printlogo


کد خبر: 231172تاریخ: 1399/12/13 00:00
اخبار

فرمانده کل ارتش:
نباید اجازه دهیم هیمنه فروریخته استکبار دوباره احیا شود
فرمانده کل ارتش در مراسم دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی و ملت ایران بیش از ۴۰ سال است پنجه در پنجه نظام سلطه دارد و او را زمینگیر کرده است، گفت: این رویارویی در همه عرصه‌های مؤلفه‌ قدرت جریان دارد و شما به عنوان نماد مؤلفه قدرت نظامی، ماموریت دفاع از استقلال، حدود و ثغور نظام اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های این ملت بزرگ را بر عهده دارید. امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی خاطرنشان کرد: شما ماموریت دارید نگذارید هیمنه فروریخته نظام سلطه دوباره احیا شود؛ شما ماموریت دارید نگذارید سرعت سقوط نظام سلطه و اقمار آن کند شود، برای اجرای موفقیت‌آمیز این ماموریت بزرگ در این پیچ تاریخی و در گام دوم انقلاب، مسؤولیت سنگین ارتقای توان و آمادگی رزمی، تعالی معنوی و بصیرتی، رسیدگی به وضع زندگی و معیشت همرزمان و هم‌افزایی، بیش از گذشته برای شما الزام‌آور است. 
 
انتقاد عضو پارلمان اروپا از تحریم‌های یکجانبه علیه ایران
عضو پارلمان اروپا تاکید کرد اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه کشورها، ازجمله ایران، تروریسم اقتصادی است که زندگی انسان‌ها را از بین می‌برد. به گزارش فارس، میک والاس، نماینده پارلمان اروپا از ایرلند با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر، نسبت به وضع تحریم‌های اقتصادی علیه کشورها انتقاد کرد و آن را نوعی تروریسم خواند. وی در پیام خود نوشت: آمریکا و اتحادیه اروپایی به شکل روز‌افزون در حال استفاده از تحریم به عنوان سلاحی علیه کشورهایی هستند که در برابر آنها سر خم نمی‌کنند. والاس ادامه داد: این تحریم‌ها بدون تایید سازمان ملل، چه علیه ونزوئلا باشد و چه سوریه، ایران یا کوبا، «تروریسم اقتصادی» است که زندگی انسان‌ها را نابود می‌کند. عضو پارلمان اروپا همچنین در توئیت خود یک ویدئو منتشر و در آن تاکید کرد تحریم‌های یکجانبه نقض آشکار حقوق بین‌الملل است. 
 
جزئیات حمله مسلحانه به خودروی سپاه در سراوان
خودروی سپاه پاسداران در شهرستان سراوان مورد حمله‌ مسلحانه تروریستی قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری صدا‌وسیما، مرعشی، معاون امنیتی- انتظامی استانداری سیستان‌وبلوچستان با اعلام این خبر گفت: این حمله مسلحانه عصر امروز (دیروز) در منطقه کشتگان بخش بم‌پشت شهرستان سراوان رخ داده است. این خودرو حامل نیروهای یگان مهندسی سپاه پاسداران بود. هفته گذشته بود که برخی سوخت‌بران و معاندان نظام به تحریک گروهک‌های تروریستی در مرز سراوان آشوب به پا کرده و به پاسگاه مرزی و فرمانداری این شهرستان هجوم بردند.
در همین زمینه ایرنا گزارش داد روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور حمله روز سه‌شنبه گروهک تروریستی به نیروهای مهندسی سپاه در منطقه بم‌پشت سراوان را تایید کرد. روابط عمومی و تبلیغات قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه شامگاه سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: امروز عناصر گروهک‌های تروریستی طی یک اقدام ناجوانمردانه به نیروی‌های مهندسی سپاه در منطقه بم‌پشت سراوان که در راستای محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی به مردم برای ساخت جاده‌های روستایی در حال فعالیت بودند حمله کرده که در این اقدام تروریستی یک نفر از کارکنان مهندسی مجروح و یک نفر مفقود شده است. در این اطلاعیه آمده است: این گونه حرکات مذبوحانه هیچ خللی در استمرار خدمت‌رسانی به مردم محروم این منطقه ایجاد نخواهد کرد.
 
اعلام جزئیات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر
فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران زمان‌بندی و جزئیات ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر را تشریح کرد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری تهران، عیسی فرهادی، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران بر اساس اطلاعیه شماره 4 ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه 20/12/1399 آغاز و تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه 26/12/1399 (به مدت 7 روز) ادامه خواهد یافت و داوطلبان می‌توانند به ۴ روش زیر اقدام کنند: 
- ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت‌نام 
- ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت‌نام
- ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت‌نام
- ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت 8 تا 18) 
فرماندار مرکز حوزه انتخابیه تهران به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد:‌ داوطلبان حتما از طریق سامانه‌های معرفی شده و غیرحضوری ثبت‌نام خود را انجام دهند و فقط برای تایید نهایی به فرمانداری تهران مراجعه داشته باشند تا امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل فرمانداری تهران میسر شود. 
 
روسیه به دنبال آرام کردن اوضاع پیرامون برجام در شورای حکام
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین دیروز بر تلاش مسکو برای کمک به حل مسائل پیش‌آمده پیرامون برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد. وی با اشاره به نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و تأثیرگذاری آن بر سرنوشت برجام گفت: «مساله اصلی جلسه فعلی شورای حکام آژانس این است که آیا بحث‌های آتی به آرام کردن اوضاع درباره برنامه هسته‌ای ایران کمک می‌کند یا اینکه اوضاع در این باره بدتر خواهد شد. در 2 روز آتی پاسخ مشخص می‌شود. در هر شرایط، روسیه به طور فعالانه به نفع سناریوی اول تلاش می‌کند».  

Page Generated in 0/0060 sec