printlogo


کد خبر: 230771تاریخ: 1399/12/3 00:00
با تقدیر از هنرمندان انقلابی
برگزیدگان «هنر مقاومت» معرفی شدند

مسعود نجابتی در مراسم پایانی جشنواره «هنر مقاومت» بیان کرد: هنر انقلاب در دست ما امانت است و برای حفظ آن کوشیده‌ایم؛ ما فضای هنر را خط‌کشی نکرده‌ایم اما خط‌کشی در این فضا وجود دارد. 
به گزارش «وطن‌امروز»، مراسم پایانی ششمین جشنواره جهانی «هنر مقاومت» با حضور سیدمحمدیاشار نادری مدیرعامل بنیاد روایت فتح، مسعود نجابتی دبیرکل و محمد حبیبی دبیر اجرایی جشنواره «هنر مقاومت» و جمعی از هنرمندان هنرهای تجسمی در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد. 
مسعود نجابتی، دبیرکل ششمین جشنواره هنر مقاومت به عنوان نخستین سخنران به سختی‌های بسیاری که برای حفظ هنر انقلاب کشیده شده، اشاره کرد و گفت: «هنر مقاومت» نزد ما امانت است؛ این امانت را از اساتید و پیشکسوتان هنر انقلاب اسلامی دریافت کردیم و سعی بر حفظش نیز داشتیم و داریم اما در این سال‌ها که برای حفظ آن کوشیدیم، طعنه‌ها و حرف‌های زیادی شنیدیم. 
دبیرکل جشنواره «هنر مقاومت» همچنین بیان کرد: در این جشنواره به همان میزانی که به شهدای مدافع حرم پرداختیم، به شهدای مدافع سلامت هم پرداختیم و همانقدر که به شهدای غواص پرداختیم، به شهدای آتش‌نشان هم اشاره کردیم. 
در ادامه این مراسم، از عباس ساکی، هنرمند جانباز رشته نقاشی در ششمین جشنواره «هنر مقاومت» تجلیل به عمل آمد. همچنین از محمدعلی رجبی‌دوانی هنرمند پیشکسوت نقاش و نگارگر، محمدعلی کشاورز طراح  پیشکسوت و گرافیست، سیدعباس میرهاشمی هنرمند پیشکسوت عکاس و محمدحسین صلواتیان هنرمند پیشکسوت تصویرساز و کارتونیست نیز به عنوان هنرمندان پیشکسوت عرصه هنر مقاومت تجلیل شد. محمدعلی رجبی پس از دریافت لوح تقدیرش، تاکید کرد: باید از هنرمندانی تجلیل کرد که هنر انقلاب را با آثار خود زنده نگه داشته و لحظه‌ای از آرمان‌های‌شان کوتاه نیامده‌اند؛ هنرمندانی که در برابر همه لحن‌ها و طعنه‌ها مقاومت کردند و از هنر انقلاب دست برنداشتند.  همچنین برگزیدگان برخی رشته‌های مهم این جشنواره به این شرح معرفی شدند: رشته نقاشی؛ نفر اول: طهمورث آشنا، نفر دوم به صورت مشترک: حسین شیخ‌علی‌شاهی و غلامرضا شاملو، نفر سوم به صورت مشترک: مونا فرزانه و مهدی پرستار، رشته گرافیک؛ احسان صناعی‌راد، مرضیه چوپان و ساناز برجی‌خانی تقدیر شدند و رشته کارتون؛ نفر اول: سعید صادقی، نفر دوم: جیجت کاستانا از اندونزی و نفر سوم به صورت مشترک: علیرضا پاکدل و سجاد رافعی. 

Page Generated in 0/0073 sec