printlogo


کد خبر: 230649تاریخ: 1399/11/29 00:00
اخبار

وزیر آموزش و پرورش خبر داد
پرداخت مطالبات معلمان حق‌التدریس تا پایان سال
وزیر آموزش‌و‌پرورش از پرداخت قسط اول طلب معلمان حق‌التدریس خبر داد و در عین حال گفت: قسط دوم مطالبات معلمان حق‌التدریس تا پایان سال پرداخت می‌شود. محسن حاجی‌میرزایی از معلمانی که به دریافتی حق‌التدریس سال تحصیلی گذشته خود معترض هستند، خواست به ادارات آموزش‌و‌پرورش مراجعه کنند.
***
آغاز بارش برف و باران در ۱۶ استان
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و آغاز بارش‌ها در ۱۶ استان گفت: پیامد ورود این سامانه، بارش باران و برف، وزش شدید باد، کاهش دما، در ارتفاعات بارش برف، در مناطق جنوبی کشور وقوع رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهد بود. صادق ضیائیان در گفت‌وگو با ایسنا افزود: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی یکشنبه سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود و برخی از مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، غرب مازندران، قزوین، البرز و ارتفاعات تهران، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، شمال مرکزی، ایلام و ارتفاعات خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به گفته ضیائیان، پنجشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) گستره فعالیت این سامانه بارشی در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شمال شرق، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات کرمان خواهد بود. وی اضافه کرد: جمعه (اول اسفندماه) در برخی مناطق نوار شمالی کشور، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس جنوبی و ارتفاعات کرمان بارش پراکنده رخ خواهد داد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: شنبه (۲ اسفندماه) سامانه بارشی جدیدی از مرزهای غربی به کشور وارد و در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش دما در کشور اظهار کرد: روز پنجشنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در نیمه غربی و روز جمعه (اول اسفندماه) در نیمه شرقی کشور کاهش محسوس دما رخ می‌دهد و این کاهش دما حدود ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود.
***
صدور دفترچه‌های بیمه کاغذی تا فردا
مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: ضریب نفوذ نسخه‌نویسی الکترونیک تاکنون پیشرفت خوبی داشته؛ با این وجود الزامی برای نسخه‌نویسی الکترونیک ایجاد نکردیم. مصطفی سالاری در نشست خبری حذف دفترچه‌های بیمه درمان کاغذی این سازمان با بیان اینکه از لحاظ فنی امکان نسخه‌نویسی در مطب‌ها، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز پاراکلینیکی فراهم شده است، گفت: به این معنا که یا در سامانه سازمان ارائه خدمت شود یا اگر خودشان دارای سامانه‌ای بودند با یک نرم‌افزار واسط به سامانه ما متصل می‌شوند و در واقع کار جدیدی انجام نمی‌دهند و همان کار سابق را انجام می‌دهند و در سامانه ما هم ثبت می‌شود. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه اگر پزشکی امکان و تمایلش را دارد نسخه‌نویسی الکترونیک را انجام می‌دهد اما اگر این امکان و تمایل نبود با ۲ فرض مواجهیم، گفت: از اول اسفند دفترچه جدیدی صادر نمی‌کنیم اما بیمه‌شدگان می‌توانند دفترچه‌های موجودشان را همچنان استفاده کنند. تا ۳۰ بهمن هم دفترچه صادر می‌شود اما از آن به بعد دفترچه جدیدی صادر نمی‌شود. برای صدور دفترچه جدید نیازی به مراجعه به شعب نیست. در این صورت اگر دفترچه نبود، پزشک می‌تواند در نسخه سربرگش نسخه را بنویسد که تحت پوشش ما خواهد بود و فرد به هر جا برود خدمات درمانی را با پوشش تامین‌اجتماعی دریافت می‌کند. وی بار دیگر تاکید کرد اول اسفند، زمان توقف صدور دفترچه جدید است که این به معنای حذف کامل دفترچه‌های بیمه نیست. 
***
رایزنی برای افزایش مستمری هر مددجو به ۵۰۰ هزار تومان
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد درباره وضعیت پرداخت مستمری‌ها گفت: در حال حاضر مستمری برای یک نفر حدود ۲۰۰ هزار تومان و حداکثر پرداختی به یک خانواده ۶۲۰ هزار تومان است که این ناکافی است و در بودجه امسال در مجلس شورای اسلامی و دولت در این باره رایزنی کردیم. پیشنهاد ما برای مستمری یک نفر حداقل ۵۰۰ هزار تومان است. به گزارش ایسنا، حسین خدرویسی گفت: اولویت اول ما توانمندسازی مددجویان در بخش‌های مختلف است که این توانمندسازی از طریق خدمات پایه اشتغال و درآمدزایی باثبات و حمایت و سلامت خانواده و ارتقای کیفیت خدمات اجتماعی است. البته پیوست همه این فعالیت‌های ما حوزه فرهنگی و مذهبی است. وی در ادامه تصریح کرد: امداد در حال حاضر با ارائه برنامه‌ای منسجم که در حال تدوین است، بنا دارد با امداد الکترونیک و یکپارچه، خدمات بخش‌های مختلف را به مددجویان ارائه کند. وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه‌های کمیته امداد برای سالمندان توضیح داد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند از افراد و خانواده‌ها تحت پوشش ما هستند. 
***
انتقاد از کوچک شدن پیاده‌روها برای احداث مسیر دوچرخه
عضو شورای شهر تهران از کوچک شدن پیاده‌روها برای ساخت مسیر دوچرخه انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، حجت نظری در دویست‌و‌هفتاد‌و‌سومین جلسه شورا در تذکری با انتقاد از استفاده از مسیر پیاده‌روها برای ساخت مسیر دوچرخه گفت: متاسفانه این بحث به رغم اینکه اتفاق خوبی است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده اما به واسطه ناهماهنگی بین ستاد و مناطق مشکلاتی را برای تردد مردم ایجاد کرده است. در حالی که ما در راستای شعار انسان‌محوری خواستیم تردد خودرو با سوخت فسیلی را محدودتر کنیم اما در عمل مسیر پیاده‌رو را کوچک‌تر و از آن برای مسیر دوچرخه‌سواری استفاده کردیم. 

Page Generated in 0/0054 sec