printlogo


کد خبر: 231033تاریخ: 1399/12/10 00:00
اخبار

با دستور قالیباف  انجام شد
تشکیل کمیته مشترک نظارت بر اجرای قانون لغو تحریم‌ها
عباس گلرو، رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از مأموریت قالیباف، رئیس مجلس به ذوالنور و عباسی به عنوان رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری حل اختلاف دولت و مجلس و تعامل با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی برای نظارت بر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در آینده بسیار نزدیک کمیته‌ مشترکی با همکاری کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون انرژی تشکیل خواهد شد. به گزارش فارس، وی افزود: مجلس شورای اسلامی تمام تحرکات بین‌المللی در این راستا و اقدامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رصد کرده و بر این اساس نقشه‌ راهی را ترسیم کرده است تا قانون به شکل کامل اجرا شود. رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تعهدات طرف مقابل از سوی دولت و مجلس رصد خواهد شد ضمن اینکه میزان التزام آنها هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. این در حالی است که بر اساس قانون، جمهوری اسلامی تعهدات فراپادمانی را متوقف کرده و باید طرف‌های مقابل قدم‌های رو به جلویی در این راستا بردارند. گلرو خاطرنشان کرد: در کمیته مشترک کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون انرژی مجلس موضوعات از نظر فنی و نظارتی بررسی خواهد شد و اقدامات صورت‌گرفته در چارچوب توقف اجرای پروتکل الحاقی و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به صورت دقیق رصد خواهد شد. وی افزود: یکشنبه یا دوشنبه هفته جاری مقرر شد سخنگوی کمیسیون امنیت ملی جزئیات تشکیل این کمیته مشترک را اطلاع‌رسانی کند ولی در مجموع این اقدام بعد از دستور رئیس مجلس به رؤسای کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی عملیاتی شده و بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها نظارت ویژه‌ای خواهیم کرد. 
***
فرمانده نیروی هوایی ارتش:
جنگنده‌های متجاوز به حریم هوایی ایران را به زمین نشاندیم
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به قدرت هوایی جمهوری اسلامی ایران و یادآوری عملیات‌های متعدد و خیره‌کننده نیروی هوایی ارتش تأکید کرد: قدرت هوایی مؤلفه‌های متعددی دارد که نیروی هوایی مقتدر یکی از اجزای قدرت هوایی است و برتری هوایی راهبردی و سیاسی نیازمند همکاری و هماهنگی همه بخش‌های مختلف کشور است. قدرت هوایی جمهوری اسلامی در منطقه اثبات شده است به گونه‌ای که هیچ نیروی هوایی اعم از جنگنده یا غیر آن بدون اجازه و هماهنگی با ما حق عبور از حاکمیت هوایی ما را ندارد و موارد اندکی که تخطی کردند را در نقاط مختلف شناسایی کرده، به زمین نشانده و برخورد کردیم. به گزارش روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، در جمع نخبگان وظیفه چهاردهمین دوره جامعه‌پذیری ذخیره‌های نظام گفت: با تقویت قدرت هوایی می‌توان در سطح بین‌المللی چانه‌زنی‌ها را افزایش داد و اراده و فشارهای سیاسی را به دشمنان تحمیل کرد که در این مسیر خوداتکایی در تأمین سامانه‌ها و تجهیزات یکی از اصول اساسی است.
***
رایزنی وزیر خارجه قطر با سفرای تروئیکای اروپایی درباره برجام
وزیر خارجه قطر در رابطه با توافق هسته‌ای با سفرای اروپایی در دوحه گفت‌وگو کرد. به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، محمد بن‌عبدالرحمن، وزیر خارجه قطر با سفرای کشورهای اروپایی عضو برجام در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار با سفرای آلمان، انگلیس و فرانسه در رابطه با لزوم از سرگیری روند دیپلماسی و فعال‌سازی گفت‌وگوها و اجرای تعهدات برجامی از سوی تمام طرف‌ها بحث و رایزنی شد. بنا بر اعلام الجزیره، محمد بن عبدالرحمن در این دیدار بر «تلاش‌های خستگی‌ناپذیر دوحه» در این راستا و «موضع ثابت این کشور در حمایت از دیپلماسی و گفت‌وگو» تاکید کرد. 
***
توصیه برجامی روسیه به شورای حکام آژانس
میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین بار دیگر با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نسبت به از دست رفتن زمان برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) هشدار داد. به گزارش فارس، اولیانوف نوشت: دیدگاه‌های جالبی وجود دارد. در حقیقت، ما در حال از دست دادن زمان هستیم و هفته آینده باید شمارش معکوس را (درباره برجام) آغاز کنیم. فرصت بازگشت به اجرای کامل برجام بزودی بسیار کم می‌شود. به همین دلیل نیاز به رفتار بسیار مسؤولانه ۳۵ عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برجام وجود دارد. وی این توئیت را در پاسخ لورنس نورمن، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال منتشر کرده است که در توئیتی نوشته بود: ما در مذاکرات هسته‌ای مستقیم بین آمریکا و اتحادیه اروپایی که هفته گذشته برگزار شد، در چه مرحله‌ای قرار داریم؟ وی در این توئیت مدعی شد: تاکنون هیچ پاسخی از سوی ایران داده نشده است و اگر تا فردا چنین پاسخی داده نشود، می‌توان هفته آینده شمارش معکوس را آغاز کرد. پس از آن ما به ایام جشن نوروز نزدیک می‌شویم. 
***
برگزاری 4 انتخابات در خرداد 1400
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: ٢٨ خردادماه ١٤٠٠، 4 انتخابات مهم شامل سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استان تهران برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، شکرالله حسن‌بیگی با پیش‌بینی آماری از تعداد شعب اخذ رای و کارشناسان اجرایی انتخابات ١٤٠٠ گفت: همکاری ٢٠٠ هزار نفر از عوامل اجرایی، نماینده فرمانداران، ناظران هیات نظارت شورای نگهبان و مجلس و عوامل نیروهای نظامی و امنیتی با ستاد انتخابات استان تهران پیش‌بینی و تا این لحظه ٧٦٠٩ شعبه اخذ رای در استان تهران برآورد شده است. 

Page Generated in 0/0058 sec