printlogo


کد خبر: 230364تاریخ: 1399/11/21 00:00
اخبار

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با عفو یا تخفیف مجازات ۳ هزار و ۸۴۰ نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. به گزارش دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه ‌قضائیه به مناسبت فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر حکیم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که از سوی کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه ‌قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد و این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت. 
***
رئیس قوه‌ قضائیه به عراق رفت
رئیسی در  بغداد
پیگیری قضایی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در سفر عراق
رئیس‌ قوه قضائیه در نشست خبری قبل از عزیمت به کشور عراق در تشریح اهداف این سفر اظهار کرد: این سفر با دعوت آقای فائق زیدان، رئیس شورای قضایی عراق انجام می‌شود و مقصد بغداد خواهد بود و ضمن زیارت حرم امامین کاظمین علیهماالسلام، دیدار‌هایی با رئیس شورای عالی قضایی، رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و مسؤولان دیگر کشور عراق خواهیم داشت. 
به گزارش میزان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با اشاره به برنامه‌ریزی برای انجام دیدار‌های مردمی، ادامه داد: ایران با کشور دوست و همسایه عراق، مناسباتی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و شاید در بین تمام کشور‌ها ارتباط فرهنگی‌ای که با عراق داریم با کمتر کشوری داشته باشیم. 
رئیس قوه قضائیه ادامه داد: مرز مشترک با عراق، تبادلات مرزی، تجارت، تردد‌ها و اعزام زائر روابط حقوقی و قضایی ایجاد می‌کند و در این سفر در جهت هر چه بهتر شدن مناسبات حقوقی و قضایی، مذاکراتی با مسؤولان قضایی صورت می‌گیرد. 
آیت‌الله رئیسی مساله زندانیان عراقی و ایرانی را به عنوان یکی از محورهای این سفر مورد توجه قرار داد و با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌هایی بین ۲ کشور در جریان این سفر، تاکید کرد امضای این تفاهمنامه‌ها و اجرایی شدن آنها به تحکیم روابط ۲ کشور و بهتر شدن آن کمک می‌کند.  رئیس قوه ‌قضائیه پیگیری پرونده ترور ناجوانمردانه شهید قاسم سلیمانی و همراهان ایشان را که به وسیله آمریکا صورت گرفت، به عنوان یکی از محور‌های مهم این نشست مورد اشاره قرار داد و گفت: دستگاه قضایی عراق این موضوع را دنبال و حکم جلب ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا را صادر کرده است که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد. 
رئیس قوه‌ قضائیه تصریح کرد: این موضوع از مسائل مهمی است که ما نیز پیگیر آن هستیم و این احساس را در دستگاه قضایی و مسؤولان عراقی می‌بینیم، امیدواریم این مساله به سرانجام روشنی برسد تا برای ۲ ملت ایران و عراق پاسخ روشنی داشته باشیم.

Page Generated in 0/0066 sec