printlogo


کد خبر: 230462تاریخ: 1399/11/25 00:00
اخبار

کاهش زاد و ولد در نیمه نخست سال ۹۹
مطابق آمار منتشره مرکز آمار ایران، تعداد ولادت‌های ثبت‌شده در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با همین آمار در سال ۹۸ با کاهش 5 درصدی مواجه بوده است. به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار مجموع ولادت‌های ثبت‌شده در بهار ۹۹ به تعداد ۲۸۰ هزار و ۵۶۴ ولادت، با افزایش ۶ درصدی به ۳۰۰ هزار و ۵۹ ولادت در تابستان سال جاری رسیده است.  همچنین آمار ولادت‌های ثبت‌شده در بهار سال گذشته ۲۹۹ هزار و ۳۸۹ ولادت و در تابستان سال گذشته ۳۱۵ هزار و ۱۶۷ ولادت بوده است.  در مجموع تعداد ولادت‌های ثبت‌شده در 6 ماهه نخست سال جاری به نسبت 6 ماهه نخست سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.  سهم تعداد ولادت‌های ثبت‌شده تابستان ۹۹ در شهر ۲۲۷ هزار و ۵۳۸ ولادت و سهم روستا  ۷۲ هزار و ۵۲۱ ولادت است. از این میان تعداد ولادت پسران نسبت به دختران بیشتر بوده است. همچنین در تابستان ۹۹ تعداد ۱۱۷ هزار و ۷۸۳ ولادت برای پسران و ۱۰۹ هزار و ۷۵۵ ولادت برای دختران در شهر و در روستا نیز ۳۷ هزار و ۴۶۵ ولادت پسر و ۳۵ هزار و ۵۶ ولادت دختر به ثبت رسیده است. 
***
آنفلوآنزای فوق حاد تعدادی از پرندگان در قم تأیید شد
ابتلای تعدادی از پرندگان باغ پرندگان شهر قم به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان تایید شد. به گزارش روابط عمومی دامپزشکی، براساس بررسی‌های انجام‌شده بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تعدادی از پرندگان باغ پرندگان شهر قم، به تایید این سازمان رسیده است. در این گزارش آمده است: با شناسایی و تایید بیماری این پرندگان، در راستای برنامه ملی کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان نسبت به انجام موازین بهداشتی قرنطینه‌ای در شعاع‌های اپیدمیولوژیک این مناطق اقدام شده است. همچنین از تمام صاحبان واحدهای مرغداری، مدیریت باغ‌های پرندگان، پرورش‌دهندگان طیور زینتی و طیور بومی درخواست شده است تا نسبت به رعایت کامل ضوابط بهداشتی در واحدهای خود اقدام کنند. این اطلاعیه همچنین از شناسایی و تایید ابتلای یک قطعه لک‌لک در دریاچه زریوار کردستان به بیماری آنفلوآنزای فوق‌ حاد پرندگان خبر داده است. 
***
ورود سامانه بارشی به کشور از اواخر هفته
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور طی هفته پیش رو خبر داد و گفت: از اواخر هفته سامانه بارشی به کشور وارد می‌شود. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا تصریح کرد: طی روز سه‌شنبه (۲۸ بهمن) در غرب و شمال غرب ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. به گفته وی، طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) نیز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران و رعد و برق خواهیم داشت. ضیاییان با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۲۹ بهمن) در ارتفاعات البرز و زاگرس بارش برف و در ایلام و خوزستان وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: با توجه به روند افزایش نسبی دما تا روز سه‌شنبه، در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی البرز ذوب برف و رخداد بهمن دور از انتظار نیست. 
***
معتادها هم کرونا می‌گیرند
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران با بیان اینکه طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر به صورت مستمر ادامه دارد، گفت: در حال حاضر ۱۴ هزار بیمار در مراکز ماده ۱۶ استان تهران بستری هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۲۷ درصدی همراه بوده است. 
مصطفی هادی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تست PCR نیز همچنان از معتادان گرفته می‌شود و در زمینه کرونا نیز شرایط عادی است، گفت: میزان ابتلا به کرونا در معتادان ۳ تا ۶ درصد بوده است. آبان‌ماه میزان ابتلا افزایش پیدا کرد و در این راستا برای برگشتن به شرایط عادی، طرح به مدت یک ماه متوقف شد و اکنون نیز در شرایط عادی هستیم. هادی‌زاده در ادامه از راه‌اندازی مرکز نگهداری ویژه زنان خبر داد و گفت: فضای این مرکز توسط شهرداری تامین شده و سپاه برای فعالیت از بهزیستی مجوز گرفته است؛ این مرکز با مدیریت سپاه تهران بزرگ بزودی راه‌اندازی می‌شود. 
***
معاون استاندار تهران خبر داد
آغاز ثبت‌نام داوطلبان شوراهای شهر از ۲۰ اسفند
معاون سیاسی - اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای آموزش دست‌اندرکاران انتخابات، از آغاز ثبت‌نام داوطلبان شوراهای شهر از ۲۰ اسفندماه سال جاری خبر داد. شکرالله حسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کارها و تامین مقدمات انتخابات از آبان‌ماه سال جاری آغاز شده اما با تشکیل ستاد انتخابات کشور در ۱۱ اسفندماه، کار انتخابات شکل رسمی پیدا می‌کند و در پی آن ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ هیات اجرایی شورای اسلامی شهر و هیات اجرایی شورای اسلامی روستاها تشکیل و ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای شهر نیز  از ۲۰ اسفندماه سال جاری آغاز خواهد شد. وی همچنین افزود: در انتخابات سال گذشته رتبه استان تهران از ۲۸ به 4 ارتقا یافت، لذا برای انتخابات پیش‌رو در سال ۱۴۰۰ هدف‌گذاری انجام داده‌ایم که به رتبه اول دست یابیم و در این مسیر از همه ظرفیت‌ها از جمله فضای مجازی برای آموزش دست‌اندرکاران انتخابات استفاده می‌کنیم. وی تاکید کرد: رعایت قانون در برگزاری انتخابات نیازمند تسلط بر قوانین است، لذا باید قوانین توسط عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات بازخوانی و مرور شود. بی‌تردید آموزش نقشی محوری در برگزاری انتخاباتی سالم دارد و باید از بسترهای موجود بویژه فضای مجازی جهت پیشبرد موضوع آموزش نهایت بهره را گرفت. 

Page Generated in 0/0054 sec