printlogo


کد خبر: 231106تاریخ: 1399/12/12 00:00
اخبار

جودوی ایران رفع تعلیق شد
دادگاه حکمیت ورزش پس از تمدید چند باره پرونده شکایت فدراسیون جودوی ایران، سرانجام رای به رفع تعلیق جودوی ایران صادر کرد. با توجه به تعلیق فدراسیون جودو از سوی فدراسیون جهانی، پس از پیگیری‌های فدراسیون جودو از طریق دادگاه CAS سرانجام دادگاه حکمیت ورزش 26 شهریورماه تشکیل جلسه داد. بعد از آن جلسه قرار بر این بود پس از یک ماه فرصت که به طرفین داده شده بود، رای نهایی صادر شود اما بعد از به پایان رسیدن این فرصت، اعلام رای نهایی یک بار به مدت ۲ ماه و نیم و بار دیگر یک ماه به تعویق افتاد. روز هشتم اسفندماه بعد از ۲ بار تمدید زمان اعلام رای دادگاه، ایمیل جدیدی از سوی دادگاه حکمیت ورزش به فدراسیون جودو ارسال شد. در متن این ایمیل اینطور آمده بود که بزودی رای نهایی اعلام خواهد شد. در نهایت دادگاه حکمیت ورزش پس از تمدید چند باره پرونده شکایت فدراسیون جودوی ایران، سرانجام رای رفع تعلیق جودوی ایران را صادر کرد.
***
تدبیر فدراسیون والیبال برای لغو احتمالی المپیک
سرمربی تیم ‌ملی والیبال ایران در صورت لغو المپیک، مبلغی بابت قراردادی که با فدراسیون بسته است، دریافت نخواهد کرد. به گزارش مهر، تیم ‌ملی والیبال ایران با هدایت «ولادیمیر آلکنو» در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ شرکت خواهد کرد. شیوع ویروس کرونا برای نخستین‌بار بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان را به تعویق انداخت و این احتمال وجود دارد که برگزاری مسابقات لغو شود. فدراسیون والیبال با در نظر گرفتن احتمال لغو المپیک، پیش‌بینی‌‌های لازم را در قرارداد سرمربی تیم‌ ملی لحاظ کرده است و در صورت لغو المپیک، «آلکنو» مبلغی بابت این بازی‌ها از ایران دریافت نخواهد کرد. 
***
بازگشت تیم‌ ملی تکواندوی بلغارستان به صوفیه
تیم ملی تکواندوی بلغارستان بعد از برپایی یک اردوی ۲۰ روزه در تهران، سه‌شنبه راهی صوفیه خواهد شد. بلغارها که برای حضور در رقابت‌های قهرمانی اروپا و مسابقات کسب سهمیه المپیک خود را آماده می‌کنند، ۲۰ بهمن‌ماه به همراه فرزاد ذوالقدری، سرمربی ایرانی خود به تهران سفر کردند. ملی‌پوشان بلغارستانی در این مدت اردوی مشترکی را با ملی‌پوشان کشورمان برگزار کردند. «دنیل لادژف»، «الکساندر جوجریف»، «میتکو جورجیف»، «ولادمیر لادکیف»، «تئودور درازنکو» و «کریستین زلاتف» با هدایت فرزاد ذوالقدری به عنوان سرمربی در جریان تمرینات خود در تهران ۲ دیدار دوستانه هم برابر دانشگاه آزاد و لوازم خانگی کن برگزار کردند که در هر ۲ دیدار بازنده میدان را ترک کردند. گفتنی است بلغارها از پنجشنبه هفته جاری میزبان تیم ‌ملی کشورمان در مسابقات صوفیه و اردوی مشترک در شهر وارنا هستند. 
***
لوکاکو، رونالدو را نادیده گرفت
