printlogo


کد خبر: 231066تاریخ: 1399/12/11 00:00
اخبار

آغاز ثبت‌نام جاماندگان کنکور ۱۴۰۰
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت‌نام مجدد جاماندگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ از روز گذشته (دهم اسفند‌ماه) خبر داد. فاطمه زرین‌آمیزی ضمن بیان این خبر اظهار کرد: برای متقاضیان‌ ثبت‌نام‌ و شرکت‌ در آزمون‌ سراسری سال ۱۴۰۰ در دوره‌های روزانه، نوبت دوم «شبانه»، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی، دانشگاه‌ پیام‌ نور (آموزش از راه دور) و مؤسسات‌ آموزش‌ عالی غیرانتفاعی و همچنین رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که در مهلت تعیین‌شده (از تاریخ ۱۲ تا ۲۰ بهمن ۹۹) موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی نشده‌اند یا به هر دلیل دیگر نتوانسته‌اند نسبت به ثبت‌نام در آزمون مذکور اقدام کنند، مهلت مجدد ثبت‌نام برای آنها در نظر گرفته شده‌ است.  وی تاکید کرد: داوطلبان آزمون فوق از یکشنبه (دیروز) مورخ ۱۰ اسفند تا روز چهارشنبه ۱۳ اسفند می‌توانند منحصرا از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند. سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه اعلام کرد: متقاضیانی که قبلا در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، در صورت تمایل در بازه زمانی فوق می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند. 
***
اپلیکیشن‌های واسطه‌ای خدماتی پلیس مجوز ندارند
معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: آیتول، همراه مکانیک، قبضینو و... از جمله واسطه‌هایی هستند که پلیس راهور ناجا به هیچ یک از این واسطه‌ها مجوز اقدام درباره خدمات خود نداده و این واسطه‌ها با انگیزه‌های مختلف به صورت غیررسمی در شبکه‌های اجتماعی، خود را فعال در حوزه خدمات راهور معرفی می‌کنند. سرهنگ حسین رمضانی بیان داشت: هموطنان برای دریافت خدمات ترافیکی پلیس راهور در حوزه‌های استعلام تخلفات رانندگی، پرداخت الکترونیکی جرایم رانندگی، استعلام نمره منفی و استعلام تصادفات مستقیما به وب‌سایت یا درگاه اینترنتی پلیس راهور ناجا به نشانی www.rahvar120.irمراجعه کنند. پلیس راهور تمام خدمات فوق را از طریق سایت پلیس راهور ناجا به صورت رایگان و در بستری امن بر طبق ضوابط و مقررات جاری به همه مردم عزیز ارائه می‌کند. معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: متاسفانه برخی از واسطه‌ها یا APKها و... در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای مقاصد سوء و در برخی موارد کلاهبرداری از مردم، اقدام به تبلیغات مبنی بر ارائه سریع خدمات فوق را می‌کنند. فعالیت بسیاری از این واسطه‌ها به لحاظ فنی از طرف وب‌سایت پلیس راهور مسدود شده و تا چند روز آینده مابقی آنها نیز مسدود خواهند شد. 
***
افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی
مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه حتی یک روز هم مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی عقب نیفتاده، گفت: موفق شدیم حتی برای انتهای امسال این مستمری را افزایش دهیم و ۲۰ درصد به میزان آن اضافه کنیم. امین شاهرخی بیان کرد: در این مجموعه از ۲۵۰ هزار مددجوی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران حمایت می‌کنیم. وی افزود: مددجویان ما شامل کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار، معلولان چه در مراکز روزانه و چه در مراکز شبانه‌روزی، سالمندان و معتادان متجاهر و غیرمتجاهر است. مدیرکل بهزیستی استان تهران یادآور شد: طی یک سال گذشته به‌رغم تمام مشکلات و تنگدستی‌هایی که در زمینه مسائل اقتصادی ایجاد شد، در پرداختی‌های سازمان خللی ایجاد نشد. وی بیان داشت: طی تماسی که پرویز فتاح، ریاست بنیاد مستضعفان داشتند، رقمی را برای کمک به مددجویان تحت پوشش ما اعلام کردند که حدود ۵ میلیارد بود. 
شاهرخی ادامه داد: این مبلغ را در قالب ۲۵۰ هزار تومان به عنوان کمک‌هزینه بهداشتی ایام کرونا به مددجویان دچار ضایعه نخاعی بسترگرای خود در اقصی نقاط کشور اختصاص دادیم و بلافاصله بعد از اینکه مبلغ وارد حساب سازمان شد، حساب این افراد شارژ شد. مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن تشکر از رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: علاوه بر ۵ میلیاردی که ابتدای کرونا به حساب بهزیستی واریز شد، بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان نیز از جانب بنیاد مستضعفان به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی واریز شده است. 
***
دستگیری شهردار بابل به اتهام تخلفات مالی
رئیس شورای شهر بابل از بازداشت سیدمجتبی حکیم، چهل‌وسومین شهردار بابل به اتهام تخلفات مالی خبر داد. فرامرز ابوالحسنی گفت: در پی بررسی‌هایی که از قبل صورت گرفت، نوبت بازداشت‌ها به شهردار رسید و در حال حاضر منتظر دستور قضایی پس از بازداشت وی هستیم؛ شهروندان نگران نباشند، نمی‌گذاریم کارها راکد بماند. رئیس شورای ‌شهر بابل خاطرنشان کرد: در جریان بازداشت شهردار قرار گرفتیم اما هنوز درباره تعیین‌تکلیف شهردار ابلاغیه‌ای به دست ما نرسیده است. ابوالحسنی با اشاره به اینکه به معاونان شهردار تاکید شد کارهای شهروندان باید بدرستی پیگیری شود، بیان کرد: برخی کارهای شهرداری قائم به امضای شهردار است که منتظر روشن شدن وضعیت شهردار هستیم. وی ادامه داد: تا زمانی که شهردار از این سمت کنار نرود و حکم تعلیق وی صادر نشود، کارها به روال سابق و بدون انتخاب سرپرست انجام می‌شود. رئیس شورای ‌شهر بابل گفت: در حال حاضر با توجه به نامشخص بودن وضعیت شهردار، تصمیمی برای انتخاب سرپرست شهرداری نگرفته‌ایم و معاونان شهردار، شهرداری را مدیریت می‌کنند. 
گفتنی است حکیم روز ۱۶ بهمن ٩۷، پس از استیضاح کبود، شهردار پیشین با ٨ رای اعضای شورا به عنوان شهردار بابل انتخاب شده بود. 

Page Generated in 0/0087 sec