printlogo


کد خبر: 230449تاریخ: 1399/11/25 00:00
اخبار

تیم‌های اروپایی به سردار آزمون علاقه دارند
سرمربی تیم فوتبال زنیت روسیه به احتمال جدایی سردار آزمون، مهاجم این تیم و پیشنهاد سایر تیم‌های اروپایی به این مهاجم واکنش نشان داد. «سرگئی سماک» درباره جذب بازیکنان جدید گفت: اگر بازیکنی بخواهد به روسیه بیاید، این از نظر مالی شرایط متفاوتی دارد. تقاضای زیادی برای بازیکنان روس و بازیکنان زنیت در اروپا وجود ندارد؛ حتی بازیکنان خارجی ما. وی در ادامه افزود: علاقه‌مندی‌هایی به سردار آزمون وجود دارد اما هیچ مشخصات خاص و جزئیاتی وجود ندارد. سرمربی زنیت تاکید کرد خرید یک بازیکن خوب از اروپا نزدیک به ۴۰ میلیون یورو هزینه دارد که با این پول می‌توان ۴ بازیکن جذب کرد. سردار آزمون از جمله بازیکنانی است که در سال‌های اخیر بحث انتقالش به دیگر تیم‌های اروپایی مطرح بوده؛ از جمله باشگاه ناپولی ایتالیا که تابستان مذاکراتی هم با مدیر برنامه آزمون انجام داد.
***
تیم ملی پارادوومیدانی ایران صاحب ۲ مدال نقره شد
در دومین روز مسابقات پارادوومیدانی بین‌المللی امارات، نمایندگان ایران در بخش جانبازان و معلولان صاحب ۲ مدال نقره شدند. 
به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان، در روز دوم مسابقات جایزه بزرگ امارات، در ماده پرتاب دیسک کلاس ۵۵/۵۴، حامد امیری با کسب ۸۹۹ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و نمایندگانی از کشورهای هند و روسیه به ترتیب اول و سوم شدند. 
در ماده دوی ۱۰۰ متر کلاس ۳۸، علیرضا صادقیان با ثبت رکورد ۱۱ ثانیه و ۶۶ صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد و ورزشکارانی از فرانسه و تایلند مقام‌های اول و سوم این ماده را به خود اختصاص دادند. 
با تصمیم برگزار‌کنندگان این دوره از مسابقات به منظور حفظ سلامتی ورزشکاران و نیز شرایط خاص بیماری کرونا، توزیع مدال نفرات برتر به صورت مجازی انجام می‌شود و مدال‌ها به سرپرستان تیم‌ها در هتل تحویل می‌شود. 
همچنین سهمیه‌های کسب‌شده توسط ورزشکاران برای پاراالمپیک توکیو، در پایان مسابقات به کمیته ملی پاراالمپیک هر کشوری اعلام خواهد شد. 
مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ ۲۰۲۱ با حضور ۶۰۲ ورزشکار از ۵۴ کشور در کشور امارات برگزار می‌شود. 
تیم ملی جانبازان و معلولان کشورمان با ۸ ورزشکار متشکل از رشید مسجدی، حامد امیری، محمد فتحی‌گنجی، علیرضا صادقیان، علی‌اصغر جوانمردی، سعید افروز، اکبر احمدی و محمدرضا احمدی با هدایت بهمن رضایی، سرمربی تیم‌ ملی در این مسابقات شرکت کرده است. 
***
سازمان لیگ برتر پرتغال: طارمی بهترین مهاجم ماه ژانویه شد
با اعلام سازمان لیگ برتر فوتبال پرتغال، مهدی طارمی به عنوان بهترین مهاجم ماه ژانویه این کشور انتخاب شد. طارمی پیش از این از سوی اتحادیه بازیکنان پرتغال عنوان بهترین بازیکن ماه را به دست آورده بود. سازمان لیگ برتر فوتبال پرتغال روز پنجشنبه اعلام کرد مهدی طارمی، مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو با کسب ۳۲ درصد از آرای مربیان شاغل در لیگ، عنوان بهترین مهاجم ماه ژانویه را کسب کرده است. بعد از طارمی، «کوارشما» از تیم ویتوریا گیمارش با ۱۵ و «ژسوس کرونا» از پورتو با ۱۱ درصد در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. کوارشما همان بازیکنی است که در دیدار تیم ‌ملی فوتبال ایران با پرتغال در جام‌جهانی روسیه موفق شد دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند. طارمی ماه ژانویه موفق شده بود در ۴ مسابقه، ۳ گل به ثمر برساند. چند روز پیش با اعلام اتحادیه بازیکنان فوتبال پرتغال، طارمی با کسب 02/18 درصد به عنوان بهترین بازیکن ماه ژانویه انتخاب شده بود. 
مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو همچنین در دیدار مقابل براگا در جام حذفی پرتغال هم گلزنی کرد و با ادامه این روند، انتظار می‌رود در ماه فوریه هم عنوان بهترین بازیکن و مهاجم پرتغال را از آن خود کند. 
سایت «گل پوینت» در پایان این بازی، امتیاز 5/6 ‌را برای مهدی طارمی در نظر گرفت و او را جزو نفرات کلیدی بازی معرفی کرد. این سایت درباره طارمی نوشت: «مهاجم ایرانی به گلزنی ادامه می‌دهد. این بار یک گل دیگر با اشتباه بزرگ متئوس به دست آمد». گل پوینت همچنین به توانایی‌های گلزنی و قرار گرفتن طارمی در فضاهای خالی اشاره کرده است. 

Page Generated in 0/0054 sec