printlogo


کد خبر: 230619تاریخ: 1399/11/29 00:00
مستند

«نوزده نوزده» روی آنتن می‌رود
مستند «نوزده نوزده» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید‌شده در مرکز مستند سفیرفیلم‌، با ارائه اسنادی از قرارداد ۱۹۱۹ روی آنتن شبکه ۳ سیما می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، مستند «نوزده نوزده» به کارگردانی مهدی صلواتچی و تهیه‌کنندگی محمدرضا امامقلی از شبکه سوم سیما پخش می‌شود. این مستند با بهره‌گیری از اسناد و آرشیوهای دست‌اول، برای نخستین‌بار ابعاد و زوایای پنهانی از قرارداد تاریخی ۱۹۱۹ را روایت می‌کند. برخی اسناد استفاده‌ شده در این مستند برای نخستین‌بار به انتشار رسیده است. مستند ۱۹۱۹ روز جمعه اول اسفند ساعت ۱۸ از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود. مستند «نوزده نوزده» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج و تولید شده در مرکز مستند سفیرفیلم است و در یازدهمین جشنواره‌ مردمی فیلم عمار مورد تحسین داوران بخش «حافظه ملی» قرار گرفت. 
***
نمایش «بانو» در جشنواره مسکو
فیلم مستند «بانو» به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند روسیه با عنوان «اینترداک» راه یافت. به گزارش «وطن امروز»، فیلم مستند «بانو» به کارگردانی محمد حبیبی‌منصور به نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند روسیه با عنوان «اینترداک» راه یافت. «بانو» کاری از مدرسه سینمایی عمار به کارگردانی محمد حبیبی‌منصور سال ۹۷ تولید شده و روایتگر زندگی پرفراز و نشیب عصمت احمدیان، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی است. عصمت احمدیان، پس از جنگ به صورت جدی وارد فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود به طوری که او امروز یکی از بانوان تأثیرگذار و الگو در اهواز است. «بانو» حاصل ۲ سال همراهی گروه فیلمساز با مادر شهیدان فرجوانی است و تصویری واقعی از زندگی یک زن موفق را نشان می‌دهد. جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند روسیه با عنوان «اینترداک» ۲۷ و ۲۸ فوریه سال جاری برابر با ۹ و ۱۰ اسفند در مسکو برگزار می‌شود و به گفته مسؤولان آن، فیلم‌های منتخب این جشنواره علاوه بر مسکو در ۵۰ شهر در روسیه و جهان اکران خواهد شد. 
***
روایتی از سقوط بورس
مستند «گزارش یک سقوط» با مضمون وضعیت بورس کشور رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، مستند «گزارش یک سقوط» به تهیه‌کنندگی محمدجواد معصومی و کارگردانی قاسم اکبری، رونمایی و اکران ‌شد. این مستند به بررسی وضعیت بورس کشور و علل سقوط این نهاد اقتصادی مهم در سال جاری می‌پردازد. مراسم رونمایی و اکران مستند «گزارش یک سقوط»، در سالن مهر حوزه هنری برگزار شد. این مستند که محصول مشترک گروه اقتصاد شبکه یک سیما و مرکز مستند سوره است، بزودی از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. 

Page Generated in 0/0062 sec