printlogo


کد خبر: 231076تاریخ: 1399/12/11 00:00
اخبار

دستور رهبر انقلاب درباره موزه‌های در اختیار بنیاد مستضعفان
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه موزه هنر ایران و مجتمع فرهنگی-موزه‌ای سردار آسمانی، پیام رهبر انقلاب در پاسخ به نامه رئیس بنیاد مستضعفان درباره حفظ و صیانت از موزه‌ها را قرائت کرد. 
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی‌گلپایگانی با اشاره به پاسخ رهبر انقلاب به نامه اخیر رئیس بنیاد مستضعفان درباره آماده‌سازی 6 موزه بزرگ و ارزشمند توسط بنیاد مستضعفان اظهار کرد: این نامه به استحضار مقام معظم رهبری رسید و ایشان فرمودند «حفظ و صیانت از موزه‌های متعلق به جمهوری اسلامی و ملت ایران کار باارزشی است که شما در بنیاد مستضعفان آن را انجام دادید؛ لازم است امکانات بازدید آحاد مردم از این موزه‌ها فراهم شود و ان‌شاءالله موفق باشید».
***
سفیر ترکیه در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد
سفیر ترکیه در تهران دیروز در ارتباط با سخنان غیرقابل قبول وزیر کشور ترکیه درباره حضور عناصر پ‌ک‌ک در خاک ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی کشورمان به وی ابلاغ شد. به گزارش فارس، در جریان احضار سفیر ترکیه، اظهارات سفیر ترکیه در عراق نیز غیرقابل قبول اعلام شد و مورد انتقاد قرار گرفت. لازم به ذکر است خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد دولت ترکیه سفیر ایران در آنکارا را به وزارت خارجه احضار کرده و علت این احضار را در ارتباط با اظهاراتی درباره حملات ارتش ترکیه در شمال عراق عنوان کرده است. 
***
دیدار رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با خانواده‌های شهدای ناوچه کنارک
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تعدادی از خانواده‌های شهدای ناوچه کنارک دیدار کرد. به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی در جریان سفر به استان بوشهر در جمع تعدادی از خانواده‌های شهدای ناوچه کنارک گفت: انتظار شهدا از ما این است که راه آنان را ادامه دهیم. شهدا با نثار خون خود مسیر را برای حفظ ارزش‌ها و مقدسات به ما نشان داده‌اند و وظیفه داریم در این جهت حرکت کنیم. حجت‌الاسلام والمسلمین بهرامی با بیان اینکه صبر و شکیبایی خانواده‌های معظم شهدا برای آحاد مختلف مردم یک الگو و درس بزرگ است، تصریح کرد: توانمندی‌های داخلی در عرصه‌های گوناگون در پرتو همین رشادت‌ها و مقاومت‌ها به دست آمده است. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه فرهنگ دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران باید در جامعه نهادینه شود، افزود: احترام جامعه نسبت به خانواده‌های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران نشان‌دهنده پایبندی به ارزش‌های دینی و ملی است. در این دیدار با اهدای لوح و هدیه از خانواده‌های شهدای ناوچه کنارک قدردانی شد. 
***
اهداف سفر وزیر خارجه عراق به تهران از نگاه رسانه عربی
پایگاه خبری عربی ۲۱ در گزارشی نوشت سفر وزیر خارجه عراق به ایران به منظور دستیابی به ۲ هدف مهم انجام شده است. به گزارش ایسنا، پایگاه خبری عربی ۲۱ با اشاره به سفر اخیر فواد حسین، وزیر خارجه عراق به تهران و دیدار با مسؤولان ایرانی نوشت: این سفر ۵ روز پس از دیدار وزیر خارجه عراق با مسؤولان سعودی از جمله فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه این کشور و قبل از آن نایف الحجرف، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس انجام شد. فاضل البدرانی، تحلیلگر سیاسی عراقی در این رابطه می‌گوید: اظهارات برخی مسؤولان عراقی نشان‌دهنده میانجیگری است و زمان انجام سفر فواد حسین نیز مؤید همین امر است زیرا سفر وزیر خارجه عراق به تهران چند روز پس از سفرش به ریاض انجام شد. وی گفت: سفر فواد حسین به تهران ۲ پیام به همراه دارد؛ پیام اول مربوط به کاهش تنش در روابط میان تهران و ریاض است که البته شانس موفقیت آن بسیار ضعیف است. پیام دوم سفر فواد حسین به تهران هم در رابطه با آمریکا و تحولات امنیتی اخیر و حملات به سفارت این کشور در بغداد و پایگاه نظامی آن در اربیل است. از سوی دیگر عدنان السراج، دیگر تحلیلگر سیاسی عراقی می‌گوید بغداد تلاش دارد اوضاع را میان ایران و آمریکا آرام کند و تمایل دارد واشنگتن به برجام بازگردد. السراج خاطرنشان کرد: سفر وزیر خارجه عراق به تهران در راستای آگاهی از موضع ایران در رابطه با تحولات اخیر عراق بویژه پس از حمله آمریکا علیه برخی گروه‌ها در مرزهای این کشور و سوریه است. 
***
نشان فداکاری ارتش به شهید سرلشکر فکوری تعلق گرفت
برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به شهید «سرلشکر جواد فکوری» تعلق گرفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به ‌پاس فرماندهی و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب تا عملیات‌های مختلف دفاع‌مقدس و ایثار و بذل جان برای اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهید والامقام ارتش اسلام «سرلشکر جواد فکوری» که سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادند تعلق گرفت و توسط فرمانده کل ارتش به خانواده این شهید معزز اهدا شد. نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و ازخودگذشتگی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند. 

Page Generated in 0/0065 sec