printlogo


کد خبر: 230472تاریخ: 1399/11/25 00:00
اخبار

در نامه هنیه به رهبر انقلاب به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب ابراز شد
قدردانی  مقاومت  فلسطین از  حمایت‌های ایران
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی برای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب از ایشان به سبب حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها تشکر کرد. 
به گزارش فارس، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، شامگاه چهارشنبه در پیامی به مناسبت چهل‌ودومین سالروز پیروزی انقلاب از حضرت آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تشکر کرد. به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، اسماعیل هنیه در این باره گفت: «ما در جنبش حماس و در کنار ما ملت فلسطین بدین وسیله با شما در شادی این مناسبت فرخنده شریک می‌شویم تا اینگونه سپاس و قدردانی عمیق خود را به خاطر مواضع شرافتمندانه و مستمر [شما] در ایستادگی در کنار فلسطین، آرمان عادلانه آنها، حمایت از مردم این کشور و مقاومت شجاعانه آنها در دفاع از حقوق مشروع‌شان ابراز کنیم». رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در ادامه گفت که این جنبش به «توسعه این مواضع، ادامه این نقش‌ها در پیروزی فلسطین و حمایت از مردم این کشور و طرح مقاومت آنها در بحبوحه خطرات و چالش‌هایی که آرمان فلسطین با آن مواجه است»، چشم دوخته است. 
***
امیرعبداللهیان مطرح کرد
جزئیاتی از نامه راهبردی رهبر انقلاب به پوتین
مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل توضیحاتی درباره جزئیات نامه راهبردی رهبر انقلاب به پوتین مطرح کرد. به گزارش مهر، حسین امیرعبداللهیان در یادداشتی با اشاره به نامه راهبردی رهبر انقلاب به پوتین اظهار داشت: رهبر انقلاب تأکید دارند در سیاست خارجی باید متوازن عمل کرد، یعنی هم به سیاست نه شرقی، نه غربی برای حفظ استقلال عمل کنیم و هم روابط خارجی را با همه جهان حفظ کنیم. وی بیان کرد: بی‌تردید قرن ۲۱ قرن آسیاست. انتخاب زمان این سفر در مقطعی که مستأجران جدیدی وارد کاخ سفید شده‌اند، این پیام را به متحدان ایران می‌دهد که ما بیش از این معطل بازی کاخ سفید در برجام نخواهیم شد. مشاور رئیس مجلس در امور بین‌الملل تصریح کرد: رئیس دومای روسیه نه از طرف پارلمان، بلکه به عنوان نماینده ویژه پوتین پیام رهبر انقلاب را دریافت کرد. ساعتی بعد مطلع شدیم پوتین پیام را خوانده و مورد توجه جدی قرار داده است. وی افزود: روسیه از قبل در یادداشتی رسمی اعلام کرد برای اینکه دریافت پیام رهبری به ‌خاطر پروتکل‌ها به تأخیر نیفتد، نماینده ویژه‌ای در مسکو این پیام را دریافت کند. امیرعبداللهیان گفت: پیام رهبر انقلاب به پوتین، نکات مهم و دقیقی داشت که برای روس‌ها - با توجه به ‌مناسبات جدید بین‌المللی برای استحکام روابط راهبردی و پایدار ۲ کشور- مهم بود. 
***
حمایت مجلس از تقویت روابط راهبردی بین ایران و چین
 محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌هایی جداگانه به لی جان شو، رئیس کمیته دائمی کنگره ملی و وانگ یانگ، رئیس مجلس مشورتی جمهوری خلق چین فرارسیدن عید بهاره و سال نو چینی را تبریک گفت و بر توسعه و گسترش همکاری‌های دوستانه در عرصه‌های گوناگون تأکید کرد. در بخشی از پیام قالیباف آمده است: ضمن قدردانی از گفت‌وگوهای سازنده و مؤثر فی‌مابین در نشست مجازی اخیر، مایلم بر باور مشترک مجالس ۲ کشور مبنی بر توسعه و گسترش همکاری‌های دوستانه در حوزه‌های گوناگون که از اصول راهبردی سیاست خارجی در کشور می‌باشد تاکید نموده و تصریح نمایم مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی برای تحکیم و تقویت روابط راهبردی فی‌مابین حمایت و پشتیبانی می‌نماید. 
***
برگزاری مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله مصباح‌یزدی در قم
مراسم چهلمین روز ارتحال آیت‌الله مصباح‌یزدی از سوی دفتر مقام معظم رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با سخنرانی آیت‌الله حسینی بوشهری در قم برگزار شد. به گزارش رسا، آیات حسینی‌بوشهری و کعبی و حجج اسلام والمسلمین زمانی، عباسی و حسینی خراسانی در این مراسم حضور داشتند. همچنین نمایندگانی از سوی دفتر مقام معظم رهبری در قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان رهبری و سایر نهادهای حوزوی در این مراسم حضور یافتند. حاضران در این جلسه برای شادی روح علامه مصباح یزدی دعا کرده و از درگاه ایزد منان مسألت داشتند روح ایشان را با اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) محشور کند. 
***
پاسخ سفیر ایران به احتمال لغو روادید میان ایران و عراق
سفیر کشورمان در عراق در پاسخ به سوالی درباره احتمال لغو روادید اعلام کرد طرف عراقی زمینه انجام چنین کاری را دارد. به گزارش ایسنا، ایرج مسجدی، سفیر ایران در عراق در پاسخ به پرسشی درباره لغو روادید گفت: در دیداری که آقای رئیسی هم با رئیس‌جمهور و هم با نخست‌وزیر عراق داشتند، موضوع لغو روادید را در آنجا مورد تاکید قرار دادند. این یکی از مسائل مطرح شده است. با وجود اینکه به دلیل کرونا برخی محدودیت‌های تردد را داریم، با این حال ویزا میان ۲ کشور رایگان شده است. قدم بعدی الغای روادید است که باید به تصویب ۲ کشور و ۲ دولت برسد. وی ادامه داد: این مساله طرح موضوع شده و از طرف ما مورد درخواست قرار گرفته است. اگر جمهوری اسلامی ایران این را در درون کشور مصوب کند، ما هم پیگیری خواهیم کرد تا این مساله در عراق نیز محقق شود. مسجدی در پاسخ به اینکه «آیا طرف عراقی دید مثبتی به این مساله دارد؟» بیان کرد: به نظر من بله‌! اگر ما نسبت به این موضوع توافق داشته باشیم، زمینه اجرای این مساله محقق می‌شود. 

Page Generated in 0/0057 sec