printlogo


کد خبر: 230356تاریخ: 1399/11/21 00:00
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مغرضانه خواستار پایان مقاومت انصارالله در برابر متجاوزان سعودی شد
چشم‌های کماکان بسته آمریکا در یمن

گروه‌ بین‌الملل: چند روز پس از اعلام موضع آمریکا درباره جنگ یمن، روز گذشته وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای مغرضانه از انصارالله خواست به عملیات‌های خود علیه ائتلاف سعودی در خاک یمن پایان دهد؛ موضوعی که پیش از این به قطعیت از سوی مقاومت یمن رد شده بود و رهبران انصارالله هر گونه آتش‌بس را منوط به پایان محاصره و توقف حملات ائتلاف سعودی به شهرهای یمن کرده بود. 
 
* پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های مأرب و جوف
نیروهای مقاومت در روزهای گذشته طی چندین عملیات در مناطق شرقی و شمالی یمن، توانستند تلفات سنگینی را به نیروهای ائتلاف سعودی در مأرب وارد کنند. به گزارش «وطن امروز» به نقل از المسیره یمن، گزارش‌ها حاکی است که در این رشته عملیات چندین منطقه مأرب به دست ارتش و کمیته‌های مردمی افتاده و پیشروی این نیروها در این جبهه‌ها همچنان ادامه دارد. به گفته این منابع، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به تقویت حضور خود در جبهه‌های الدحیضه و الجدفر می‌پردازند. این منابع از پیروزی‌های بزرگ نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در جبهه‌های الجوف و مأرب و آشفتگی و به هم ریختگی اردوگاه مزدوران عربستان و امارات پس از شکست‌های سنگین و فروپاشی صفوف آنها خبر دادند. به گفته منابع یمنی، جبهه مأرب جبهه تعیین‌کننده و سرنوشت‌سازی است که سرنوشت نهایی نبرد را در برابر ائتلاف متجاوز سعودی - اماراتی و مزدوران‌شان مشخص خواهد کرد. در سوی مقابل جنگنده‌های ائتلاف سعودی نیز در 2 روز گذشته ۹ بار جبهه‌هایی در منطقه «صرواح» و یک بار پایگاه الخنجر را بمباران کردند. همچنین رسانه‌های نزدیک به ائتلاف از اصابت ۲ فروند موشک به منطقه سوم نظامی ائتلاف سعودی در مأرب و یک فروند موشک به اردوگاه تداوین خبر دادند.
 
* مداخله غیرمسؤولانه آمریکا در یمن
در حالی که تجاوز ائتلاف سعودی به استان‌های شمالی و مرکزی یمن کماکان ادامه دارد و خبری از رفع محاصره بنادر یمن نیست، وزارت خارجه آمریکا دیروز دوشنبه در بیانیه‌ای غیرمسؤولانه از جنبش انصارالله خواست هر گونه حمله نظامی جدید را در داخل و خارج از خاک یمن متوقف کند. وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: در حالی که رئیس‌جمهوری آمریکا برای پایان جنگ در یمن اقداماتی انجام می‌دهد، آمریکا بشدت نگران ادامه حملات حوثی‌ها (انصارالله) علیه عربستان است. در این بیانیه آمده است: ما از حوثی‌ها (انصارالله) می‌خواهیم فوراً حملاتی را که بر غیرنظامیان داخل عربستان سعودی تأثیر می‌گذارد و هر گونه حمله نظامی جدید را در داخل یمن متوقف کنند، زیرا این کار تنها رنج بیشتری برای مردم یمن به همراه خواهد داشت. از سوی دیگر منابع سیاسی و دیپلماتیک گزارش دادند تیموتی لیندرکینگ، نماینده آمریکا در امور یمن از طریق میانجیان منطقه‌ای خواستار ترتیب دیداری با محمد عبدالسلام، سخنگو و مذاکره‌کننده ارشد جنبش انصارالله یمن شده است. بیانیه وزارت خارجه آمریکا در حالی است که مقاومت یمن پیش از این اعلام کرده بود هر گونه آتش‌بس و توافق درباره پایان دادن به درگیری‌ها منوط به رفع محاصره یمن و پایان تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور است.

Page Generated in 0/0069 sec