printlogo


کد خبر: 230651تاریخ: 1399/11/29 00:00
فوتی‌های کرونا زیر 100 نفر، مبتلایان بالای 8 هزارنفر

آمار جان‌باختگان کرونا در کشور همچنان زیر 100 نفر در شبانه‌‌روز گزارش می‌شود. به گزارش« وطن امروز»، با  آنکه آمار قربانیان به بیماری «کووید‌-19» در چند هفته اخیر کمتر از 100 نفر در یک شبانه‌روز است اما نشانه‌هایی از شیوع ویروس جهش‌یافته نگرانی‌هایی را برای کادر پزشکی و مردم ایجاد کرده است، چرا که این نوع ویروس قدرت سرایت‌پذیری و مرگ‌ومیر بالایی دارد. سخنگوی وزارت بهداشت روز گذشته از شناسایی ۸۰۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۸۹ هموطن دیگر به دلیل ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند.  سیماسادات لاری گفت: از ظهر روز دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه ۲۸ بهمن و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۸ هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به «کووید-۱۹» در کشور شناسایی شدند که ۶۹۰ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب مجموع بیماران «کووید-۱۹» در کشور به یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۴ نفر رسید. 
وی افزود: متاسفانه در طول این مدت ۸۹ بیمار «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۱۱۷ نفر رسید. 
لاری ادامه داد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۸۲۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. وی افزود: ۳ هزار و ۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.  به گفته وی، تاکنون ۱۰ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۴۹۹ آزمایش تشخیص «کووید-۱۹» در کشور انجام شده است.  لاری تاکید کرد: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۳۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۸ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۷۲ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  به گفته وی، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، دشت آزادگان، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.
 

Page Generated in 0/0055 sec