printlogo


کد خبر: 231004تاریخ: 1399/12/10 00:00
مقاومت عراق:
پاسخ سخت قطعی است

گروه بین‌الملل: یک روز پس از تجاوز جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه، گروه‌های مقاومت با انتشار بیانیه‌های متعدد از حتمی بودن پاسخ قاطع در آینده نزدیک به عوامل این حمله در داخل و خارج از عراق خبر دادند.
 
* آمریکا سطح هشدارها در پایگاه البلد را افزایش داد
به گزارش «وطن‌امروز» به نقل از اسپوتنیک، در پی نگرانی‌ها از پاسخ قریب‌الوقوع گروه‌های مقاومت عراقی به حمله بامداد جمعه آمریکا به پایگاه‌های حشدالشعبی عراق در مرز عراق و سوریه، فرماندهی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش (تحت رهبری آمریکا) سطح تهدید علیه این نیروها را افزایش داد. در همین راستا شبکه فاکس‌نیوز به نقل از ۲ منبع آشنا با تغییرات گزارش داد مقامات همچنین پیمانکاران آمریکایی در پایگاه هوایی «بلد» را در سطح هشدار بالا قرار داده‌اند و از همه افراد این پایگاه خواسته‌اند در خارج از ساختمان‌ها از تجهیزات حفاظتی استفاده کنند. وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه اعلام کرد ارتش این کشور به دستور جو بایدن مواضع متعلق به گروه‌های مقاومت را در شرق سوریه بمباران کرده است. بنا بر گزارش‌ها، در حمله بامداد جمعه جنگنده‌های آمریکایی در مرز سوریه و عراق تعدادی از نیروهای حشدالشعبی شهید و مجروح شدند. 
 
* هادی العامری: باید درباره همکاری دولت عراق با پنتاگون تحقیق شود
پس از حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های حشدالشعبی عراق، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور خواست درباره حملات آمریکا به مرز سوریه و عراق تحقیقاتی را آغاز کند. العامری گفت: «اطلاعات ما حاکی است بر خلاف ادعای واشنگتن، حشدالشعبی و نه مقاومت اسلامی عراق در سوریه، هدف این حمله بوده است». رئیس ائتلاف الفتح گفت: «ما می‌خواهیم درباره روایت واشنگتن مبنی بر همکاری میان دولت عراق و پنتاگون درباره این حمله تحقیق شود». 
 
* گروه نجبا: تسهیل‌گران حمله منتظر پاسخ سخت باشند
مقاومت اسلامی نجبا نیز با انتشار بیانیه‌ای رسمی حمله هوایی آمریکا به مرزبانان عراقی را محکوم و تأکید کرد مقاومت عراق این جنایت را بدون پاسخ نمی‌گذارد. در بیانیه نجبا آمده است: «وظیفه رزمندگان، حراست از مرزهای عراق در برابر تروریست‌های دست‌پرورده آمریکاست که از سوی وهابیت پشتیبانی مالی می‌شوند». نجبا در پایان بیانیه خود ضمن تأکید بر اینکه جنایات دشمن، عزم و اراده مجاهدان برای مقابله با تروریسم و اخراج اشغالگران را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: «مقاومت به این جنایت پاسخی سخت و متناسب خواهد داد و مرتکبان، بهای سنگینی خواهند پرداخت. همچنین در موعد تسویه‌حساب، از همراهان و تسهیل‌گران این جنایت نیز چشم‌پوشی نخواهد شد». 
 
* قیس خزعلی: تنها راه تحقق ثبات در عراق، اخراج نظامیان آمریکایی است
شیخ قیس الخزعلی، دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق هم با انتشار بیانیه‌ای حمله آمریکا به منطقه مرزی سوریه با عراق را که در پی آن یکی از نیروهای مقاومت این کشور به شهادت رسید، محکوم و اعلام کرد: «ما هدف قرار دادن مقرهای حشدالشعبی را که به وظیفه خود در حفاظت از مرزهای عراق با سوریه عمل می‌کند، محکوم می‌کنیم و این اقدام پست نشان می‌دهد دولت جدید آمریکا و سیاست‌های خصمانه آن و تداوم عامدانه این حملات به شکل واضح در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی و به ضرر عراقی‌ها و ریخته شدن خود فرزندان‌شان است». دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق گفت: «ما تأکید داریم خروج نیروهای آمریکا از عراق تنها راه تحقق ثبات در این کشور است و اراده مردم و تصمیمات سیاسی و قدرت مقاومت عراق برای تحقق این مساله کافی است».

Page Generated in 0/0061 sec