printlogo


کد خبر: 230776تاریخ: 1399/12/3 00:00
نیروهای مقاومت علاوه بر پیشروی در مأرب، مناطقی در استان حضرموت را نیز از لوث متجاوزان سعودی پاک کردند
بسیج مردمی در حمایت از مقاومت یمن

گروه بین‌الملل: تحولات میدانی در یمن همچنان با پیشروی نیروهای مقاومت در جبهه مأرب و مناطق شرقی یمن ادامه دارد. در همین حال نهادهای مردمی در دیگر شهرها و استان‌ها با تشکیل جلساتی در پی فراهم آوردن حمایت‌های لجستیکی و اعزام نیرو در راستای کمک به مقاومت هستند. 
 
* پیشروی بزرگ مقاومت یمن به سمت دروازه شرقی مأرب
به گزارش «وطن امروز» به نقل از المیادین، پیشروی نیروهای مقاومت یمن با وجود فشارهای بین‌المللی در جبهه مأرب ادامه دارد. بر این اساس نیروهای یمنی بر روستای «رغوان» مسلط شده و به سمت «العلم الابیض» و «النصود» در شمال شرق استان مأرب پیشروی کردند. در همین حال شبه‌نظامیان دولت مستعفی یمن وابسته به منصورهادی و ائتلاف سعودی از اردوگاه‌های آوارگان یمنی در مأرب (شمال شرقی یمن) به عنوان سپر انسانی برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی استفاده کردند. به گزارش این شبکه، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر «دولت نجات ملی» یمن گفت: کسانی که در مأرب علیه نیروها و ارتش این کشور می‌جنگند، عناصر مسلح عضو حزب اخوان‌المسلمین «الاصلاح»، جریان سلفی، تروریست‌های وابسته به «داعش» و «القاعده» هستند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین به سمت گذرگاه «الودیعه» با عربستان سعودی نیز پیشروی کردند. گذرگاه الودیعه در استان حضرموت (شرق یمن) و استان شروره در جنوب عربستان سعودی، تنها گذرگاه ارتباطی بین ۲ کشور است که کنترل آن در دست عربستان سعودی است.  خبرگزاری «الصحافه الیمنیه» نیز گزارش داد نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی وابسته به انصارالله، به سمت گذرگاه شرقی شهر مأرب و ورودی گذرگاه «الودیعه» در مرز عربستان پیشروی کردند. 
 
* رهبر انصارالله یمن: نبرد ما در مأرب برای اخراج متجاوزان است
همزمان با افزایش فشارهای بین‌المللی به مقاومت یمن که بر اثر پیشروی‌ها و پیروزی‌های موثر نیروهای مقاومت در جبهه مأرب، علیه انصارالله یمن تشدید شده است، «سیدعبدالملک الحوثی» رهبر مقاومت یمن در سخنانی گفت: دولت نجات ملی در این کشور یک هدف دارد و آن مقابله با متجاوزان و هیمنه بیگانگان بر یمن است. وی افزود: «ما نمی‌خواهیم تحت قیمومت عربستان سعودی، امارات، آمریکا، اسرائیل یا هر دولت دیگر باشیم. ما آزاده‌ایم و هویت ایمانی ما از ما می‌‌خواهد که برای تحقق استقلال خود تلاش کنیم». رهبر انصارالله یمن با اشاره به پیشروی‌های مقاومت در جبهه مأرب گفت: «نبردهای ما در مأرب، الجوف، البیضا، تعز، ساحل غربی و همه مناطق صرفا برای مقابله با متجاوزی است که با مردم ما می‌جنگد، زیرا این متجاوز به دنبال سیطره و تحمیل قیمومت خود بر ما است». او در ادامه افزود: «نبرد ما در مأرب یا هر استان دیگری با فرزندان و اهالی این استان‌ها نیست، چرا که آنها در هویت ایمانی با ما مشترک هستند و اکثر اهالی استان مأرب شریف و آزاده‌اند». عبدالملک الحوثی گفت: «تعداد کمی از اهالی مأرب هستند که زیر پرچم یک افسر سعودی می‌جنگند و تلاش می‌کنند هیمنه عربستان سعودی بر یمن را در چارچوب وفاداری به آمریکا و عادی‌سازی روابط با اسرائیل تحمیل کنند». وی درباره ظهور جریان تکفیری در یمن نیز هشدار داد و گفت این جریان جدا از مردم یمن بوده و اعتقادی به اصالت، هویت و ایمان مردم یمن ندارد. 
 
* نشست بزرگان استان «إب» برای کمک به مقاومت یمن
ساعاتی پس از سخنان رهبر مقاومت یمن، بزرگان و مقامات استان «إب» در جنوب غرب یمن در نشستی با هدف حضور فعال در مناطق نبرد و ارسال کمک‌ها بویژه به استان مأرب حضور یافتند. 
به نوشته المسیره، در این نشست با توجه به سخنان عبدالملک الحوثی مبنی بر اقدام مؤثر برای تجهیز جبهه‌ها و مناطق درگیری و بسیج و اعزام نیرو به این مناطق، مقرر شد فعالیت‌ها در سطح استان برای جذب نیروهای داوطلب و جمع‌آوری کمک‌های مردمی تشدید شود و حاضران نیز تأکید کردند این کار در شرایط فعلی مهم‌ترین اقدام می‌تواند باشد. «عبدالواحد صلاح» استاندار إب نیز در سخنانی با تبریک پیروزی‌های مقاومت یمن در مناطق مختلف، از کسانی که به نیروهای ائتلاف سعودی پیوسته‌ و فریب خورده‌اند خواست به «آغوش وطن» بازگردند و از عفو عمومی استفاده کنند. مرحله جدید عملیات آزادسازی استان نفت‌خیز مأرب از ۲ هفته پیش آغاز شده و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. گفته می‌شود پیشروی‌ نیروهای دولت نجات ملی در این استان و رسیدن این نیروها به کمتر از ۳۰ کیلومتری مرکز آن (شهر مأرب) باعث نگرانی آل سعود و آل نهیان شده و ائتلاف سعودی از بیم سقوط این شهر که دروازه شرقی شهر صنعا به شمار می‌رود، نیروهای زیادی به این استان گسیل داشته است.

Page Generated in 0/0053 sec