printlogo


کد خبر: 230751تاریخ: 1399/12/2 00:00
اخبار

با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
مجتمع بزرگ ورزشی ـ  درمانی معلولان افتتاح شد
به همت خیرین و مشارکت معاونت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی ویژه معلولان در غرب تهران افتتاح شد. آیین افتتاح «مجتمع بزرگ ورزشی و درمانی ویژه معلولان بهشت امام رضا، یادبود شهید حاج‌قاسم سلیمانی» با حضور محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، معاون اجتماعی ستاد، مدیران عامل بنیاد برکت و موسسه بهشت امام رضا در منطقه شهرزیبای تهران برگزار شد. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در ابتدای این مراسم از بخش‌های مختلف این مجتمع ازجمله کارگاه مونتاژ عصا، ویلچر و واکر، باشگاه بدنسازی، استخر، آب‌درمانی، فیزیوتراپی، مرکز دندانپزشکی و کال سنتر تاکسی اینترنتی ویژه معلولان بازدید کرد. محمد مخبر در این مراسم گفت: امروز روز بسیار خوبی برای ما بود؛ در اینگونه مراسم کلمات از بیان و توصیف احساس عاجزند. وی ادامه داد: کلید حل مشکل مردم، خود مردم هستند؛ ما باید کار را به دست مردم بسپاریم و تسهیلگر این امر باشیم که این مساله بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است. ما در ستاد اجرایی از اقداماتی نظیر ساخت این مجتمع ویژه معلولان حمایت کامل می‌کنیم و در کنار سایر خیرین حاضریم همچون گذشته خدمات ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف به معلولان و خانواده‌های آنان داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: در بحث تردد معلولان از سایر نقاط به این مرکز هم حاضریم به مؤسسه کمک کنیم و بخشی از هزینه‌های آنها را تقبل می‌کنیم. مخبر از تأمین جهیزیه برای زوج‌های معلول توسط ستاد اجرایی فرمان امام خبر داد و گفت: در مرحله اول 200 جهیزیه در اختیار معلولان این مرکز قرار می‌دهیم. محمد جعفریان، مدیرکل اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم گفت: این پروژه با زیربنایی معادل 7000 مترمربع در ۴ طبقه و شامل 7 مجموعه ورزشی و درمانی طی مدت زمان 5 سال و با سرمایه‌گذاری 80 میلیارد تومانی ساخته شده و برای 100 نفر هم ایجاد شغل خواهد کرد. جعفریان تصریح کرد: مجتمع ورزشی و درمانی بهشت امام رضا ویژه معلولان است اما این مرکز قابل استفاده برای عموم مردم نیز خواهد بود که درآمدهای حاصل از آن نیز برای معلولان صرف خواهد شد. یوسف اصلانی، مدیرعامل موسسه خیریه بهشت امام رضا نیز در این آیین ضمن قدردانی از زحمات ستاد اجرایی فرمان امام گفت: بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی و تفریحی معلولان افتتاح شد و در این مرکز معلولان از سایر افراد جدا نمی‌شوند. 
***
رئیس کمیته امداد خبر داد
پیش‌بینی ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان در سال آینده
رئیس کمیته امداد از پیشنهاد مجلس شورای اسلامی برای اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جهت اشتغال مددجویان در سال آینده خبر داد. سیدمرتضی بختیاری افزود: ایجاد اشتغال و درآمد پایدار، مهم‌ترین راهبرد این نهاد در خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است. رئیس کمیته امداد با بیان اینکه اشتغال‌زایی به استقلال معیشتی و قطع وابستگی مددجو به کمک دیگران منجر می‌شود، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی برای سال ۱۴۰۰ نیز پیشنهاد ۱۰ هزار میلیاردتومانی برای تسهیلات اشتغال مددجویان را در نظر گرفته است و امیدواریم بتوانیم تحولی در عرصه اشتغال نیازمندان ایجاد کنیم. بختیاری خاطرنشان کرد: از مراکز دانش‌بنیان تقاضا کردیم کمیته امداد را یاری رسانند و در لایه‌های اشتغال ورود یابند تا بتوانیم اشتغال شایسته و نوآور برای مددجویان رقم بزنیم. وی با اشاره به اینکه یکی از شیوه‌های علمی برای اشتغال‌زایی استفاده از ظرفیت راهبران و هدایت‌های شغلی است، گفت: اشتغال کمیته امداد همراه با آموزش است، از این رو به راهبری شغلی باید توجه ویژه‌ای داشته باشیم. بنابراین در سال ۱۴۰۰ طرح راهبران شغلی تقویت می‌شود. 
***
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:
بارش برف و باران در برخی استان‌ها در راه است
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید در برخی استان‌های کشور خبر داد. ‌صادق ضیاییان با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز (شنبه ۲ اسفند) گفت: در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و سواحل غربی خزر بارش برف و باران و در برخی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد. وی بیان کرد: روز یکشنبه در شمال غرب، برخی نقاط غرب، سواحل غربی خزر و استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و روز دوشنبه در نوار شمالی کشور، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، جنوب کرمان، فارس، بوشهر، چهارمحال‌و‌‌بختیاری و کهگیلویه‌و‌بویراحمد بارش پیش‌بینی می‌شود. وی همچنین اعلام کرد که سه‌شنبه در سواحل شرقی خزر، ارتفاعات البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.

Page Generated in 0/0072 sec