printlogo


کد خبر: 230823تاریخ: 1399/12/4 00:00
چرا برای خروج سرخپوشان از بحران پول زودتر از موعد واریز نمی‌شود؟
واکاوی مذاکرات باشگاه پرسپولیس با کارگزار

داریوش مجلل: مسؤولان باشگاه پرسپولیس با کارگزار رسمی خود در این مدت چندین جلسه برگزار کرده‌اند اما هنوز تکلیف این قرارداد نامشخص است. باشگاه پرسپولیس بعد از مدیریت جعفر سمیعی و تغییرات در هیات‌‌مدیره این باشگاه در اقدامی قابل پیش‌بینی از وزارت ورزش درخواست فسخ قرارداد با کارگزار رسمی خود را مطرح کرد. از روزی هم که خبر درخواست فسخ قرارداد این باشگاه رسانه‌ای شد، در چند نوبت مسؤولان باشگاه پرسپولیس و شرکت آتیه داده‌پرداز در وزارت ورزش جلساتی را برگزار کردند که ظاهرا این نشست‌ها خروجی‌ای به نفع ۲ طرف نداشته است. هفته گذشته هم بین جعفر سمیعی و جلیلوند، مدیرعامل شرکت آتیه داده‌پرداز نشستی خصوصی برگزار شد و ۲ طرف پیشنهاداتی هم ارائه کردند و گویا قرار شده کارگزار رسمی سرخپوشان تا سه‌شنبه جواب نهایی خود را درباره این نشست عنوان کند. قرارداد کارگزار پرسپولیس با این باشگاه از همان ابتدا هم با اشکالاتی روبه‌رو بود و انتقادات زیادی به مسؤولان وقت این باشگاه بابت انعقاد چنین قراردادی مطرح شد اما در نهایت همکاری طرفین با همان اما و اگرها و نقدها آغاز شد. چندی بعد از استعفای محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل وقت پرسپولیس که عامل انعقاد چنین قراردادی بود، مهدی رسول‌پناه به عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس و رئیس وقت هیات‌مدیره این باشگاه اعلام کرد این قرارداد مناسب نیست و آنها هم خواهان فسخش شدند که در نهایت بعد از جلساتی که برگزار شد، با اضافه کردن متمم، همکاری ادامه پیدا کرد. تاکید بر کف درآمد 110 میلیارد تومانی و نامشخص بودن سقف درآمدزایی یکی از اشکالاتی بود که حتی بعد از اضافه شدن متمم همچنان به این قرارداد وارد بود اما اصرار بر ادامه همکاری وجود داشت. از سوی دیگر در این قرارداد مدام به کف درآمد تاکید می‌شود و در قرارداد آمده درآمد بیش از این به صورت مساوی بین باشگاه و کارگزار تقسیم می‌شود اما تاکنون نشانی از قرارداد بالای 110 میلیارد نبوده است. اکنون با حضور سمیعی همان اشکالات نمایان شده و مدیرعامل کنونی قرمزپوشان پایتخت با علم به اینکه چنین قراردادی نفعی برای این باشگاه ندارد، خواهان ملغی شدن این قرارداد یا ادامه آن با شرایط جدیدی که او در نظر گرفته، است. هر چند پیگیری‌های فارس نشان می‌دهد زیروبم‌های این قرارداد به‌گونه‌ای است که ۲ طرف برای ادامه یا حتی فسخ آن راه آسانی در پیش ندارند. شرکت آتیه داده‌پرداز با توجه به ضرب‌الاجلی که باشگاه برای پرداخت پول برانکو داشته و به دلیل عدم تامین بودجه از سوی مدیران وقت، مطالباتی را که باید در ماه‌های آذر و بهمن به این باشگاه تزریق می‌کرده، بابت رفع شدن مشکل برانکو هزینه کرده و پرداختی بعدی این شرکت طبق تعهد، فروردین 1400 است. البته طبق قرارداد این حق کارگزار پرسپولیس است که طبق قواعدی که تعریف کرده‌اند سر موعد مقرر واریزی به این باشگاه داشته باشد و این مشکل مدیران وقت پرسپولیس بوده که در تایمی خارج از قرارداد از این شرکت پول گرفته‌اند تا چاله پردردسر پول برانکو را پر کنند، با این حال اکنون هم سرخپوشان دچار بحران مالی هستند و مدیران فعلی هم از کارگزار خود درخواست کرده‌اند موعد پرداختی را جلوتر بیندازد تا باشگاه از بحران فعلی خارج شود. ظاهرا پیش از این هم کارگزار پرسپولیس زودتر از موعدهایی که در قرارداد بود به داد باشگاه رسیده و اینکه چرا اکنون حاضر نمی‌شود به جای فروردین یک ماه جلوتر به باشگاه واریزی داشته باشد، جای سوال است. میزان پرداختی باشگاه به بازیکنان 20 درصد بوده و این موضوع هر آن ممکن است تبدیل به بحران شود. البته برخی بازیکنان بین 30 تا 35 درصد قراردادهای خود را گرفته‌اند اما تعداد این نفرات محدود است و اکثر تیم پرداختی بین 20 تا 25 درصد داشته‌اند. این در حالی است که حداقل پرداختی یک باشگاه تا نیم‌فصل باید 50 درصد باشد. ضمن اینکه از ابتدای فصل بازیکنان پرسپولیس که به قهرمانی نیم‌فصل هم رسیده‌اند هیچ پاداشی دریافت نکرده‌اند و همه این مسائل باعث شده مدیریت باشگاه در شرایط خاصی به سر ببرد. در کنار اینها نقل و انتقالات زمستانی را هم باید اضافه کرد. همچنین وضعیت پرداختی به کارمندان باشگاه هم مناسب نیست. مدیران پرسپولیس چشم‌انتظار دریافت پاداش آسیایی هم هستند اما زمان دریافت این پول اصلا مشخص نیست و به همین دلیل نمی‌توانند روی پولی که هنوز نیامده حساب کنند. با شرایط موجود اگر بین باشگاه و کارگزار توافقی حاصل نشود کار سمیعی و هیات‌مدیره سرخپوشان برای خروج از بحران مالی سخت خواهد شد.


Page Generated in 0/0201 sec