printlogo


کد خبر: 231135تاریخ: 1399/12/12 00:00
پرسپولیس با گل 3 امتیازی کاپیتان در صدر جدول لیگ برتر فوتبال ماندگار شد
این همه جلال

گروه ورزشی: هفته شانزدهم رقابت‌های لیگ برتر با پیروزی تیم‌های پرسپولیس، سپاهان و فولاد و تساوی استقلال به پایان رسید تا همچنان صدر جدول سرخ و وضعیت اردوی آبی‌ها بحرانی باشد. 
سرخپوشان پایتخت در نخستین دیدار نیم‌فصل دوم خود مقابل سایپا صف‌‌آرایی کردند و سیدجلال حسینی بار دیگر با یک گل 3 امتیازی، پرسپولیس را به پیروزی رساند. سیدجلال حسینی در نیم‌فصل اول در دیدار با مس کرمان و تراکتور هم گل 3 امتیازی به ثمر رسانده بود و با گل دیروز خود شمار گل‌های 3 امتیازی‌اش را به عدد 3 رساند. کاپیتان پرسپولیس هم‌اکنون 4 گله است و بعد از نوراللهی بیشترین آمار گل ‌زده را در جمع سرخپوشان دارد تا در 39 سالگی آماری عالی هم در دفاع و هم در حمله داشته باشد. پرسپولیس در 16 بازی فقط 8 گل دریافت کرده که ارزش کاپیتان حسینی را بیش از پیش مشخص می‌کند. 
قهرمان نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر در حالی میزبان سایپا بود که به دلیل درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان باز هم با پیراهن مشکی مقابل سایپا به میدان رفت؛ دیداری که با حملات پرسپولیس از همان ثانیه‌های ابتدایی آغاز شد تا این تیم خیلی زود در دقیقه ۵ بتواند گل اول خود- و تنها گل بازی- را روی پیشتازی سیدجلال حسینی به ثمر برساند. 
کاپیتان باتجربه پرسپولیس که برای زدن ضربه سر در ارسال کرنر جلو کشیده بود، با پاس کوتاه سیامک نعمتی در محوطه جریمه سایپا روبه‌رو شد تا بر خلاف همیشه با شوتی سرکش تور دروازه محمدحسین اکبرمنادی را به لرزه درآورد. 
پرسپولیس با این پیروزی موقعیت خود در صدر جدول را با 33 امتیاز تثبیت کرد و سایپا همچنان با 17 امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند. 
اما دیروز 7 بازی دیگر هم انجام شد که در یکی از آنها استقلال که در هفته‌های پایانی نیم‌فصل اول لیگ بیستم صدر جدول را از دست داده بود، در شروع نیم‌فصل دوم هم برابر مس رفسنجان متوقف شد و ۲ امتیاز دیگر از دست داد. 
در نیمه نخست این دیدار بیشتر یک بازی متعادل از سوی  هر ۲ تیم ارائه شد و تنها گل این بازی از روی یک ضربه ایستگاهی و با استفاده از اشتباه خط دفاعی استقلال توسط مسیح زاهدی برای مس رفسنجان به ثمر رسید. 
نیمه دوم اما با برتری تیم استقلال همراه شد و آبی‌پوشان که برای به ثمر رساندن گل مساوی فشار بیشتری روی دروازه میزبان وارد کردند، سرانجام از روی یک ضربه کرنر و با ارسال قائدی، توسط فرشید باقری به گل رسیدند؛ این اتفاق در دقیقه ۵۲ رخ داد. 
سرانجام این بازی در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک‌-یک 2 تیم به پایان رسید تا در نخستین هفته از نیم‌فصل دوم لیگ برتر، استقلال و مس رفسنجان هر کدام یک امتیاز به جمع امتیازات‌شان اضافه کنند. آبی‌پوشان با این یک امتیاز ۲۷ امتیازی شدند و همچنان در رده سوم جدول باقی ماندند و مس رفسنجان هم ۲۳ امتیازی شد. 
 
* سپاهان، قلعه‌نویی را برد
باخت امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر مقابل تیم سابق خود نیز از نتایج جالب دیروز بود. 
در نیمه اول این بازی شاهد یک بازی پایاپای از سوی ۲ تیم بودیم و بعضا موقعیت‌هایی روی دروازه‌ها شکل می‌گرفت که در نهایت هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد تا ۲ تیم با تساوی به رختکن بروند. 
در نیمه دوم اما سپاهان بازی بهتری ارائه داد و چربش نسبی نسبت به میهمان خود داشت و بازیکنان این تیم بیشتر به دروازه حریف نزدیک می‌شدند. در دقیقه ۶۸ سجاد شهباززاده، بهترین گلزن این فصل رقابت‌های لیگ برتر با استفاده از پاس خوب امید نورافکن توانست دروازه گل‌گهر را باز کند تا سپاهان به لطف این گل به پیروزی رسیده و با کسب هر ۳ امتیاز بازی، ۳۱ امتیازی شود. نتیجه دیدار تیم‌های پیکان و صنعت‌‌ نفت نیز دیروز ۲ بر صفر به نفع تیم تهرانی تمام شد. پیکان با گل‌های سامان فلاح (8) و ابراهیم صالحی (86) شمار امتیازات خود را به عدد 21 رساند و یک پله در جدول رقابت‌ها صعود کرد. 
در دیگر دیدار هفته در حالی ‌که نفت مسجدسلیمان نزدیک به 70 دقیقه مقابل تراکتور 10 نفره بود، تبریزی‌ها نتوانستند از این فرصت استفاده کنند و بازی با نتیجه تساوی یک- یک بین این 2 تیم به پایان رسید. 
سجاد جعفری دقیقه 76 مسجد‌سلیمانی‌ها را جلو انداخت اما در دقیقه 93 محمد عباس‌زاده گل تساوی میهمان را به ثمر رساند. 
نساجی در رقابت با آلومینیوم اراک با خریدهای جدیدش هم نتوانست به برتری برسد و در دیدار خانگی برابر این تیم در هفته بیستم متوقف شد. نساجی با وجود برتری در نیمه اول با گلزنی زامهران، در نیمه دوم توسط سیدمهدی حسینی دروازه خود را باز شده دید تا در نهایت این دیدار نیز با تساوی یک- یک خاتمه پیدا کند. 
ماشین‌سازی دیگر تیم تبریزی اما بازی برده را در دقیقه 90 با تساوی مقابل شهرخودرو عوض کرد. 
تیم ماشین‌سازی در نخستین بازی خود با هدایت مهدی پاشازاده به مصاف شهرخودرو رفت. شاگردان پاشازاده که نیم‌فصل را با سعید اخباری پشت سر گذاشته بودند، در این دیدار برای رسیدن به پیروزی تنها یک دقیقه کم آوردند و در حالی که با گل عبداللهی در نیمه اول برنده راهی رختکن شده بودند و در نیمه دوم نیز موفق به حفظ این گل تا دقایق پایانی شده بودند، با ضربه آکروباتیک دقیقه 90 پورتقی بردشان با تساوی عوض شد. 
در آخرین دیدار دیروز نیز فولاد خوزستان در خانه موفق شد با تک‌گل آیاندا پاتوسی ذوب‌آهن اصفهان را شکست دهد و با 26 امتیاز در یک قدمی استقلال قرار گیرد.
 

Page Generated in 0/0060 sec