printlogo


کد خبر: 231046تاریخ: 1399/12/11 00:00
افزایش 50 درصدی یارانه در صورت استقبال از طرح زمستانه

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای طرح زمستانه کتاب، مبنا را بودجه ۴ میلیارد تومانی در نظر گرفتیم اما در صورتی که این طرح با استقبال مواجه شود، می‌توانیم یارانه را تا سقف ۵۰ درصد افزایش دهیم. 
به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا اسماعیلی با اشاره به برگزاری طرح زمستانه کتاب، عنوان کرد: اجرای طرح‌های توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها (طرح‌های فصلی فروش کتاب) توانسته تا حد زیادی به بقای زنجیره فعالان حوزه نشر کمک کند، زیرا ما در طرح‌های پیشین تجربه بسیار خوبی داشتیم و با استقبال خوبی از سوی مردم روبه‌رو شدیم. وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که به دلیل بیماری کرونا رخ داده است و فروش کتابفروشی‌ها کم شده است، اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب از جمله زمستانه کتاب که بزودی آغاز خواهد شد، می‌تواند فرصتی برای اهالی این حوزه و مردم باشد. 
علیرضا اسماعیلی ادامه داد: زمانی که یارانه به طرح فصلی اختصاص پیدا می‌کند، زمینه‌ای فراهم می‌شود که خریداران به سمت کتابفروشی‌ها سوق داده شوند و این موضوع به اقتصاد نشر فعالان این حوزه کمک می‌کند. طرح زمستانه کتاب از ۹ تا ۱۶ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود. 

Page Generated in 0/0058 sec