printlogo


کد خبر: 230673تاریخ: 1399/11/30 00:00
سخنگوی انجمن سینماداران خبر داد
۳ فیلم، گزینه‌های اکران نوروز ۱۴۰۰

دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران از تصمیم‌گیری اولیه برای اکران ۳ فیلم «دینامیت» ساخته سید مسعود اطیابی، «چپ، راست» ساخته حامد محمدی و «درخت گردو» ساخته محمدحسین مهدویان در نوروز ۱۴۰۰ خبر داد. 
محمدرضا صابری، دبیر و سخنگوی انجمن سینماداران بیان کرد: در جلسات متعددی که در سازمان سینمایی داشتیم امیدوار بودیم بعد از جشنواره مردم باز هم از سینماها استقبال کنند. در واقع چراغ سینما یک بار دیگر توسط جشنواره فیلم فجر روشن شد و برای ادامه این راه تنها می‌توانیم با اکران فیلم‌های خوب به جلو برویم. سازمان سینمایی به ما پیشنهاد اکران فیلم «لاله» را داد، این فیلم از ابتدای سال ۹۹ قرار بود اکران شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران نشد، البته متأسفانه تا امروز این فیلم را برای اکران در اختیار سینماها قرار نداده‌اند. سخنگوی انجمن سینماداران توضیح داد: خوشبختانه با آقای انتظامی رئیس سازمان سینمایی جلسه‌ای داشتیم که برای تشویق صاحبان فیلم‌ها برای اکران آثار خود، قرار شد بسته حمایتی از فیلم‌ها ارائه شود و این مساله خود در جلب اعتماد صاحبان فیلم‌ها بسیار تأثیرگذار بود. وی ادامه داد: بعد از جشنواره فیلم فجر، با قاچاق فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، صاحبان این فیلم تصمیم گرفتند آن را اکران کنند که البته نمایش این فیلم با استقبال خوبی همراه بود و در ۲ روز اول بیش از ۳۵۰ میلیون تومان در سینماها فروخت. البته این را هم باید بگویم که آخرین سانس سینماها به دلیل منع تردد، ساعت ۱۸ در نظر گرفته شده است و این مساله خود می‌تواند در کاهش استقبال مخاطبان تأثیرگذار باشد. 
صابری بیان کرد: همچنین به شرکت‌های پخش فراخوان داده‌ایم تا فیلم‌های نوروزی خود را معرفی کنند. خواهش ما از دوستان تهیه‌کننده این بود که فیلم‌های خود را برای اکران ارائه کنند، در همین راستا روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه جلسه‌ای برگزار شد و به یک جمع‌بندی برای اکران نوروزی رسیدیم. طی توافقی که بین سینماداران و پخش‌کنندگان حاصل شد، سینماها از فیلم‌های موردنظر حمایت می‌کنند تا فروش خوبی داشته باشند.  
وی توضیح داد: در این جلسه تصمیم گرفته شد ۵ فیلم برای اکران نوروزی انتخاب شوند که ۳ تا از این فیلم‌ها شامل «دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی، «چپ، راست» به کارگردانی حامد محمدی و «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان است. سخنگوی انجمن سینماداران تاکید کرد: البته شنبه هفته آینده جلسه نهایی انجمن سینماداران و پخش‌کنندگان برگزار می‌شود تا در این زمینه به جمع‌بندی نهایی دست پیدا کنیم و در صورت توافق این فیلم‌ها از هفته آینده به عنوان فیلم‌های نوروز ۱۴۰۰ روی پرده سینماها بروند. صابری در پایان گفت: قرار است جلسه‌ای با آقای انتظامی داشته باشیم تا برای حمایت بیشتر از فیلم‌ها بسته حمایتی برای فیلم‌های اکران نوروزی نیز در نظر گرفته شود، چرا که بسته حمایتی مورد نظر تا پایان اسفندماه در نظر گرفته شده بود. 

Page Generated in 0/0063 sec