printlogo


کد خبر: 230463تاریخ: 1399/11/25 00:00
ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به ۳ استان و ۷ شهر
آمار فوتی‌های کرونا در کشور به زیر 60 نفر رسید

آمار جان‌باختگان کرونا در کشور به زیر 60 نفر در یک شبانه‌روز رسید. سخنگوی وزارت بهداشت دیروز از فوت ۵۸ بیمار «کووید- ۱۹» در ۲۴ ساعت خبر داد و گفت: مجموع بیماران شناسایی شده هم از مرز یک‌ونیم میلیون نفر گذشت. دکتر سیماسادات لاری در این باره اظهار کرد: از ظهر روز پنجشنبه تا ظهر امروز (جمعه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷۲۹۸ بیمار جدید مبتلا به «کووید- ۱۹» در کشور شناسایی شده‌اندکه ۵۵۷ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران «کووید- ۱۹» در کشور به یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۵۳ نفر رسید، همچنین متاسفانه در این مدت ۵۸ بیمار «کووید- ۱۹» جان‌شان را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۸ هزار و ۸۰۹ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۱۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: از سوی دیگر ۳۷۲۹ نفر از بیماران مبتلا به «کووید- ۱۹» در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. به گفته لاری، تاکنون ۹ میلیون و ۹۳۸ هزار و ۶۲۵ آزمایش تشخیص «کووید- ۱۹» در کشور انجام شده است. 
 
* ۲۵ شهر از نظر کرونا در وضعیت نارنجی
بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، از امروز ۲۵ شهر کشور در وضعیت نارنجی کرونا قرار خواهند گرفت. معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور از نظر کرونا را اعلام کرد و بر این اساس از امروز ۲۵ بهمن‌ماه سال جاری ۲۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۱ شهر در وضعیت زرد و ۲۱۷ شهر در وضعیت آبی قرار خواهند گرفت.  به این ترتیب در وضعیت زرد (خطر متوسط) فقط سطح شغلی ۴  و در وضعیت نارنجی(پرخطر) سطح‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود. همچنین در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) به جز موارد ضروری سطح یک، سایر مشاغل تعطیل خواهند بود. همچنین خروج خودروهای بومی از شهرستان‌های نارنجی و قرمز و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان‌های نارنجی و قرمز ممنوع است. 
 
* ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به ۳ استان و ۷ شهر
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به ۳ استان و ۷ شهر خبر داد. سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌و‌گو با ایسنا در این باره اظهار کرد: برابر مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از امروز ورود خودروها با پلاک غیربومی به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و همچنین شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، جزیره قشم و کیش ممنوع است. شیرانی همچنین گفت: تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در شهرهای گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی ممنوع است. 
***
ایران تا 3-2 ماه آینده از صادرکننده‌های مهم واکسن کرونا می‌شود
وزیر بهداشت گفت: به مردم شریف ایران این مژده را می‌دهم که تا 3-2 ماه آینده با تکیه بر لطف خدا و توان دانشمندان داخلی، یکی از قطب‌های بسیار مهم تولید واکسن «کووید-۱۹» در منطقه و یکی از صادر‌کنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود. سعید نمکی در هفدهمین آیین پویش «ره سلامت» که با حضور رئیس‌جمهور از طریق ویدئو‌کنفرانس ۹ پروژه مهم بیمارستانی در کشور افتتاح شد، اظهار کرد: در باتلاق سنگین و سهمگین بیماری «کووید-۱۹»، همکاران ما دست از توسعه زیرساخت‌ها برنداشتند و اتفاقات خوبی در این مدت رخ داد، مانند اضافه شدن حداقل ۲۵۰۰ تخت ICU و صدها تخت دیگر در کشور برای اینکه بیماری پشت در بیمارستان‌ها سرگردان نشود. همچنین تولید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز با تکیه بر توان داخلی، یکی دیگر از کارهای شگرف و ستودنی است که در تاریخ کشور ثبت شد. 
وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار قبل و بعد از انقلاب، ۱۱ هزار تخت بیمارستانی تا اردیبهشت‌ماه سال آینده به ظرفیت کشور افزوده می‌شود و تعداد زیادی خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و سایر مراکزی که برای محرومان، نقطه امید است، در کشور تکمیل و افتتاح می‌شود. 
***
واکسن «اسپو‌وی» تاکنون عارضه جدی نداشته است
معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) گفت: وضعیت جسمی تمام دریافت‌کنندگان واکسن اسپوتنیک‌وی مساعد است و تاکنون عارضه جدی در هیچ یک از افراد مشاهده نشده است. سیدعلی دهقان منشادی در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جسمانی دریافت‌کنندگان واکسن کرونای روسی اظهار داشت: وضعیت جسمانی تمام دریافت‌کنندگان واکسن اسپوتنیک‌وی مساعد است و تعداد کمی از آنها عوارض خفیفی از خود نشان دادند. وی با بیان اینکه این عوارض از قبیل تب و احساس سرماخوردگی خفیف بوده است، اظهار داشت: این عوارض قابل پیش‌بینی بود و خوشبختانه هیچ یک از دریافت‌کنندگان واکسن دچار عارضه جدی نشدند. منشادی در ادامه گفت: با احتساب فرزند وزیر بهداشت، ۲۸ نفر از پرسنل بیمارستان امام خمینی(ره) واکسن کرونای اسپوتنیک وی را دریافت کرده‌اند، وی افزود: وزارت بهداشت هر واکسنی را که از هر منبعی دریافت می‌کند مورد تایید است، این واکسن‌ها آزمایش‌ها را پشت سر گذاشته‌اند. وی گفت: ما به صورت روزانه وضعیت جسمانی تمام دریافت‌کنندگان واکسن روسی را رصد کرده و عوارض احتمالی را پایش می‌کنیم. خوشبختانه در حال حاضر تمام کادر درمانی بیمارستانی، مسوولان وزارت بهداشت و نیروهای خانه‌های بهداشت درحال تلاش برای حفظ سلامت هموطنان هستند و تاکنون نیز از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نشده است.

Page Generated in 0/0055 sec