printlogo


کد خبر: 231124تاریخ: 1399/12/12 00:00
اخبار

روغن خام موجود در گمرکات به اندازه نیاز ۴ ماه کشور است
دبیر ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در تامین روغن مورد نیاز کشور وجود ندارد، گفت: روغن خام موجود در گمرکات کشور به اندازه تامین نیاز ۴ ماه کشور است. عباس قبادی با تاکید بر اینکه در تامین روغن خام مورد نیاز واحدهای تولیدی، هیچ مشکلی وجود ندارد، گفت: روغن خام موجود در گمرکات کشور به اندازه مصرف 4 ماه کشور است. وی افزود: روغن خام موجود در گمرکات بالغ بر 450 هزار تن است که به اندازه مصرف 4 ماه کشور است. قبادی افزود: در سال‌های گذشته کارخانجات روغن در ایام نوروز حدود 15 روز تعطیلی داشتند که امسال مقرر شد تعطیلی کارخانه‌ها حداکثر به ۳ روز کاهش یابد و کارخانجات برای تامین نیاز روغن با ۳ شیفت کار کنند تا کسری روغن در بازار جبران شود. قبادی با بیان این مطلب درباره تأمین میوه شب عید نیز افزود: حدود 20 استان میوه خود را از انبارهای شمال و غرب کشور به استان‌های متبوع خود برده‌اند و اگر تمام این میوه‌ها جابه‌جا شود، از 22 اسفندماه توزیع میوه شروع خواهد شد. وی اضافه کرد: قیمت میوه در همان ایام نیز تعیین خواهد شد که یقینا کمتر از قیمت فعلی بازار خواهد بود. معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم سیب در میدان بهمن تهران تقریبا 7 تا 9 هزار تومان و در میادین میوه و ‌تره‌بار کمتر از 10 هزار تومان است. سیب قرمز و سیب زرد هم حدود 11 هزار تومان به فروش می‌رسد. البته هزینه‌های تولید نیز بالاست و سیب کمتر از این مقدار برای باغدار صرفه اقتصادی ندارد. قبادی گفت: سال 98 نسبت به 97 حدود 70 درصد و امسال به نسبت سال 98 حدود 30 درصد رشد صادرات در میوه داشتیم و باید توجه داشت که سرکوب قیمت از طرفی سبب به مخاطره افتادن تولید و متعاقب آن صادرات می‌شود. وی درباره موز نیز بیان کرد: مقداری افزایش قیمت موز را در هفته گذشته شاهد بودیم که با واردات، تغییر قیمت را جبران می‌کنیم و قیمت موز در هفته‌های آتی به تعادل می‌رسد. 
***
در بازسازی مناطق آسیب‌دیده  کاری کارستان انجام شد
معاون اول رئیس‌جمهور، عصر دیروز در آیین تجلیل از عملکرد شبکه بانکی کشور در طرح ویژه بهسازی و بازسازی مناطق سانحه‌دیده با اشاره به بازدیدهای خود از مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: در این بازدیدها شاهد آن بودم که واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی‌شده در زلزله‌های بعدی آسیب ندیده بودند، چرا که از مصالح ساختمانی استاندارد و طراحی و نقشه مناسب برای مقاوم‌سازی و ساخت آنها استفاده شده بود که در نتیجه اجرای این طرح‌ها، از جان و مال مردم در زلزله‌های بعدی حفاظت شده بود.
اسحاق جهانگیری با تأکید بر اینکه در زمینه بازسازی مناطق آسیب‌دیده کاری کارستان در کشور انجام شده است، تصریح کرد: یکی از ظلم‌ها به مدیریت کشور این است که نمی‌گذارند ارزش کارهای بزرگ انجام شده به اطلاع مردم رسانده شود. در زلزله آبان سال 1398 در کرمانشاه تعداد زیادی شهر و روستا تحت تأثیر این زلزله قرار گرفت و حدود 140 هزار واحد مسکونی یا آسیب دید یا به طور کامل تخریب شد که ظرف ۲ سال با کمک خود مردم، دولت، اعتبارات نظام بانکی و نظام اجرایی طراحی شده، این واحدها بازسازی شدند. 
***
امکان دریافت وام بانکی برای همه صاحبان سهام فراهم شد
مدیرعامل سمات گفت: امکان وثیقه قرار دادن سهام جهت دریافت تسهیلات برای همه سهامداران فراهم شد. 
حسین فهیمی افزود: پیش از این تنها برای مشمولان سهام عدالت مجوز استفاده از امکان توثیق مکانیزه سهام جهت دریافت کارت اعتباری و تسهیلات بانکی داده شده بود که بتازگی هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز استفاده از این امکان را برای سایر سهامداران صادر کرد. 

Page Generated in 0/0059 sec