printlogo


کد خبر: 230603تاریخ: 1399/11/28 00:00
اخبار

پخش زنده سخنرانی رهبر انقلاب  در سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به‌ مناسبت سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز در سال ۱۳۵۶، از طریق ارتباط تصویری با مردم آذربایجان شرقی سخن خواهند گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، این برنامه ساعت ۱۰:۳۰ روز چهارشنبه ۲۹ بهمن، به صورت زنده از شبکه‌های رسانه‌ ملی و همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR و حساب‌های این پایگاه در شبکه‌های اجتماعی پخش خواهد شد. هر سال به مناسبت سالروز قیام مردم تبریز در ۲۹ بهمن ۱۳۵۶، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان آذربایجان شرقی، با حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با رهبر حکیم انقلاب دیدار می‌کردند که به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا، این دیدار از طریق ارتباط تصویری با مردم حاضر در مصلای تبریز انجام خواهد شد. 
***
آیت‌الله‌العظمی  نوری‌همدانی:
نمایندگان مجلس ‌جلوی روند کاهش ارزش پول ملی را بگیرند‌
آیت‌الله‌العظمی حسین نوری‌همدانی در دیدار رئیس کمیسیون بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی و اعضای مجمع نمایندگان استان همدان، رفع مشکلات جوانان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: بالا رفتن سن ازدواج و سختی مضاعف معیشت جوانان مورد توجه باشد، کاهش ارزش پول ملی سبب سختی بیشتر معیشت مردم شده و نمایندگان مجلس باید جلوی روند کاهش ارزش پول ملی را بگیرند. آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین تداوم آرمان‌های امام راحل را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: به‌رغم تمام مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، ایران اسلامی به‌ برکت انقلاب و خون شهدا راه خود را با صلابت و اقتدار ادامه می‌دهد. وی گفت: افرادی که در خواب خرگوشی فرو رفته‌اند و اعتقاد دارند نظام و انقلاب اسلامی در حال تضعیف شدن است، این موضوع را بدانند که انقلاب اسلامی با فکر، فطرت و فرهنگ مردم ایران سازگار است و تحت تأثیر مشکلات قرار نمی‌گیرد. 
***
امروز، رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ۲ کشور از امروز در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر دریادار دوم غلامرضا طحانی، سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه گفت: در این رزمایش علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران، یگان‌های شناور روسیه متشکل از ناوشکن Stoiky، ناو لجستیک KoLa و یک فروند بالگرد حضور دارند. وی افزود: رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه 2021 با شعار «همکاری جمعی در دریا برای امنیت تجارت دریایی» در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود. دریادار دوم طحانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های دوجانبه میان ۲ کشور است. این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند گسترش خواهد داشت. سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ایران و روسیه ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور مورد تعرض قرار گرفته، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیر‌اندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است. 
***
درگیری مسلحانه سپاه با ‌اشرار مسلح در‌ سراوان
بیش از یک تن مواد مخدر توسط رزمندگان تیپ نیروهای مخصوص ۱۱۰ سلمان فارسی سپاه سیستان‌و‌بلوچستان در منطقه مرزی شهرستان سراوان کشف شد. به گزارش تسنیم به نقل از روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، رزمندگان تیپ نیروهای مخصوص 110 سلمان فارسی سپاه سیستان‌و‌بلوچستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل نامحسوس سوداگران مرگ، طی یک عملیات گشتی شناسایی، یکهزار و 346 کیلوگرم مواد مخدر شامل 524 کیلوگرم مرفین و 822 کیلوگرم تریاک را کشف کردند. همچنین در این راستا یک نفر به عنوان متهم دستگیر شده و یک قبضه سلاح کلاشنیکف با مهمات مربوط و ۲ دستگاه خودرو، پس از درگیری با اشرار مسلح در منطقه مرزی «روتک» از توابع شهرستان سراوان در جنوب سیستان‌و‌بلوچستان کشف و ضبط شد. 
***
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح:
آمریکا پروژه محدودیت سایبری علیه کشورها را به اجرا گذاشته است
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در همایش تحولات ژئواستراتژیک و ژئوپلیتیک جنوب غرب آسیا در قرن ۲۱، اظهار کرد: تحرکاتی که در چند سال اخیر آمریکا در بعد قانون‌گذاری و محدودیت‌هایی که در حوزه سایبری اعمال می‌کند، نشان از اهمیت موضوع سایبر دارد. به ‌عنوان مثال وجود کمیته فضای مجازی که در کنگره آمریکا تشکیل شده، به‌روز‌رسانی قوانین این حوزه، اعمال فرماندهی مستقل سایبری، مرکز هماهنگ‌کننده سایبری کاخ سفید و آژانس ملی سایبری، برای این است که قوانینی برای حوزه سایبری به وجود آورند که دسترسی سایر کشورها را به این حوزه با چالش‌هایی مواجه سازند. امیر سرتیپ دوم مجید فخری افزود: البته تمام این تلاش‌ها نشان می‌دهد آنها ترس زیادی از پیشرفت سایر کشورها در حوزه سایبری دارند و بر این اساس تلاش می‌کنند استانداردهای بین‌المللی برای عدم دستیابی سایر کشورها به دانش سایبری اعمال کنند. وی افزود: کاهش زمان دسترسی به اطلاعات در فضای مجازی برای آمریکا بسیار اهمیت دارد به همین دلیل در قالب پروژه‌ای برای کاهش زمان دانلود و آپلود تلاش دارند شبکه ۱۲ هزار ماهواره‌ای را بتدریج در مدار قرار دهند که تاکنون تعداد ۱۳۲۵ ماهواره را در مدار قرار داده‌اند؛ البته همزمان با این پروژه در کره جنوبی، چین و انگلیس نیز اقدامات مشابهی در حال پیگیری است. 

Page Generated in 0/0053 sec