printlogo


کد خبر: 230656تاریخ: 1399/11/29 00:00
اخبار

ستاد کل نیروهای مسلح سخنان وزیر اطلاعات را تکذیب کرد
ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای، توضیحاتی را درباره ادعای وزیر اطلاعات درباره یکی از عناصر مؤثر در به شهادت رساندن شهید فخری‌زاده ارائه داد. به گزارش فارس، متن این اطلاعیه به این شرح است: به دنبال اظهارات و ادعای اخیر حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات پیرامون مداخله یکی از کارکنان نیروهای مسلح در دست داشتن در ترور و به شهادت رساندن دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور، شهید بزرگوار محسن فخری‌زاده، مرکز ارتباطات و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد: اولاً فرد مورد ادعای وزیر اطلاعات در سال ۹۳ در حال آموزش بوده است و در همان سال به دلیل مشکلات اخلاقی و اعتیاد اخراج گردیده است. ثانیاً عضویت فرد مورد ادعا قطعی نبوده و روال نیروهای مسلح این‌گونه است که ارزیابی‌های حین آموزش، یکی از عوامل اصلی قطعیت در عضویت بوده که نامبرده به دلیل وجود مشکل اخلاقی و اعتیاد، به عضویت رسمی درنیامده و در حین آموزش اخراج گردیده است. ثالثاً وزیر اطلاعات حتماً می‌داند وفق قوانین و مقررات، افراد اخراجی از نیروهای مسلح از جمله فرد مورد ادعای ایشان پس از اخراج در سال ۹۳ با نیروهای مسلح به طور کامل قطع ارتباط نموده و فاقد هویت نظامی می‌باشند به همین دلیل جرم امنیتی وی همانند سایر آحاد جامعه در حیطه مأموریت و مسؤولیت وزارت اطلاعات قرار می‌گیرد. لذا انتظار می‌رفت وزیر محترم اطلاعات در اظهارات رسانه‌ای خود آن هم در پخش زنده، دقت بیشتری می‌نمود که بهانه‌ای به دست دشمنان جنایتکار نظام همچون آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی نمی‌داد و از جایگاه خطیر وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان(عج) و شأن نیروهای مسلح مراقبت می‌کرد. 
***
طرح شفافیت آرای نمایندگان مجددا در دستور کار مجلس قرار گرفت
نمایندگان موافقت کردند طرح شفافیت آرای نمایندگان مجددا در دستور کار مجلس قرار گیرد و این طرح برای بررسی دوباره به کمیسیون آیین‌نامه داخلی ارجاع شد. به گزارش ایسنا، در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی، عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان طبق ماده 130 آیین‌نامه تقاضایی به هیات‌رئیسه دادند تا مجددا طرح شفافیت آرای نمایندگان در دستور کار مجلس قرار گیرد؛ چون طبق آیین‌نامه اگر طرحی مورد مخالفت مجلس قرار گرفته باشد امکان بررسی دوباره آن تا ۶ ماه آینده وجود ندارد مگر اینکه این موضوع را درخواست دهند. وی در ادامه افزود: این درخواست به رای مجلس گذاشته می‌شود، البته اگر به تصویب نرسد عملا کمیسیون آیین‌نامه نمی‌تواند تا ۶ ماه دیگر به آن رسیدگی کند. قرار است همچنین بودجه نیز در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در این زمان کمیسیون آیین‌نامه فرصت رسیدگی دارد تا بعد از بودجه، طرح شفافیت نیز در صحن بررسی شود. امیرآبادی ادامه داد: در صورت موافقت مجلس این اجازه به کمیسیون آیین‌نامه داده می‌شود تا مجددا طرح شفافیت آرا را مورد بررسی قرار دهد. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از این اظهارات گفت: نگرانی‌هایی که درباره ضعف در این طرح وجود دارد وارد بوده و قطعا کمیسیون آیین‌نامه این موارد را مرتفع خواهد کرد. 
***
سفارت ایران در اتیوپی ادعای نیویورک‌تایمز را رد کرد
 بخش رسانه‌ای سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی ادعای روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز مبنی بر نقشه ایران برای حمله به سفارت امارات عربی متحده در این کشور را رد کرد و افزود: این اتهامات بی‌اساس توسط رسانه‌های معاند وابسته به رژیم صهیونیستی ساخته شده و توسط آنها پردازش می‌شود. به گزارش فارس، سفارت جمهوری اسلامی ایران در آدیس آبابا اضافه کرد: نه اتیوپی و نه امارات عربی متحده حرفی درباره دست داشتن ایران در این مسائل نزده‌اند. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی ادعایی، ایران را متهم به دست داشتن در نقشه حمله به سفارت امارات عربی متحده در اتیوپی خواند. بر اساس این گزارش، اتیوپی ۴ فوریه (۱۶ بهمن) از دستگیری ۱۵ نفر به اتهام توطئه برای حمله به سفارت امارات در آدیس‌ آبابا خبر داد و سرویس‌های اطلاعاتی این کشور اعلام کردند این افراد تحت هدایت خارجی‌ها فعالیت می‌کردند. البته این کشور توضیح بیشتری درباره اینکه کدام کشور خارجی در این نقشه دست داشته، ارائه نداد ولی نیویورک‌تایمز در گزارش ادعایی خود مدعی شد ایران پشت این ماجرا بوده است. 
***
گفت‌وگوی وزرای خارجه آلمان و فرانسه درباره برجام
وزارت خارجه آلمان در پیامی توئیتری نوشت: ماس و لودریان پیش از نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپایی، درباره مسائل جاری از جمله حفظ برجام، «کووید-19» در اروپا و سایر موضوعات گفت‌وگو داشته‌اند. به گزارش تسنیم، هفته گذشته نیز رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ژوزف بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در آستانه پایان ضرب‌الاجل قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها»‌ تلفنی گفت‌وگو کردند. 
***
واکنش سازمان ملل به تصمیم ایران برای محدودسازی بازرسی‌های آژانس
یک سخنگوی سازمان ملل به تصمیم ایران برای محدودسازی بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تاسیسات هسته‌ای ایران واکنش نشان داد. فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در واکنش به برنامه ایران برای محدودسازی بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران، خواستار همکاری کامل ایران با آژانس شد. او در این باره گفت: سازمان ملل از تمام طرف‌های توافق هسته‌ای از جمله ایران می‌خواهد به این توافق پایبند باشند.

Page Generated in 0/0060 sec