printlogo


کد خبر: 230802تاریخ: 1399/12/3 00:00
رئیس دستگاه قضا در دیدار اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه‌‌و‌بویراحمد:
علاج آسیب‌های اجتماعی، عدالت اجتماعی است
دستور آیت‌الله رئیسی به دادستان و سازمان بازرسی برای پیگیری رفع نیاز زلزله‌زده‌های سی‌سخت

گروه سیاسی: رئیس دستگاه قضا در بیست‌ودومین سفر استانی خود راهی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد شد تا ضمن جلسات برنامه‌ریزی‌شد، در میان مردم زلزله‌زده سی‌سخت نیز حاضر شود. 
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در بدو ورود به یاسوج در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سفر امروز به استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد پیرو حضور یک ماه قبل هیات ٢٥ نفره قوه ‌قضائیه در این استان انجام می‌شود، گفت: هیات قضایی ۲۵ نفره ماه گذشته وضعیت و عملکرد دستگاه‌هاى مربوط به دستگاه قضا و وضعیت و شرایط استان را بررسی کرده و گزارش آن را ارائه داد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به وقوع زلزله طی روزهای گذشته در کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: زلزله منطقه سی‌سخت همه را نگران کرد که الحمدلله شاهد اقداماتی در حوزه امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستیم. 
رئیس قوه ‌قضائیه در نخستین برنامه از این سفر به همراه خبرنگاران با حضور در زندان مرکزی این استان از بندها، بخش‌ها، بهداری، کارگاه‌های آموزشی و حرفه‌آموزی این زندان بازدید کرد و به گفت‌وگوی چهره به چهره با زندانیان پرداخت. وی در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید از بخش‌های مختلف زندان مرکزی کهگیلویه‌وبویراحمد در یاسوج گفت: در این زندان اقدامات خوبی در راستای اشتغال زندانیان انجام شده است. آیت‌الله رئیسی افزود: بر اساس آمار ارائه‌شده، ۶۰ درصد زندانیان زندان مرکزی کهگیلویه‌و‌بویراحمد مشغول به کار و حرفه‌آموزی هستند که آمار خوبی است. 
کارخانه قند یاسوج مقصد بعدی بازدیدهای رئیس قوه ‌قضائیه بود. آیت‌الله رئیسی در جریان بازدید از این کارخانه که در پی واگذاری‌های غیراصولی تعطیل شده بود با چند نفر از نمایندگان کارگران این کارخانه که مدت 5 سال از تعطیلی آن می‌گذرد، گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه کارخانه قند یاسوج با وسعت 42 هکتار به عنوان یک مرکز تولیدی بزرگ در کشور نباید تعطیل می‌شد، اظهار کرد: گذشت ۵ سال از تعطیلی این کارخانه و راه‌اندازی نشدن مجدد آن، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. آیت‌الله رئیسی ادامه داد: با همکاری مسؤولان محلی و دادگستری، معامله واگذاری کارخانه قند یاسوج ابطال و کارخانه از شخصی که به ثمن بخس آن را دریافت کرده بود پس گرفته شد و پلمب کارخانه نیز شکسته شد. وی با اشاره به لزوم تلاش مسؤولان بانکی برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند یاسوج، گفت: از مسؤولان بانکی می‌خواهیم در رابطه با راه‌اندازی دوباره این ثروت ملی هر آنچه در توان دارند به صحنه بیاورند تا کارخانه قند یاسوج در سال جهش تولید، جلوه جهش تولید شود. رئیس قوه‌ قضائیه با بیان اینکه نباید به کسی که دنبال منافع خودش است میدان داده شود، گفت: یکى از بخش‌هایى که باید در این رابطه فعال شود رسانه‌ها هستند که می‌توانند با پیگیری‌های خود، مانع به تاراج رفتن سرمایه‌های کشور باشند، البته مسؤولان نیز باید وظیفه خود را بدرستی انجام دهند. 
آیت‌الله رئیسی همچنین در دیدار اقشار مختلف مردم استان کهگیلویه‌وبویراحمد روحیه «تلاش مضاعف» را برای همه صاحب‌منصبان در نظام اسلامی ضروری دانست و ضمن بیان این نکته که تجارب و موفقیت‌های ما در گام اول انقلاب بسیار زیاد بود، افزود: این تجربیات باید چراغ راه ما برای گام دوم انقلاب اسلامی جهت برخورداری از رشد و بالندگی کشور باشد. آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم برخورد جدی و قاطعانه با تخلفات و مفاسد، گفت: نخستین راهکار برخورد با تخلفات و مفاسد، ایجاد سازوکار و شرایطی برای پیشگیری از وقوع جرم است و برخورد قضایی قاطعانه با تخلفات و مفاسد، آخرین راهکار است. رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه جرم از آسیب‌های اجتماعی تولید می‌شود، گفت: باید همه کاری کنیم که آمار ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش یابد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به لزوم تلاش نخبگان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کشور، تاکید کرد: عدالت اجتماعی و اقتصادی می‌تواند آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد. رئیس قوه‌قضائیه بسیاری از جلوه‌های مفاسد را ناشی از تبعیض و دور شدن از عدالت دانست و گفت: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض باید سرلوحه اقدامات باشد. آیت‌الله رئیسی با اشاره به گام‌های مؤثری که در کشور برای نزدیک شدن به عدالت برداشته شده است، گفت: این گام‌ها لازم بوده‌اند اما کافی نه؛ همه خدمتگزاران نظام اسلامی باید در جهت هر چه نزدیک‌تر شدن حوزه فعالیت خود به عدالت و دور شدن از آسیب‌ها تلاش کنند، چرا که این موضوع می‌تواند مردم را روز‌به‌روز امیدوارتر و سرمایه اجتماعی را افزون‌تر کند. اگر سرمایه اجتماعی افزایش یابد امید هم افزایش خواهد یافت. 
 
* بازدید از مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و ابراز همدردی با مردم
سفر رئیس دستگاه قضا به استان کهگیلویه‌وبویراحمد که همزمان با حادثه زلزله در سی‌سخت بود، فرصتی ایجاد کرد تا آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم زلزله‌زده حاضر و از آخرین وضعیت آنها باخبر شود. در جریان این بازدید گلایه مردم از خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی و درخواست از رئیس عدلیه برای نظارت بر امور مطرح شد و آیت‌الله رئیسی، دادستان و سازمان بازرسی را موظف به نظارت و پیگیری رفع نیازمندی‌های مردم کرد. از جمله خانه‌های تخریب‌شده که مورد بازدید رئیس قوه ‌قضائیه قرار گرفت، منزل مادر و خواهر شهید موسوی در سی‌سخت بود. آیت‌الله رئیسی در جریان این بازدید گفت: برنامه سفر من به کهگیلویه‌و‌بویراحمد از قبل تنظیم شده بود اما حالا که زلزله آمده، در سفر به این استان وظیفه خود ‌دانستم برای ابراز همدردی با مردم و بررسی اوضاع از نزدیک اینجا بیایم و بدانید که در کنار شما خواهم بود. رئیس قوه ‌قضائیه افزود: در شورای اداری استان نیاز‌های شما را با اولویت دنبال خواهم کرد. 

Page Generated in 0/0078 sec