printlogo


کد خبر: 231128تاریخ: 1399/12/12 00:00
اخبار

اقتدار بدون عدالت هرگز در صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد
رئیس قوه‌ قضائیه بر لزوم سلامت همکاران دستگاه قضا تأکید کرد و گفت: سلامت قوه ‌قضائیه تضمین‌کننده سلامت تصمیمات، آرا و احکام قضایی است و خدشه در این امر به همه تصمیمات نظام قضایی آسیب می‌زند.
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در نشست شورای عالی قوه ‌قضائیه با شورای قضایی استان‌ها، گفت: یکی از آفات امر قضا آمیخته کردن قضاوت با هوا‌های نفسانی است و قضات ما باید به پرهیز از این مساله توجه ویژه داشته باشند. آیت‌الله رئیسی اجرای عدالت را از محورهای مهم در بیانیه ابلاغی مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی و آن را مربوط به همه شئون حکومتی و دستگاه‌ها دانست. وی تأکید کرد: اقتدار بدون عدالت هرگز در صراط مستقیم قرار نمی‌گیرد و قدرتمندی بدون رعایت عدالت، فقط نوعی قدرت‌نمایی است. رئیس دستگاه قضا گفت: امروز می‌بینیم آمریکایی‌ها که ادعای حقوق بشر دارند، حقوق ملت‌ها را پایمال می‌کنند و صرفا نمایش قدرت می‌دهند. آیت‌الله رئیسی افزود: آنها در سوریه مراکز مقاومت را می‌زنند اما از آن طرف پرونده خاشقجی را مطرح می‌کنند و از سعودی‌ها هم باج می‌گیرند، از سوی دیگر مدعی اجرای عدالت هستند در حالی ‌که تاکنون دیده نشده آنها عدالت را اجرا کنند. وی تصریح کرد: آنها حق را زیر پا می‌گذارند و عدالت را لگدمال و مردم حق‌خواه را سرکوب می‌کنند اما مدعی حقوق بشر هستند، در حالی ‌که مردم دنیا بخوبی آنها را می‌شناسند و دیگر فریب‌شان را نمی‌خورند و می‌دانند آمریکایی‌ها تضییع‌کننده حق و پیمان‌شکن هستند. 
***
تعریف از شهید سلیمانی نیازی به اغراق ندارد
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: هر کس‌ می‌خواهد مطلبی برای شهید سلیمانی ‌بنویسد باید او را درست تعریف کند، زیرا شهید سلیمانی نیازی به اغراق ندارد. سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی در پانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم با بیان اینکه پاسدار اهل قلم باید مطالبی که می‌نویسد در راستای رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی باشد، گفت: وقتی پاسداری با این نگاه وارد میدان نویسندگی و قلم و‌ کاغذ شود، حس‌ می‌کند هر سطری که می‌نویسد پشتوانه‌ای از انقلاب اسلامی است؛ انقلاب اسلامی‌ای که با اقتدار پیش می‌رود. وی افزود: در انقلاب اسلامی و پاسداری در وادی اسارت هم حرف وجود دارد زیرا در کشورهای دیگر به چنین موضوعی پرداخته نمی‌شود و بیشتر به سایر مباحث می‌پردازند؛ پاسدار اهل قلم اگر بتواند موضو‌عاتی مانند اسارت را به شیوه‌ای گویا بیان کند، درس‌های بسیاری را می‌تواند بازگو‌ کند. فرمانده نیروی قدس سپاه درباره شهید سلیمانی که امروز علاقه‌مندی برای نوشتن از او زیاد شده است، بیان داشت: هر کس‌ می‌خواهد مطلبی برای شهید سلیمانی ‌بنویسد باید او را درست تعریف کند، زیرا شهید سلیمانی نیازی به اغراق ندارد. 
سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تفکر و آرمان در سپاه سلسله‌مراتبی نیست، گفت: سپاه باید میدان فوران تفکر باشد و در عرصه تقابل با دشمنان جاهل کوردل و ناوارسته، باید با بهره‌گیری از قدرت مادی و فیزیکی قوی در فضای عدم تقارن، از ایمان و آگاهی به عنوان 2 بال پرواز به عنوان عناصر برترساز استفاده کنیم. 
***
اخذ اثر انگشت با استامپ در انتخابات ۱۴۰۰ حذف شد
معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات در حاشیه بازدید از مرکز طراحی و تولید تعرفه‌های انتخاباتی، گفت: به لحاظ زمانی تا پایان اسفندماه امسال فرآیند چاپ تمام خواهد شد و سال آینده با هماهنگی ناظران محترم شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی بحث انتقال به استان‌ها را انجام خواهیم داد تا تعرفه‌ها بموقع در اختیار حوزه‌ها و پس از آن شعب انتخابات قرار گیرد که مردم با خیال راحت در انتخابات 28 خردادماه شرکت کنند و انتخاباتی امن برگزار شود. جمال عرف همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نحوه اتخاذ تدابیری برای حفظ سلامتی شرکت‌کنندگان در انتخابات به دلیل بیماری کرونا گفت: در انتخابات سال گذشته نیز با هماهنگی‌ای که با ناظر انتخابات شد، استامپ جوهر را حذف کردیم، اساسا با وجود دستگاه احراز هویت، اخذ اثر انگشت با استامپ معنی ندارد و افراد صرفا با کد ملی احراز هویت می‌شوند. 
***
هیأتی از مجلس به سراوان سفر کرد
هیأتی از مجلس شورای اسلامی برای بررسی اتفاقات اخیر سراوان به این شهرستان سفر کرد. در پی اتفاقات اخیر در مرز سراوان از جمله خسارات واردشده به فرمانداری این شهر، هیأتی از مجلس شورای اسلامی وارد زاهدان شده و قرار است در بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات، ابعاد اتفاقات سراوان را بررسی کنند. این هیات متشکل از حسن همتی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، حسین حاتمی نماینده کلیبر، مصطفی نخعی نماینده نهبندان، اسماعیل حسین‌زهی نماینده خاش و ملک‌فاضلی نماینده سراوان است. 
***
وزیر دفاع:
گامی مؤثر برای افزایش توان رزم برداشتیم
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع بر اساس مأموریت ذاتی خود گام‌های موثری در زمینه افزایش توان رزم نیروهای مسلح برداشته است. امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه این پویایی، گویای شکست فشار حداکثری دشمن و موفقیت راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دشمن با ۲ راهبرد تحریم و عدم اجازه خرید تجهیزات، تلاش کرد ایران را شکست دهد اما جمهوری اسلامی با ۳ راهبرد اتکا به توان داخلی، بهینه‌سازی تجهیزات دفاعی و امنیتی با شرایط روز و ساخت تسلیحات بومی در حوزه‌های مختلف رزم زمینی، دریایی، موشکی و سایبری، توانست دشمن را شکست دهد. 

Page Generated in 0/0067 sec