printlogo


کد خبر: 230682تاریخ: 1399/11/30 00:00
اخبار

کومان: شانس خیلی کمی برای صعود داریم
سرمربی هلندی بارسا امید زیادی برای جبران شکست 1-4 برابر پی‌اس‌جی در بازی برگشت ندارد. 
بارسلونا که با روحیه‌ای خوب به مصاف پی‌اس‌جی آمده بود، در نهایت 1-4 مغلوب شد تا تقریبا از لیگ قهرمانان حذف شود. در این بازی رونالد کومان، سرمربی بارسا با میدان دادن به سرجینیو دِست در سمت راست، این منطقه را به اتوبانی برای پی‌اس‌جی تبدیل کرد. 
سرمربی هلندی در پایان بازی گفت: «پی‌اس‌جی برتر از ما بود. آنها خیلی موثر کار کردند. بویژه کیلیان امباپه که به سختی تنبیه‌مان کرد. نیمه اول برابر بود و پس از زدن گل نخست، دمبله می‌توانست گل دوم را بزند ولی نزد. در نیمه دوم مشکلات دفاعی کار دست‌مان داد. پی‌اس‌جی بویژه در نیمه دوم نشان داد تیم بهتری نسبت به ما است. وقتی صاحب توپ بودند خطرناک کار می‌کردند و از لحاظ بدنی هم سرتر بودند».
وی افزود: «در نیمه دوم متوجه واقعیت شدیم که پی‌اس‌جی برتر است. باید این را پذیرفت. آنها تیمی کامل‌تر از ما بودند و ضمن قبول این قضیه باید سعی در بهتر شدن داشت. فوتبال همین است و تیم بهتر برنده شد».
کومان در انتها گفت: «بازی برگشت باقی‌مانده ولی شکست خانگی 1-4 را برگرداندن خیلی سخت است. شانس‌مان اندک خواهد بود. این شکست ضربه روحی سنگینی نیست، چرا که بارسا دوران‌ گذار را سپری می‌کند و هنوز جای پیشرفت بسیاری داریم».
***
میزبانی تیم‌های ایران در لیگ قهرمانان فوتبال آسیا منتفی است؟
یک شبکه اماراتی مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواستی از فدراسیون فوتبال امارات برای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا دریافت نکرده است و علت آن نداشتن حق پخش رسمی مسابقات است. 
به گزارش مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا تا چند روز آینده تکلیف برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و محل برگزاری بازی‌ها را مشخص می‌کند. مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ از ۲۵ فروردین آغاز می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از پایان مراسم قرعه‌کشی اعلام کرد کشورهایی که خواهان میزبانی متمرکز بازی‌ها هستند درخواست خود را بدهند. 
از نمایندگان کشورهای ایران، عربستان، عراق و امارات به عنوان تیم‌هایی یاد شد که قصد دارند میزبانی متمرکز بازی‌ها را بگیرند. این در حالی است که درباره عربستان و امارات مشکلاتی ایجاد شده است. 
روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرد فدراسیون عربستان هنوز درخواست رسمی نمایندگانش را برای AFC ارسال نکرده و خواستار توضیحات بیشتری برای نحوه میزبانی شده است. 
شبکه «دوبی الریاضیه» امارات هم مدعی شد کنفدراسیون آسیا هیچ درخواستی برای میزبانی نمایندگان امارات در لیگ قهرمانان دریافت نکرده است. 
مجری یکی از برنامه‌های ورزشی این شبکه گفت: بخش بازاریابی AFC ترجیح می‌دهد میزبانی را به کشورهایی بدهد که دارای حق پخش رسمی بازی‌ها هستند و امارات این حق را ندارد. ازبکستان با دارا بودن حق پخش درخواست میزبانی در ۲ گروه را ارائه کرده است. 
با توجه به مشکلات حق پخش مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در ایران، به نظر می‌رسد AFC تمایلی به میزبانی حداقل یک یا ۲ نماینده کشورمان در این رقابت‌ها هم نداشته باشد. این مساله جزو یکی از مواردی بود که حتی پرسپولیس را از برگزاری فینال لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا در ورزشگاه آزادی محروم کرد. 
پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد ۴ نماینده ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ آسیا هستند. فولاد باید در مرحله پلی‌آف با تیم العین امارات بازی کند. 
***
رقیب ایران خواهان میزبانی مسابقات انتخابی جام‌جهانی شد
فدراسیون فوتبال عراق خواهان میزبانی مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ و انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا شد. 
جلسات کنفدراسیون فوتبال آسیا با کشورهای عضو برای بررسی زمان و محل برگزاری ۲ رویداد انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ که در حکم انتخابی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا هم هست، ادامه دارد. این جلسات از روز گذشته آغاز شد و فدراسیون فوتبال ایران اعلام کرد بازی‌های تیم‌ملی کشورمان از فروردین به خرداد موکول شده است. 
بر اساس برنامه جدید قرار است بازی‌های هر گروه به صورت متمرکز در یکی از کشورهای همان گروه برگزار شود و تیم ‌ملی روز ۳ ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۰) مقابل هنگ‌کنگ، ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) مقابل بحرین، ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد) برابر کامبوج و روز ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) برابر عراق قرار خواهد گرفت. 
کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز پنجشنبه به صورت رسمی برنامه مسابقات را اعلام خواهد کرد. 
فدراسیون‌ها تا روز ۱۵ اسفند مهلت دارند برای میزبانی، درخواست خود را به کنفدراسیون آسیا ارائه دهند. 
فدراسیون فوتبال ایران روز گذشته اعلام کرد برای میزبانی مسابقات گروه C درخواستش را به AFC داده است. 
این در حالی است که «علی نوری» خبرنگار عراقی هم اعلام کرد عراق یکی از رقبای جدی ایران در گروه سوم خواهان میزبانی مسابقات متمرکز در این گروه شده است. این درخواست از سوی هیات عادی‌سازی که در فدراسیون عراق مشغول به کار است به AFC ارسال می‌شود. 
به این ترتیب معادلات میزبانی در گروه سوم در حال حاضر با اعلام آمادگی حداقل ۲ کشور پیچیده شده است و باید دید AFC در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد. 

Page Generated in 0/0133 sec