printlogo


کد خبر: 231048تاریخ: 1399/12/11 00:00
۸ فیلم متقاضی اکران نوروز شدند

دبیر شورای صنفی نمایش با بیان اینکه تاکنون ۸ فیلم برای اکران نوروز اعلام آمادگی کرده‌اند، ۱۶ اسفند را آخرین مهلت برای ارائه درخواست کتبی متقاضیان این نوبت از اکران دانست. مرتضی شایسته درباره مصوبات جلسه روز یکشنبه (۱۰ اسفند) شورای صنفی نمایش به ایسنا گفت: تاکنون ۸ فیلم برای اکران نوروز درخواست داده‌اند و از آنجا که برخی تهیه‌کننده‌ها یا دفاتر پخش اطلاع دقیق نداشتند و خواستار فرصتی برای ارائه درخواست بودند، قرار شد تا ۱۶ اسفند به دفاتر پخش و تهیه‌کنندگانی که متقاضی اکران فیلم‌های‌شان در نوروز ۱۴۰۰ هستند مهلت داده شود تا درخواست کتبی خود را به دبیرخانه شورا ارائه کنند. او افزود: بر این اساس شورا ۱۷ اسفند نسبت به معرفی ۳ فیلم پرمخاطب و پرفروش برای اکران نوروزی تصمیم‌گیری می‌کند. وی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به درخواست‌هایی که پیش‌تر از سوی پخش‌کننده‌ها مطرح شده بود تا ضمانت اجرایی بیشتری برای اکران داشته باشند، حمایت‌ها نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: بله! تغییراتی داشته‌ایم و هر کدام از ۳ فیلمی که در عید اکران شوند ۲۰۰ میلیون تومان هزینه تبلیغات دریافت می‌کنند. ضمن اینکه سازمان سینمایی هم ۲، ۳ و ۵ درصد صندلی‌ها را در اکران گارانتی می‌کند. تاکنون فیلم‌های بی‌همه چیز، دینامیت، لاله، چپ راست و درخت گردو مهم‌ترین فیلم‌هایی بوده‌اند که برای اکران نوروز مطرح شده‌اند‌ اما هنوز چیزی قطعی نشده است. 
 
* جزئیات حمایت از فیلم‌های اکران نوروز ۱۴۰۰
همچنین در آخرین جلسه کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما، حمایت از اکران فیلم‌های نوروز مصوب شد. در این جلسه که به ریاست حسین انتظامی، رئیس سازمان سینمایی برگزار شد، مصوبه جلسه گذشته کارگروه- ۷ بهمن‌ماه- مبنی بر کمک‌هزینه اکران (سینما و فیلم) بر مبنای قیمت خالص بلیت هر سینما برای سینمای یک و ۲ سالن معادل ۲ درصد سالن‌های فعال، سینماهای ۳ و ۴ سالن معادل ۳ درصد سالن‌های فعال و سینماهای ۵ سالن معادل ۵ درصد سالن‌های فعال (حداکثر ۵ سالن) تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ تمدید شد. این مصوبه در صورت تعطیلی سینماها نیز مشمول ۳ فیلم ویژه اکران نوروزی خواهد بود. همچنین در این جلسه ۶ میلیارد ریال به عنوان کمک‌هزینه تبلیغات یکپارچه اکران نوروز ۱۴۰۰ اختصاص یافت. ۳ فیلم ویژه نوروزی زمانی از تسهیلات اکران برخوردار می‌شوند که حداقل ۴ هفته از نمایش آنها سپری شود. در این جلسه اجرای طرح اسپانسری تبلیغات اکران نوروزی هم مورد تصویب و تایید قرار گرفت. در ابتدای جلسه گزارشی از روند فعالیت سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) ارائه شد و تهیه‌کنندگان و سینماداران حاضر از واریز مبالغ جشنواره فیلم فجر در کمتر از یک هفته از پایان جشنواره و همچنین پرداخت بدهی سینماها از اکران ۹۸ قدردانی کردند. 

Page Generated in 0/0084 sec