printlogo


کد خبر: 230794تاریخ: 1399/12/3 00:00
اخبار

تکذیب اظهارات یک نماینده مجلس توسط کمیسیون اصل 90
ادعای نادران علیه رئیس دیوان محاسبات از اساس تکذیب شد
نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهارات الیاس نادران در مصاحبه با ایسنا درباره انتخاب مهرداد بذرپاش به سمت ریاست دیوان محاسبات را تکذیب کرد. نادران در گفت‌و‌گویی به سابقه بذرپاش ایراد وارد کرده و مدعی شده بود: من دلایل کمیسیون اصل 90 را برای پذیرش ۳ سال و نیم اول کار آقای بذرپاش که آن ۲۰ سال را تکمیل می‌کند، نمی‌دانم، چون آن موسسه که مدعی هستند، فارغ از جعلی بودن سند، در آن زمان وجود نداشته است.
در تکذیبیه پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نسبت به این ادعای نادران آمده است: کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیرو شکایت مطرح شده به روند انتخاب رئیس کل دیوان محاسبات کشور، موضوع را در دستور کار قرار داد و جناب آقای مهندس میرسلیم به عنوان مسؤول کمیته مجلس کمیسیون اصل ۹۰ آن را پیگیری کرد. پس از تحقیقات، گزارش کمیته در جلسه کمیسیون ارائه شد و کمیسیون ضمن دعوت از رؤسای فعلی و سابق پژوهشکده سامانه‌های هوشمند شهید رضایی و رؤسای فعلی و اسبق دانشگاه صنعتی شریف، موضوع را مورد بررسی قرار داد که اکثریت قاطع اعضای محترم کمیسیون به صحت فرآیند قانونی انتخاب رئیس کل دیوان محاسبات کشور رای دادند. لازم به ذکر است ادعای نامبرده مبنی بر اعتراف به جعلی بودن گواهی توسط صادرکننده، از اساس تکذیب می‌شود.
***
هدیه ۴ میلیارد دلاری ایران به عربستان در میدان فرزاد
محسن سبحانی، دبیر کمیته نفت و انرژی دفتر مطالعات رونق تولید دانشگاه امام صادق(ع) در یادداشتی به بررسی آخرین وضعیت میدان گازی فرزاد پرداخت. در این یادداشت آمده است: میدان گازی فرزاد A و B در نوار مرزی ایران و عربستان و در ۱۵ کیلومتری جزیره فارسی واقع شده و در منطقه پارس شمالی قرار دارد. منطقه‌ای که در محدوده شهرستان دیر واقع است. این میادین در ایران با نام‌های فرزاد A و B و در عربستان با نام‌های «حصبه» و «عربیه» شناخته می‌شوند. تاکنون میزان خسارتی که در سایه غفلت وزارت نفت از توسعه میدان گازی فرزاد به کشور وارد شده، رقمی معادل ۴ میلیارد دلار بوده و این مبلغ به جیب عربستان سرازیر شده است. هر روز تاخیر نیز حدود 5/4 میلیون دلار به مجموع خسارت‌ها اضافه می‌کند. 
***
کارنامه ۹ ماهه بودجه
بررسی عملکرد 9 ماهه منابع بودجه 99 نشان می‌دهد حدود 87 درصد بودجه محقق شده است. به گزارش فارس، بنابراین از 428 هزار و 260 میلیارد تومان مصوب 9 ماهه بالغ بر 371 هزار و 306 میلیارد تومان عملکرد وجود دارد. 
***
طرح تحقیق و تفحص از بورس تصویب شد
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی و هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در توئیتی با اشاره به تصویب طرح ‎ تحقیق و تفحص از بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس، نوشت: مطابق وعده، طرح ‎ تحقیق و تفحص 50 نماینده از بورس در ۷ محور در کمیسیون اقتصادی تصویب شد. رشد حبابی شاخص، علت تشویق ‎روحانی به حضور مردم در بورس بدون آموزش، گران‌فروشی سهام، فروش سهام کاغذی، سرنوشت پول‌ها و رانت حاصله از محورهای مهم طرح است. در این راستا تدوین طرح استقلال بورس از دولت را آغاز کرده‌ایم. همچنین جهت روشن شدن وقایع رخ داده در بورس، بررسی رانت‌ها و مفاسد رخ داده و حمایت از حقوق سهامداران طرح ‎ تحقیق و تفحص از بورس هم با امضای ۵۰ نماینده تدوین و در کمیسیون اقتصادی تصویب و بزودی در صحن علنی مطرح می‌شود. 
***
قیمت گوشت گوسفندی به ١٣٠ هزار تومان رسید
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره آخرین وضعیت بازار گوشت قرمز با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر قیمت گوشت قرمز در بازار رو به افزایش بوده است، گفت: در حال حاضر مغازه‌داران هر کیلوگرم شقه بدون دنبه را ۱۱۵ تا ۱۱۹ هزار تومان خریداری و آن را ١٣٠ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کنند. علی‌اصغر ملکی با اشاره به اینکه مسؤولان عنوان کردند در حال ساماندهی بازار مرغ هستند، تصریح کرد: اگر مسؤولان بتوانند بازار مرغ را ساماندهی کنند و قیمت آن را به نرخ مصوب برسانند این مساله یقینا روی قیمت گوشت قرمز نیز تأثیر می‌گذارد. 
***
خط مستقیم کشتیرانی به آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین
 رئیس کمیسیون توسعه تجارت و صادرات غیرنفتی اتاق تعاون ایران اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده با مسؤولان مربوط، قرار است خط مستقیم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به آفریقای جنوبی و سپس آمریکای لاتین با هدف توسعه تجارت میان این کشورها ایجاد شود. بابک افقهی ادامه داد: طراحی ایجاد خط مذکور با حرکت از بنادر جنوبی ایران با توقف در بنادر آفریقای جنوبی و عزیمت به سمت کشورهای آمریکای لاتین- به طور مشخص کشور برزیل- در دستور کار قرار گرفته است. 

Page Generated in 0/0075 sec