printlogo


کد خبر: 231056تاریخ: 1399/12/11 00:00
اخبار

اخراج سرمربی شالکه بعد از شکست سنگین
باشگاه شالکه بعد از شکست سنگین این تیم برابر اشتوتگارت از اخراج کریستین گروس خبر داد. 
به گزارش کیکر، شالکه بحرانی‌ترین دوران خود را در بوندس‌لیگا سپری می‌کند. این تیم در هفته بیست‌و‌سوم با نتیجه دور از انتظار ۵ بر یک برابر اشتوتگارت شکست خورد تا نتایج کابوس‌وار این تیم ادامه داشته باشد. 
باشگاه شالکه در حالی خبر اخراج کریستین گروس بلژیکی را اعلام کرد که او در نشست خبری بعد از بازی گفته بود قصد استعفا ندارد. 
گروس اواخر دسامبر هدایت شالکه را برعهده گرفت و در ۱۱ بازی تنها یک پیروزی با این تیم به دست آورد و تیمش ۸ شکست و ۲ تساوی را به ثبت رساند. 
شالکه از ۲۳ بازی‌ای که در فصل جاری داشته تنها ۹ امتیاز کسب کرده است و در قعر جدول رده‌بندی جا دارد. 
***
کومان، گریزمن را نشانه گرفته است
سرمربی بارسلونا ۲ بازی پیاپی است از مهاجم فرانسوی در ترکیب استفاده نمی‌کند. 
به گزارش آ.اس، آنتوان گریزمن که به یک بازیکن ثابت در ترکیب اصلی بارسلونای رونالد کومان تبدیل شده بود، حالا 2 بازی پیاپی نیمکت‌نشین شده است. پس از تساوی یک - یک مقابل کادیس در لالیگا سرمربی هلندی تصمیم گرفت مهاجم فرانسوی را از ترکیب اصلی کنار بگذارد. 
نخستین بازی برابر الچه در نوکمپ بود که یک دیدار معوقه از هفته نخست لالیگا بود. به نظر می‌رسید نیمکت‌نشینی گریزمن به خاطر استراحت باشد، چون بازیکن شماره ۷ بارسا جزو افرادی بود که زمان زیادی در میادین حضور داشت. با این حال غیبتش در دیدار شنبه مقابل سویا هشدارآمیز بود. او حتی یک دقیقه بازی نکرد و بازیکنانی همچون عثمان دمبله، مارتین برایت‌ویت و موریبای جوان به او ترجیح داده شدند. این دیدار برای بارسلونا در لالیگا حیاتی بود، چون سویا یک رقیب مستقیم برای تیم کاتالان به حساب می‌آمد. 
کومان غیبت گریزمن را موضوعی تاکتیکی عنوان کرد و گفت: «این نیمکت‌نشینی حامل هیچ پیامی نیست. به خاطر تغییر سیستم چنین تصمیمی گرفتیم و می‌خواستیم دمبله را در خط حمله بگذاریم. به یک بازیکنی که سرعتش از لیونل مسی بالاتر بود نیاز داشتیم. این فقط یک تغییر سیستم بود». گریزمن با وجود اینکه حتی یک دقیقه در زمین حضور نداشت اما از پیروزی تیمش خوشحال بود و در توئیترش نوشت: «پیروزی، پیروزی، پیروزی!!!»
غیبت گریزمن نشان می‌دهد در خط حمله عملکرد ضعیفی داشته است. کومان از عملکرد شاگردانش در خط حمله بشدت انتقاد کرد و به نظر می‌رسد تصمیم جدیدی درباره تیم گرفته است. مهاجم فرانسوی یکی از مردانی بود که میانگین گلزنی‌اش در ماه فوریه پایین آمد، در حالی که ژانویه فوق‌العاده‌ای را سپری کرده بود و بهای این افت، نیمکت نشینی بود.
***
سوءاستفاده جنسی سازمان‌یافته در تیم‌ ملی ژیمناستیک زنان آمریکا
خودکشی مربی سابق تیم‌ ملی ژیمناستیک زنان آمریکا نیز نتوانسته از ابعاد رسوایی تجاوز جنسی به ورزشکاران ملی‌پوش این کشور بکاهد. جان گدرت که مربی تیم بانوان آمریکا در جریان المپیک 2012 لندن بود، پس از فاش شدن سوءاستفاده‌های جنسی دکتر تیم لری ناسار، تعلیق شد و به بازنشستگی اجباری رفت. سپس به گفته دادستانی میشیگان، پنجشنبه گذشته با اعتراف چند تن از ژیمناست‌های زن، گدرت هم به همدستی در آزارهای جنسی در اردوهای این تیم متهم و پرونده‌ای علیه او گشوده شد. گدرت که تحمل این رسوایی مضاعف را نداشت ساعاتی پس از انتشار خبر طرح این شکایت با شلیک گلوله به زندگی خود خاتمه داد. 
ژیمناست‌های زن قربانی این مربی آمریکایی فاش کرده‌اند در طول سال‌ها آزار و سوءاستفاده جنسی، چگونه او دختران جوان را از نظر روحی و فیزیکی می‌شکست و بعد نوبت به لری ناسار، پزشک تیم می‌رسید تا آنها را دوباره رو به راه و سرپا کند و در واقع یک بار دیگر مورد تعرض قرار دهد. سارا کلین، نخستین ورزشکاری بود که از سوءاستفاده سازمان‌یافته جنسی در تیم ‌ملی ژیمناستیک آمریکا پرده برداشت. 
او بتازگی در مصاحبه‌ای گفته بود آزارهای فیزیکی و روحی که جان گدرت به دختران نوجوان تیم ‌ملی آمریکا می‌داد بسیار وحشتناک‌تر از آزارهای جنسی دکتر ناسار بود، چرا که ناسار حداقل به دروغ نشان می‌داد که به قربانیان اهمیت می‌دهد. 
او در توصیف جو آزار و سوءاستفاده‌ای که این ۲ مرد در اردوهای تیم ملی ایجاد کرده بودند، گفته است آنها نقش پلیس خوب و پلیس بد را بازی می‌کردند: «بدون جان گدرت، لری ناسار هم نمی‌توانست وجود داشته باشد و بدون لری ناسار، جان گدرتی هم نبود».
کلین که اکنون وکیل قربانیان کودک‌آزاری و آزار جنسی کودکان است، درباره خودکشی گدرت گفت: «این آخرین نمایش سرکشی و خودشیفتگی او، پس از شکنجه دادن و سوءاستفاده از دختربچه‌ها برای بیش از 30 سال بود. جان گدرت ما را از نظر فیزیکی و روحی درهم شکست. او روحیه ما را دزدید، ما را فریب داد، از نظر جسمی ما را آزار داد و از ما سوءاستفاده کرد و در ذهن یک کودک جا انداخت که بی‌ارزش است و باید به فکر کشتن خودش باشد».
کلین که از ۵ سالگی به ورزش ژیمناستیک پرداخته بود، 10 سال با گدرت به عنوان مربی کار کرد و برای 17 سال مورد آزار جنسی ناسار قرار گرفته بود. این ژیمناست سابق همچنین گفته است گدرت بارها هنگامی که ناسار مشغول آزار وی بود وارد اتاق می‌شد و سپس بدون هیچ واکنشی اتاق را ترک می‌کرد. 

Page Generated in 0/0108 sec