printlogo


کد خبر: 230791تاریخ: 1399/12/3 00:00
اخبار

تردد مسافر از مرزهای استان کرمانشاه ممنوع شد
سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان کرمانشاه گفت: تردد مسافر از روز شنبه (دوم اسفندماه) تا اطلاع بعدی از مرزهای استان به منظور مقابله با کرونای انگلیسی ممنوع است. مسعود بهرام‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا؛ با توجه به تهدیدات بهداشتی و شیوع واریانت جدید ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی در کشور عراق، پایانه‌های مرزی پرویزخان، خسروی، شوشمی، سومار و شیخ صله تا اطلاع بعدی به روی مسافران ورودی و خروجی مسدود می‌شود. وی اظهار داشت: مسافران عراقی که اکنون داخل کشورمان هستند می‌توانند با مراجعه به مرز و با همراه داشتن نتیجه تست کرونا از مرز خارج شوند. سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در استان کرمانشاه همچنین گفت: ترانزیت و فعالیت تجاری همچون روال گذشته و با تدابیر بهداشتی در مرزها انجام می‌شود و رانندگان خودروهای ترانزیت با انجام آزمایش تشخیصی قطعی کرونا (رپید تست یا پی‌سی‌آر) تحت نظارت نیروهای بهداشتی مستقر در نقطه صفر مرزی و در صورت منفی شدن نتیجه آزمایش، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند. بهرام‌نژاد افزود: تاکنون هیچ موردی از سرایت ویروس کرونای انگلیسی در استان کرمانشاه مشاهده و ثبت نشده است. 
***
شناسایی357 بیماری نادر در ایران
مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ضمن تشریح اهداف سند ملی بیماری‌های نادر، گفت: با ابلاغ این سند، وظایف و مسؤولیت هر نهادی در برابر بیماران نادر مشخص شده و موظف به اجرای وظایف خود خواهد بود. دکتر حمیدرضا ادراکی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب سند ملی بیماری‌های نادر، گفت: خوشبختانه این سند در مبادی مختلف و مرتبط همچون وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و... تصویب و ابلاغ شد و با رسیدن به دفتر ریاست‌جمهوری به سازمان‌هایی که مسؤولیت مرتبط با بیماران نادر دارند، ابلاغ می‌شود. بر اساس بندهای قیدشده در سند، هر سازمانی مسؤولیت و وظایف خاص خود را در برابر بیماران نادر دارد. وی افزود: اغلب بیماران نادر به دلیل اختلالات ژنتیکی دچار بیماری شده‌اند و جلوگیری از بروز تولد فرزند بیمار دیگر در آن خانواده اهمیت زیادی دارد که این موضوع نیز به عهده معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی است. تصویب این سند رنسانس بزرگی در تشخیص، درمان و پیگیری بیماران نادر است. وی درباره آخرین آمار بیماری‌های نادر در ایران، اظهار کرد: ۳۵۷ نوع بیماری نادر در کشور شناسایی شده است. 
***
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور عنوان کرد
اتمام رسیدگی به پرونده هواپیمای اوکراینی در دادسرای نظامی
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: رسیدگی به پرونده سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در دادسرای نظامی به اتمام رسید. حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی در حاشیه بازدید از دادسرای نظامی شهرستان شاهرود گفت: با اتمام رسیدگی به پرونده حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی در دادسرای نظامی، این پرونده هم اکنون در مرحله تدوین کیفرخواست است. وی افزود: مراحل محاکمه پس از طی فرآیند مقدماتی با حضور متهمان و اولیای دم در دادگاه آغاز می‌شود. بر اساس گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی همچنین با یادآوری اجرای طرح بازگشت به سنگر در نیروهای مسلح، گفت: از سال ۹۸ تا نیمه اول سال ۹۹ بیش از ۲۵ هزار سرباز ترک خدمت کرده به خدمت مقدس سربازی بازگشته‌اند. 
***
افزایش مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گزارش ارائه‌شده سازمان ملل، افزود: مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان رو به افزایش است. به گزارش فارس، اسکندر مومنی در نشست خبری با بیان اینکه اکنون در دنیا ۳۰۰ میلیون مصرف‌کننده مستمر مواد مخدر وجود دارد، گفت: ۳ کشور اروپایی به تنهایی ۵۰درصد توزیع مواد مخدر را برعهده دارند. مومنی با اشاره به گزارش ارائه‌شده سازمان ملل افزود: مصرف مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان رو به افزایش است. وی با بیان اینکه اولویت اصلی در ستاد مبارزه با مواد مخدر اقدامات پیشگیرانه است، تصریح کرد: اگر قانون مبارزه با مواد مخدر به‌روز و اصلاح شود ما در ۳ سال به صورت مشهود معتادان را ساماندهی خواهیم کرد. دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ضربه اقتصادی ۱۲ هزار میلیارد تومانی به بنیان مالی قاچاقچیان در ۱۰ ماه نخست سال جاری یادآور شد: بیش از ۷۰ درصد معتادان متجاهر در کشور ساماندهی شده‌اند و در سال آینده ۹۰ درصد معتادان ساماندهی می‌شوند. مومنی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس، ابراز داشت: ۴۰ هزار مدرسه در این طرح تحت پوشش قرار گرفتند و رشد شیوع مواد مخدر در دانش‌آموزان متوقف شده است. 
***
مرگ‌ومیر پرندگان به سواحل بندر گز  رسید
رئیس اداره نظارت بر امور حیات ‌وحش اداره کل محیط‌زیست گلستان گفت: از چند روز قبل تلفات پرندگان مهاجر آبزی در سواحل بندر گز آغاز شده است. محمود شکیبا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از ۳ روز گذشته تاکنون لاشه ۱۵۰۰ پرنده مهاجر در سواحل بندر گز در شرق خلیج گرگان جمع‌آوری شده است. وی بیان کرد: غالب گونه‌های تلف‌شده از نوع چنگر، فلامینگو و مرغابی هستند. نیروهای محیط‌زیست و دامپزشکی به‌صورت مستمر در منطقه حضور دارند و لاشه پرندگان را از سطح خلیج و سواحل جمع‌آوری می‌کنند. وی با تأکید بر پرهیز از نزدیک شدن به سواحل، از مردم خواست در صورت مشاهده پرندگان بیمار یا تلفات غیرعادی پرندگان، مراتب را از طریق شماره ۱۵۴۰ گزارش کنند. 

Page Generated in 0/0049 sec