printlogo


کد خبر: 230849تاریخ: 1399/12/4 00:00
اخبار

اگر رهبری امر کنند، آماده جهاد و حضور در میدان هستیم
آیت‌الله العظمی نوری‌همدانی تأکید کرد اگر رهبری امر کنند، علما و روحانیون با همان عشق و اشتیاق اوایل انقلاب، در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کنند. حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی از مراجع تقلید در پیامی به آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی، دفاع‌مقدس و مقاومت که دیروز در سالن اجتماعات دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اینکه کار علم و فقاهت و کار جهاد و حضور در میادین جنگ از جانب خدای متعال برای صیانت از اسلام در نظر گرفته شده است، گفت: گاهی انسان باید با عمل به آیه شریفه «نفر» برای فقاهت هجرت کند و گاهی نیز باید برای دفاع از کیان اسلام به میادین جنگ و جهاد برود. وی با بیان اینکه فقها و علمای راستین دین هیچ‌گاه در برابر دشمن سر خم نکرده و در برابر مصائب و مشکلات سست نشدند، ادامه داد: مقاومت در برابر سختی‌ها نیازمند صبر و تحمل و عزم راسخ است و علما در این زمینه پیشگام بوده‌اند. آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه اسلام همواره می‌خواهد مردم را در میدان رزم و حماسه نگه دارد، عنوان کرد: امام راحل این مهم را بخوبی دریافت کرد و با نهضت خودش مردم را به صحنه آورد و استبداد‌زدگان را بیدار و مجهز کرد. وی افزود: امروز هم اگر رهبری امر کنند، علما و روحانیون با همان عشق و اشتیاق اوایل انقلاب، در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کنند. امام راحل در منشور روحانیت فرمودند سلام خدا بر حماسه‌سازان همیشه جاوید روحانیت که رساله علمیه و عملیه خود را با مرکب خون نوشتند. حوزه امروز نیز آماده جهاد است و ما آمادگی خود را برای این کار اعلام می‌کنیم. 
***
تجمع دانشجویان در اعتراض به سفر رافائل گروسی به ایران
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به سفر رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران تجمع کردند. دانشجویان در این تجمع که دیروز در مقابل سازمان انرژی اتمی برگزار شد، با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی اعتراض خود را به بدعهدی‌های آمریکا و اروپا در برجام اعلام کردند. تجمع‌کنندگان همچنین با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «بایدن، ترامپ، اوباما؛ قاتل ملت ما» و... انزجار خود را به جنایات و اقدامات خصمانه آمریکا نسبت به ملت و نظام نشان دادند. دانشجویان همچنین با سر دادن شعارهایی خواستار اخراج بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از کشور شدند. علی ریاحی‌پور، مسؤول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی سخنانی در این تجمع از دولت خواست به موقع و به صورت واقعی به مصوبه مجلس شورای اسلامی در قبال بازرسان آژانس عمل کند. وی همچنین به انفعال آژانس در مقابل ترور دانشمندان هسته‌ای و بی‌تعهدی آمریکا اعتراض کرد. 
***
امروز، خاکسپاری پیکر آیت‌الله حسینی‌زابلی در امامزاده صالح
مراسم وداع و تغسیل آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی‌زابلی، از اساتید مبرز اخلاق حوزه علمیه، دیشب در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد. مراسم تشییع این استاد اخلاق نیز امروز از ساعت ۱۵ در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) تجریش برگزار می‌شود و پیکر ایشان در این آستان آرام خواهد گرفت. این استاد اخلاق شامگاه جمعه، اول اسفندماه در بیمارستان میلاد بر اثر بیماری قلبی و دیابت درگذشت. ایشان از شاگردان حضرت امام(ره)، آیت الله  خویی‌(ره) و آیت الله سیستانی بود. 
***
رأی‌الیوم:
راهبرد مقاومت به پیروزی ایران منجر شده است
روزنامه رای‌الیوم با اشاره به تحرکات دیپلماتیک اخیر در ارتباط با روابط ایران- آمریکا، در یادداشتی آورده است: راهبرد صبر ایران جواب داده و قطری‌ها اکنون همانند عمانی‌ها در سال ۲۰۱۵، به دنبال وساطت میان ایران و آمریکا هستند. حسن مرهج، نویسنده و تحلیلگر فلسطینی در یادداشتی در روزنامه رای‌الیوم با اشاره به تحرکات اخیر میان ایران و جامعه بین‌الملل نوشت: ایران با توجه به قدرتی که در زمینه‌های مختلف دارد از یک «فاصله امنیتی» محافظت کرد و همچنان از آن محافظت می‌کند که می‌تواند مسیر جدیدی برای توافق هسته‌ای باشد و می‌توان عنوان آن را «پیروزی ایران» نامید. وی نوشت: در ابتدا تمام تحرکات چند روز گذشته را می‌توان دیپلماسی نرم نامید و آن هم نقشه راه هسته‌ای است و همه می‌دانند که سخت است یک مذاکره سخت‌تر در رابطه با توافق هسته‌ای ایران شکل بگیرد. این نویسنده در بخشی از یادداشت خود آورده است: ایران خواهان بازگشت بدون شرط واشنگتن به برجام، برداشتن تمام تحریم‌ها و عدم ورود کردن به برنامه موشکی و منتفی بودن موضوعات منطقه‌ای در توافق هسته‌ای است. وی نوشت: ایران تاکنون با اتخاذ راهبرد صبر و مقاومت توانسته است مشکلات را پشت سر بگذارد، بویژه اینکه تمام تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه تهران نتوانسته است مانع پیشروی‌های هسته‌ای ایران شود. این نویسنده تاکید کرد: آمریکا و اتحادیه اروپایی بخوبی می‌دانند ایران امروز در موضع قدرت است و به یک بازیگر مهم و قوی در منطقه تبدیل شده است. به طور عملی همه از ۲ نظر به ایران نیازمند هستند؛ اولی رویکرد هسته‌ای و قدرت ایران در این زمینه و دیگری تسلط ایران بر گذرگاه‌های آبی و حیاتی مهم در اقتصاد بین‌الملل. همه این امور به ایران قدرت ژئوپلیتیک می‌دهد و منافع واشنگتن و اروپا و تمام کشورهای خاورمیانه به طور مستقیم و غیرمستقیم به ایران بستگی دارد، بنابراین ماهیت قدرت ایران همین مساله است. 

Page Generated in 0/0383 sec