printlogo


کد خبر: 230719تاریخ: 1399/11/30 00:00
اخبار

با حکم رهبر انقلاب انجام شد
انتصاب حجت‌الاسلام رجبی به عنوان مدیر مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره)
رهبر حکیم انقلاب در حکمی هیات امنای موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی را تشکیل دادند. 
به گزارش ایسنا، متن حکم حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به شرح ذیل است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمت‌الله‌علیه یادگار ارزنده و پربرکت عالم فقیه و مجاهد مرحوم آیت‌الله مصباح‌یزدی است. برکات این موسسه‌ مبارک باید بر اساس اهداف ترسیم شده به وسیله‌ خود آن عالم فقید دنبال شود. بدین منظور لازم است هیأت امنایی متشکل از حجج اسلام آقایان حاج‌‌شیخ محمود رجبی، حاج‌‌شیخ غلامرضا فیاضی، حاج‌شیخ محمود محمدی‌عراقی، حاج‌شیخ علی مصباح‌یزدی و حاج‌شیخ مجتبی مصباح‌یزدی تشکیل گردد و مدیریت آن به تبعیت از تشخیص و تصمیم مرحوم آیت‌الله مصباح بر عهده‌ حجت‌الاسلام آقای حاج‌شیخ محمود رجبی باشد. توفیقات حضرات آقایان را از خداوند متعال خواستارم. 
سیدعلی خامنه‌ای، 99/۱۱/19
***
تثبیت قدرت در اقیانوس هند
رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند با رژه یگان‌های شناور شرکت‌کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران - جماران» پایان یافت. 
به گزارش تسنیم، امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی» سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند با برگزاری رژه یگان‌های شرکت‌کننده از مقابل ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران - جماران» در منطقه شمال اقیانوس هند پایان یافت. دریادار دوم طحانی افزود: در رژه پایانی، شناورهای ایرانی متشکل از ناوشکن بومی جماران، ناوشکن نقدی، ناو موشک‌انداز فلاخن و ناو موشک‌انداز گردونه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و شناورهای شهید ناظری، شهید محمودی و شناور کلاس تندر نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین فریگیت Stoiky و ناو لجستیکی KoLa نیروی دریایی روسیه حضور داشتند. سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند اظهار داشت: رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند از سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ ماه آغاز و در طول ۲ روز گذشته تمرینات متنوعی در دریا شامل تمرین انواع صورت‌بندی‌های آفندی، تیراندازی شبانه و روزانه علیه اهداف مشخص، عملیات بالگرد و پهپاد و اجرای عملیات نفوذ از سطح و نفوذ از هوا به منظور رهایی کشتی‌های مورد تعرض قرار گرفته و همچنین امداد و نجات مصدومان، اطفای حریق کشتی آسیب دیده و عملیات یدک کشتی به بندرگاه و در نهایت رژه دریایی با موفقیت انجام شد. 
***
شهادت ۳ تن از سربازان گمنام امام زمان در سیستان‌و‌بلوچستان
به دنبال اقدامات اطلاعاتی روی یکی از باندهای جرائم سازمان یافته استان سیستان‌وبلوچستان، 3 تن از سربازان جان برکف گمنام امام زمان(عج) در اداره‌کل استان، حین انجام وظیفه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات با اعلام این خبر خاطرنشان کرده است: شهادت این عزیزان را محضر حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (ارواحنا‌له‌الفدا)، حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله)، ملت سربلند ایران اسلامی و خانواده‌های گرامی شهیدان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال علو درجات برای آن عزیزان و صبر و شکیبایی برای بازماندگان مسألت می‌نماییم. 
***
شکایت 220 هزار نفر از رئیس‌جمهور به کمیسیون اصل 90 مجلس
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس از شکایت 220 هزار نفر از آحاد مختلف مردم پیرامون مسائل اقتصادی، فرهنگی‌، اجتماعی و سیاسی از رئیس‌جمهور به این کمیسیون خبر داد. علی خضریان در گفت‌وگو با فارس، با اعلام خبر وصول شکایت اقشار مردم از رئیس‌جمهور در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: ۲۲۰ هزار نفر از آحاد مختلف مردم شکایتی از رئیس‌جمهور مشتمل بر ۱۶ بند پیرامون موضوعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را تقدیم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس کرده‌اند. وی افزود: موضوع افزایش تعمدی نرخ ارز، بی‌توجهی به تولید داخلی و واردات بی‌رویه، استفاده از افراد با تابعیت دوگانه در مسؤولیت‌های کلیدی دولتی، عدم تحقق وعده رفع تحریم، عدم توجه به ترویج سبک زندگی ایرانی- اسلامی و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، بی‌توجهی به مدیریت بورس و از بین رفتن سرمایه‌های مردم در این بازار و اجرای غلط قانون هدفمندی یارانه‌ها برخی از موضوعاتی است که در این شکایت‌نامه تقدیم کمیسیون شده است که نیازمند بررسی دقیق حقوقی و اثبات ادعاهای مطروحه است. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به تنوع موضوعات مطرح شده در این شکواییه به فراخور موضوعات، کمیته‌های مختلف کمیسیون در این خصوص تشکیل جلسه داده و موضوع را بررسی خواهند کرد و سیر قانونی طی خواهد شد. 

Page Generated in 0/0058 sec