
سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به انتقال ویروس کرونا در اتوبوس‌های درون‌شهری هشدار داد. دکتر سیماسادات لاری گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری به عنوان یکی از کانون‌های انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شوند، بنابراین توصیه ما این است که قبل از ورود و هنگام استفاده از اتوبوس حتما از ماسک استفاده کنید. از سوار شدن به اتوبوس‌های شلوغ خودداری کنید و طوری در اتوبوس نشسته یا بایستید که حداقل یک متر از سایرین فاصله داشته باشید. وی افزود: پنجره‌های اتوبوس را باز یا نیمه باز بگذارید تا تهویه هوا بخوبی انجام شود. تا حد امکان از دست زدن به دستگیره صندلی و سایر بخش‌های اتوبوس خودداری کرده و در صورت استفاده از دستگیره‌ها، حتما از دستکش یا دستمال کاغذی استفاده کنید. لاری ادامه داد: از هرگونه تماس دست با چشم‌ها، دهان و بینی خودداری کنید و تا حد امکان از کارت‌های الکترونیکی برای پرداخت هزینه سفر استفاده کنید. 
***
نصب تابلوهای هشدار مخاطرات جوی در مبادی ورودی کوهستان
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تکمیل نصب تابلوهای هشدار مخاطرات جوی در مبادی ورودی کوهستان خبر داد. به گزارش فارس، رضا کرمی‌محمدی درباره حادثه کولاک و سقوط بهمن در ارتفاعات تهران اظهار داشت: اگرچه قانون برای شهرداری وظیفه‌ای را درباره کوهستان تعیین نکرده است اما تابلوهای هشدار مخاطرات جوی در مبادی ورودی کوهستان به منظور اعلام هشدارهای لازم نصب شد. کرمی‌محمدی از اتمام پروژه نصب تابلوهای هشدار مخاطرات جوی در مبادی ورودی کوهستان در مناطق 2،1، ۵ و ۲۲ در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و با اشاره به اینکه این پروژه با برگزاری مراحل قانونی و انتخاب پیمانکاری توانمند انجام شده است، عنوان کرد: از شهروندان عزیز می‌خواهیم برای حفظ سلامت و ایمنی خود به پیام‌های دائمی این تابلوها توجه جدی کنند. 
***
اراذل خیابان نبرد در دام پلیس
رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۲ نفر از عاملان درگیری مسلحانه در خیابان نبرد خبر داد. به گزارش فارس، سرهنگ «سعید راستی» اظهار داشت: چهارم بهمن‌ماه سال جاری یک مورد درگیری و شرارت منجر به تیراندازی در حوالی خیابان نبرد به وقوع انجامید که در این راستا بلافاصله تیم‌های عملیاتی از مأموران پلیس سریعا در محل وقوع جرم حاضر شدند. در بررسی‌های اولیه میدانی مشخص شد عده‌ای از اراذل و اوباش منطقه پس از حضور در محل اقدام به عربده‌کشی با سلاح سرد و درگیری کرده و در این بین به تیر‌اندازی با سلاح گرم نیز مبادرت کرده‌اند. وی در ادامه گفت: عاملان این اقدام مجرمانه از اراذل و اوباش سطح‌دار تهران بوده که ضمن ایجاد رعب و وحشت، با سلاح گرم اقدام به تیراندازی هوایی کرده و از محل متواری می‌شوند. به این ترتیب با کمک دوربین‌های مدار بسته در محل هویت متهمان پرونده شناسایی و ۲ نفر از عاملان اصلی این درگیری و تیراندازی دستگیر و به پلیس امنیت عمومی انتقال داده شدند. تلاش برای دستگیری سایر متهمان این پرونده همچنان ادامه دارد. 

Page Generated in 0/0065 sec