printlogo


کد خبر: 230371تاریخ: 1399/11/21 00:00
در جریان سفر مهرداد بذرپاش به قم مطرح شد
تقدیر مراجع از فسادستیزی دیوان

گروه سیاسی: رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور روز گذشته عازم قم شد تا ضمن دیدار با مراجع عظام تقلید، گزارشی از فعالیت‌های این دیوان در 6 ماه گذشته ارائه دهد. 
به گزارش «وطن امروز»، مهرداد بذرپاش رئیس کل و علی کامیار دادستان دیوان محاسبات کشور در نخستین دیدار روز گذشته خود در بیت آیت‌الله العظمی علوی‌گرگانی حاضر شدند. رئیس کل دیوان محاسبات در این دیدار ضمن ارائه‌ گزارشی از مهم‌ترین اقدامات صورت‌‌گرفته طی ۶ ماه اخیر، در تشریح وضعیت اقتصادی کشور به بیان برخی نکات مثبت و منفی پرداخته و یکی از مهم‌ترین راهبردهای دیوان محاسبات در دوره‌ جدید را رسیدگی به ترک فعل مسؤولان اعلام کرد. بذرپاش تاکید کرد: اگر فقدان عملکرد از سوی برخی مدیران در جامعه مذموم شود، نهضت کار به راه خواهد افتاد. 
در این دیدار، آیت‌الله علوی‌گرگانی با تاکید بر به کار بستن همت مضاعف در امور، ناامیدی را موجب افزایش مشکلات دانست و افزود: تحریم‌ها به جای خود اما بخش قابل توجهی از مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌هاست. این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت بودجه در کشور و لزوم دقت بیشتر در رسیدگی مصارف آن، اظهار داشت: مملکت ما به مسؤولان دلسوز نیاز دارد تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند. آیت‌الله علوی‌گرگانی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به دریافت خبرهای خوشحال‌کننده از دیوان محاسبات، تاکید کرد: شما اقدامات موثر خود را ادامه دهید و هر کجا که لازم باشد، ما در حمایت از شما ورود می‌کنیم و برای توفیقات‌تان به درگاه الهی دعا خواهیم کرد. 
رئیس کل دیوان محاسبات در دیدار تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز به مسائل اقتصادی اشاره کرد و در تشریح علل موافقت با رد شدن بودجه پیشنهادی ۱۴۰۰، اظهار داشت: ما با هر تصمیمی که منجر به بروز شوک اقتصادی شود و بدون پشتوانه‌ اجتماعی باشد، مخالفیم و معتقدیم سال ۱۴۰۰ باید سال آرامش و ثبات اقتصادی باشد. 
در این دیدار، آیت‌الله سعیدی با ابراز خشنودی از سیاست برخط ‌بودن دیوان محاسبات در دوره جدید، این اقدام را در جلوگیری از سوءاستفاده اخلالگران اقتصادی مهم دانست و افزود: یکی از مسائلی که موجب خسران و طمع می‌شود، تاخیر در بررسی‌ها و گزارشات است که بحمدالله در دیوان در حال کوتاه شدن رسیدگی‌هاست. تولیت حرم حضرت معصومه(س) با تاکید بر اقدامات فراگیر جهادی، ترویج این روحیه در دیوان محاسبات را موجب جلوگیری از مفاسد بودجه‌ای و بهره‌مندی از نصرت الهی دانست. آیت‌الله سعیدی با انتقاد از آنانی که با وعده‌های ۱۰۰ روزه، کشور را به شرایط فعلی رسانده‌اند، بر اخلاص در کارها تاکید کرد و گفت: عده‌ای چون از غیرتمندی شما مطلع بودند و می‌دانستند با حضور شما اقدامات موثری اعمال خواهد شد، مشغول تخریب شدند اما تلاش‌شان به جایی نرسید. 
روز گذشته همچنین رئیس و دادستان دیوان محاسبات در بیت آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی حاضر شدند. در این دیدار آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به جایگاه مهم دیوان در بررسی و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها گفت: دیوان جایگاه بسیار مهمی دارد که اگر با منویات رهبر معظم انقلاب همسو شود، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد. بحمدالله اخبار خوبی شنیده‌ایم و خوشحالیم که چون شمایی آنجا حضور دارید. 
جلسه شورای اداری استان قم نیز با حضور رئیس و دادستان دیوان محاسبات برگزار شد. 

Page Generated in 0/0066 sec