printlogo


کد خبر: 230801تاریخ: 1399/12/3 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا
انقلاب نشان نقش‌آفرینی را بر سینه جوانان نشاند
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی به پنجاه‌وپنجمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، نشاندن نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» بر سینه جوانان برومند کشور را از برترین افتخارات انقلاب اسلامی خواندند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی که صبح دیروز حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان در اروپا آن را در نشست مجازی این اتحادیه قرائت کرد، به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
دانشجویان عزیز
هر روز که می‌گذرد اهمیت نقش جوانان در پیشرفت کشور و تضمین آینده‌ آن بیشتر آشکار می‌شود. بلیه‌ عمومی کرونا هم این را یک ‌بار دیگر به اثبات رساند. همت و انگیزه و امید شورانگیز جوانان در این ماجرا نیز مانند بسیاری از مسائل کشور، پیشران گشایش‌های علمی و عملی شد. این یکی از برترین افتخارات انقلاب اسلامی است که توانسته است نشان «نقش‌آفرینی در مسائل اساسی» را بر سینه جوانان برومند کشور بنشاند. 
از شما دانشجویان عزیز انتظار می‌رود در این فرصت مغتنمی که در اختیار شما است، خود را هر چه بیشتر به صلاحیت‌های علمی و دینی و اخلاقی آراسته کنید و آماده‌ نقش‌آفرینی شوید، و اتحادیه‌ انجمن‌های اسلامی در این‌ باره دارای وظیفه‌ای سنگین‌تر و البته افتخارآمیزتر است. 
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سیدعلی خامنه‌ای - 1 اسفند ۱۳۹۹
***
تخت‌روانچی:
اوباما هم بعد از برجام خلاف تعهدات عمل کرد
نماینده‌ ایران در سازمان ملل گفت: ما رفع تحریم را موقعی می‌پذیریم که متوجه شویم و احساس کنیم مراحلش دارد بخوبی انجام می‌شود. وقتی چنین کاری انجام شود، ما هم آماده‌ و حاضریم به تعهدات برگردیم. مجید تخت‌روانچی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حفظ و نشر آثار آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، در پرونده «حرف قطعی» گفت: درباره سیاست هسته‌ای، وقتی ما در برجام به توافق رسیدیم، قبول کردیم که یک‌سری تعهدات را برای یک دوره‌ خاصی بپذیریم تا تحریم‌هایی که به ‌طور غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم ایران وضع شده بود، در چارچوب و بازه‌ زمانی برداشته شود اما آنها از همان ابتدا در عمل کار خلافی کردند که جای شک‌وشبهه‌ای باقی نماند. ما در دوره اوباما گزارش‌هایی برای هماهنگ‌کننده‌ برجام فرستادیم و به اقدامات خلاف دولت آمریکا در آن زمان نسبت به تعهداتش، اعتراض کردیم. در دوره‌ ترامپ هم که نقض فاحش برجام با خروج غیرقانونی آمریکا از برجام صورت گرفت، ما همان موقع اعلام کردیم که این کار خلاف برجام است و به اعضای شرکت‌کننده در برجام گفتیم اقدام آمریکا نباید بی‌پاسخ بماند. آنها هم به ما گفتند شما مدتی صبر کنید و ما جبران می‌کنیم ولی متأسفانه نه‌تنها جبران نکردند، بلکه به تعهدات‌شان هم عمل نکردند. 
***
دست رد انصارالله یمن به درخواست دولت بایدن درباره ایران
جنبش انصارالله یمن درخواست نماینده «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برای قطع ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران را رد کرد. به گزارش فارس، پس از آنکه جو بایدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا در اظهاراتی لزوم پایان دادن به جنگ یمن را مطرح کرد، نماینده‌ای از سوی آمریکا برای پیگیری موضوع تعیین شد و او در تماس با مقامات جنبش انصارالله یمن از آنها خواست که در قبال پایان دادن به جنگ در یمن و رفع محاصره این کشور، ارتباطات خود را با ایران قطع کنند و در چارچوب شورای همکاری خلیج‌فارس در منطقه به ایفای نقش بپردازند. گفتنی است مقامات انصارالله این درخواست را دخالت در امور داخلی یمن دانسته و به نماینده آمریکا یادآور شدند که دخالت در امور سیاسی یمن تفاوتی با جنگیدن با مردم یمن ندارد و ما این دخالت را رد می‌کنیم. مقامات انصارالله یمن خطاب به نماینده آمریکا عنوان کردند: اینکه یمن در چه جبهه و جناحی در منطقه قرار داشته باشد یا در سطح بین‌المللی چه سیاستی را اتخاذ کند، مساله داخلی یمن است و تصمیم‌گیری در این موارد متعلق به مردم یمن است.
***
پکن: آمریکا بدون قید و شرط و در اسرع وقت به برجام بازگردد
سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه «برجام در مرحله حساسی قرار دارد» تاکید کرد بازگشت فوری و بدون قید و شرط آمریکا به این توافق، راه عبور از این بن‌بست است. «هوا چون یینگ» در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری جدید دولت آمریکا مبنی بر اینکه آماده مذاکره با ایران در چارچوب 1+5 است، خاطرنشان کرد: توافق هسته‌ای با ایران در شرایط حساسی قرار دارد و اکنون یک فرصت نادر برای احیای برجام وجود دارد. بنا بر گزارش وب‌سایت وزارت خارجه چین، وی در ادامه گفت: پکن بر این باور است بازگشت بدون قید و شرط و هر چه زودتر آمریکا به برجام، کلید اصلی برون‌رفت از این بن‌‌‌بست است. برای رسیدن به این هدف ما تلاش‌هایی را در جهت برگزاری یک نشست بین‌المللی با حضور طرف‌های برجام و ایالات متحده به کار گرفته‌ایم تا نقشه راهی برای از سرگیری پایبندی واشنگتن [به برجام] از طریق مذاکرات ارائه دهیم. ما در ارتباط با موضوعات مربوط با همه طرف‌ها ارتباط نزدیک داریم.

Page Generated in 0/0070 sec