printlogo


کد خبر: 230595تاریخ: 1399/11/28 00:00
اخبار

4 میلیون دانش‌آموز به «اینترنت» و «گوشی هوشمند» دسترسی ندارند
رئیس همایش بین‌المللی روانشناسی مدرسه با بیان اینکه بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز  در سراسر جهان بعد از بیماری کرونا قادر به حضور فیزیکی در مدرسه نیستند، گفت: در ایران 4 میلیون نفر از دانش‌آموزان عضو سامانه شاد نیستند یا اینکه دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند ندارند. فریبرز در تاج بیان کرد: بیشتر از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دانش‌آموز در سراسر جهان بعد از بیماری «کووید-۱۹» قادر به حضور فیزیکی در مدرسه نیستند و هیچ آموزشی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود. وی اضافه کرد: در ایران ۴ میلیون نفر از دانش‌آموزان عضو سامانه شاد نیستند یا دسترسی به اینترنت، تبلت و گوشی هوشمند ندارند. وی تاکید کرد: تداوم برنامه‌های آموزشی در کشور باید به گونه‌ای باشد که در تابستان سال آینده بتوانیم کلاس‌های جبرانی فشرده را به شکل حضوری برای دانش‌آموزان داشته باشیم. اکنون به دلیل اهمیت موضوع آموزش دانش‌آموزان ابتدایی باید حداقل ۲ تا ۳ روز در هفته کلاس‌های حضوری دایر شود.
***
 ایست پلیس به رانندگان پرخطر
رئیس پلیس راهور پایتخت از تشکیل «قرارگاه سرعت» خبر داد و گفت: پلیس با رانندگانی که بخواهند جان خود و دیگران را به خطر بیندازند برخورد قانونی خواهد کرد. به گزارش فارس، سردار محمدحسین حمیدی تصریح کرد: رانندگان پرخطری داریم که قوانین و ضوابط موجود برای آنها بازدارنده نیست و آنها به تخلفات خود ادامه می‌دهند؛ این رانندگان سرعت‌های پرخطر را در برنامه کار خود قرار داده‌اند و در سطح شهر و کمربندی‌ها و جاهایی که احساس می‌کنند امکان رانندگی با سرعت وجود دارد با سرعت‌های بیش از حد مجاز و سرسام‌آور هم جان خود و هم جان دیگران را به خطر می‌اندازند. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: 23 درصد از تصادفات منجر به فوت در تهران را این گروه از رانندگان سبب می‌شوند. وی گفت: قوانین موجود برای این افراد جریمه 200 هزار تومانی و 10 نمره منفی برای رانندگان خودروهای شخصی و 15 نمره منفی برای رانندگان حمل‌و‌نقل عمومی در نظر گرفته است که عملا اگر این قوانین بازدارنده بود تا الان کسی نباید مرتکب این تخلفات می‌شد. 
***
پیش‌‌بینی فقیرتر شدن فقرا
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، افزایش جامعه هدف نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی را نشان‌دهنده گسترش فقر در جامعه دانست و گفت: کج‌کارکردی ساختارهای کلان و دستگاه‌های مختلف موجب سرریز فقرا به نهادهای حمایتی می‌شود. سیدحسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، آینده‌نگری و اتخاذ تصمیمات کارشناسی را تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی در حوزه اجتماعی دانست و افزود: مسؤولان می‌گویند می‌خواهیم اختلاف طبقاتی را کم کنیم اما در حد شعار باقی می‌ماند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی و کمک به اقشار کم‌درآمد، آینده‌نگری وجود ندارد و سیاست‌گذاری‌ها به صورت کور و بدون برنامه انجام می‌شود. وی با اشاره به شرایط امروز کشور در حوزه اجتماعی، گسترش فقر، افزایش موارد خودکشی و... ادامه داد: نظام اجتماعی و فرهنگی ما در این حوزه موفق نبوده است. با وجود واقعیت‌هایی که در کشورمان وجود دارد، کار هدفمندی انجام نداده‌ایم. او خواستار حمایت دولت و مجلس از کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مستمری مکفی به خانواده‌های تحت حمایت شد و گفت: پیش‌بینی می‌شود سال آینده فقرا فقیرتر شوند، زیرا این بلاتکلیفی در کشور به فقرا و اقشار کم‌درآمد، بیشترین آسیب را خواهد زد. 
***
هشدار پلیس آگاهی ناجا درباره فعالیت شرکت‌های خدماتی غیرمجاز
رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست از اعتماد به شرکت‌های خدماتی، نظافتی و قالیشویی‌های غیرمجاز خودداری کنند. سرهنگ شهاب امینی اظهار کرد: در آستانه نوروز و آغاز فصل خانه‌تکانی منازل، عده‌ای شیاد با درج آگهی‌های فریبنده تبلیغاتی در معابر و فضای مجازی، سعی در جلب اعتماد عمومی می‌کنند تا در فرصت مناسب، نقشه‌های شوم خود را به اجرا درآورند. وی افزود: شرکت‌های خدماتی- نظافتی مجاز باید از یک سو دارای شماره ثبت شرکت از اداره کل ثبت شرکت‌ها و از سوی دیگر مجوز فعالیت از اتحادیه مربوط را داشته باشند. وی با بیان اینکه شرکت‌های غیرمجاز معمولا آدرس و مکان مشخصی برای فعالیت ندارند، گفت: اینگونه شرکت‌ها صرفا با یک شماره تلفن اقدام به اعزام نیروی خدماتی به منازل و شرکت‌ها می‌کنند و در برخی اوقات اسامی مشابه با شرکت‌های معتبر را برای جلب نظر مشتریان خود مورد تبلیغ قرار می‌دهند. وی افزود: شهروندان باید با مشاهده کارت شناسایی افرادی که به در منازل جهت انجام امور نظافتی یا بردن قالی برای قالیشویی مراجعه می‌کنند، هویت آنان و شرکت فرستنده را احراز کنند. 
***
ماجرای بازداشت تعدادی از مدیران فروشگاه شهروند چیست؟
عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران از آزاد شدن تعدادی از مدیران دستگیرشده فروشگاه شهروند خبر داد. 
زهرا نژادبهرام، عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران درباره موضوع دستگیری تعدادی از مدیران فروشگاه شهروند در یکی دو روز گذشته، اظهار داشت: به دلیل انجام مناقصه‌ای درباره بیمه فروشگاه‌های شهروند، دادستانی تعدادی از مدیران را احضار کرده بود. 
وی افزود: این مناقصه دارای ابهاماتی بود و همین ابهامات سبب دستگیری و احضار آنها شده بود. 
عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: دادستانی برای ۲ نفر از این افراد درخواست وثیقه کرده بود که این موضوع محقق شد و در حال حاضر همه افراد دستگیر شده، آزاد شده‌اند.

Page Generated in 0/0057 sec