printlogo


کد خبر: 230768تاریخ: 1399/12/3 00:00
موسیقی

جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی به تعویق افتاد
سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، به علت تشدید شیوع ویروس کرونا در بوشهر تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد. به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی، بنا بر اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا و تغییر وضعیت این بیماری در استان بوشهر و اعلام ستاد مقابله با کرونای استان، با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این جشنواره در تاریخ ۱۲ لغایت ۱۵ اسفندماه برگزار نخواهد شد. در آینده نزدیک با بهبود روند اوضاع ویروس کرونا و تغییر وضعیت در استان بوشهر، تاریخ جدید برگزاری جشنواره متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
آمار مخاطبان چهارمین روز سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر
 ۱۰ هزار و ۱۵۸ نفر اجراهای چهارمین روز سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر را تماشا کردند. به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی سی‌و‌ششمین جشنواره موسیقی فجر، براساس آمار سایت‌های پخش اجراهای جشنواره، در چهارمین روز از جشنواره، ۱۰ هزار و ۱۵۸ نفر اجراها را تماشا کردند. اجرای همنوازان چکاد ۲۲۱۰ نفر، گروه‌های آوای اصلان کتول و دالاهو ۱۴۳۸ نفر، دوئت سان موس ۱۰۵۹ نفر، رسیتال پیانو، دانشگاه آزاد و دانشگاه علمی کاربردی ۲۰۶۲ و ارکستر سمفونیک تهران ۳۳۸۹ نفر در چهارمین روز سی‌و‌ششمین جشنواره موسقی فجر تماشاگر داشتند. اجراهای سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر تا چهارم اسفند از سایت جشنواره، انجمن موسیقی ایران، تیوال، تماشاخونه، بیپ تونز، گپ فیلم و نواک پخش می‌شود. 
***
4 اجرای بخش بین‌الملل در خارج از کشور ضبط شده است
 مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد و رئیس سی‌وششمین جشنواره موسیقی فجر از جزئیات این دوره جشنواره موسیقی فجر گفت. به گزارش «وطن‌امروز»، محمد اللهیاری درباره نحوه برگزاری این دوره جشنواره گفت: در بخش غیررقابتی با توجه به شیوع ویروی کرونا، تجمع مردم در سالن‌ها مخاطراتی را با خودش به همراه داشت، بنابراین ستاد جشنواره تصمیم گرفت حفظ سلامتی مردم را در اولویت قرار دهد و اجرا‌ها را بدون حضور فیزیکی مخاطب برگزار کنیم. وی درباره ضبط اجرا‌ها بیان کرد: ۴۲ گروه ۵۷ اجرا را در قالب‌های ردیف دستگاهی، کلاسیک، تلفیقی، ارکسترال و بین‌الملل خواهند داشت. همچنین اجرا‌ها با کیفیت مناسب ضبط شده و در جدول پخش قرار گرفته است. ۶ اجرا در تالار وحدت برگزار می‌شود که ضبط و پخش آنها همزمان خواهد بود. اللهیاری درباره بخش بین‌المللی جشنواره موسیقی فجر اظهار کرد: در بخش بین‌الملل تلاش کردیم باتوجه به اهمیتی که موضوع توسعه دیپلماسی عمومی و دیپلماسی فرهنگی دارد و همچنین گام‌هایی که جشنواره در سال‌های گذشته برداشته بود، بخش بین‌الملل حذف نشود. به همین دلیل امسال شاهد ۶ اجرا در این بخش هستیم. ۴ اجرا با ضوابط فنی اعلام شده از سوی ستاد جشنواره و نشان‌های تبلیغی جشنواره در کشور‌های مبدا ضبط شده و فیلم‌های ضبط شده به دست ما رسیده است. ۲ اجرا از کشور آلمان و ایتالیا هم در تهران ضبط و پخش می‌شود. 

Page Generated in 0/0062 sec