مهاجم بلژیکی تنها پیروزی اینتر برایش مهم است و به فکر رقابت با ستاره پرتغالی نیست. به گزارش ایسنا به نقل از آ.اس، رقابت برای برترین گلزن سری آ در این فصل خیلی نزدیک است. چیرو ایموبیله، آقای گل فصل گذشته که چند هفته‌ای است افت کرده در کنار زلاتان ایبراهیموویچ و موریل ۱۴‌گله در جایگاه سوم قرار دارد اما رقابت اصلی میان کریستیانو رونالدو و روملو لوکاکو است. مهاجم بلژیکی تنها یک گل با ستاره یوونتوس فاصله دارد. لوکاکو برای اینتر در ۲۳ بازی ۱۸ گل به ثمر رسانده است و پشت سر رونالدو با ۱۹ گل در ۲۰ دیدار قرار دارد. این در حالی است که اینتر با ۵۶ امتیاز صدرنشین سری آ است و میلان ۵۲ امتیازی در جایگاه دوم قرار دارد. یوونتوس با ۴۶ امتیار در رتبه سوم جا دارد. لوکاکو در حال پیش بردن تیمش به سمت فتح اسکودتو است. مهاجم بلژیکی یکشنبه در پیروزی ۳ بر صفر اینتر مقابل جنوا یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد. لوکاکو در این دیدار کاملا موثر عمل کرد و زمانی که از او درباره رقابت نزدیکش با رونالدو پرسیدند، گفت: «من در روزهای اوج خود به سر می‌برم اما مهم پیروزی اینتر و کار کردن برای تیم است. از بودن در این تیم خیلی خوشحالم». او هفته گذشته هم درخشید و در کنار لائوتارو پیروزی اینتر را در داربی میلان رقم زدند. لوکاکو که دومین سال حضورش در اینتر است فصل گذشته با به ثمر رساندن ۲۳ گل در ۲۶ بازی در رتبه سوم برترین گلزنان سری آ قرار گرفت و فاصله زیادی با رونالدو (۳۱ گل در ۳۳ بازی) و ایموبیله (۳۶ گل در ۳۷ بازی) داشت. رونالدو میانگین گلزنی‌اش را نسبت به فصل گذشته حفظ کرده است (93/0 فصل کنونی برابر 95/0 فصل پیش). این در حالی است که لوکاکو میانگین گلزنی‌اش بهتر شده است. او 78/0 ‌گل در هر بازی را به 88/0 گل در هر دیدار رساند. 
***
جوکوویچ به رکورد فدرر رسید
نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان با 310 هفته صدرنشینی به رکورد راجر فدرر رسید. تا یک هفته آینده جوکوویچ به طور رسمی از رکورد فدرر- که سال‌ها در اختیار او بود- عبور خواهد کرد. نواک جوکوویچ برای نخستین‌بار در 24 سالگی تنیسور شماره یک جهان بود و این اتفاق 4 جولای 2011 رخ داد. وی تقریبا هر سال مقام خود را حفظ کرده و تنها استثنا سال 2017 است. طولانی‌ترین دوره صدرنشینی او به عنوان شماره یک جهان بین سال‌های 2016-2014 بود، جایی که جوکوویچ برای مدت 122 هفته صدرنشین شد در حالی که رکورد فدرر 237 هفته بود. جوکوویچ همچنین موفق شده 6 بار موقعیت شماره یک پایان سال را کسب کند؛ رکوردی که فقط توسط پیت سامپراس به دست آمده است. این تنیسور صربستانی چند روز پیش موفق شد با برتری مقابل دنیل مدودوف، قهرمان گرنداسلم استرالیا شود و برای هجدهمین‌بار عنوان قهرمانی را کسب کند. جوکوویچ درباره کسب این عنوان و ثبت رکورد تازه در حفظ صدرنشینی، گفت: این اتفاق برای من آسودگی را به دنبال دارد، چرا که من تمرکز خودم را بیشتر روی گرنداسلم‌ها می‌گذارم. وقتی شما می‌خواهید رنک یک جهان باشید باید تمام فصل را بازی و در بهترین تورنمنت‌ها شرکت کنید.

Page Generated in 0/0065 sec