printlogo


کد خبر: 231423تاریخ: 1399/12/19 00:00
اخبار

پرداخت عیدی پایان سال ترفند جدید کلاهبرداران
معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا گفت: ارسال لینک ثبت‌نام در طرح واریز عیدی، ترفندی برای سرقت اطلاعات کارت بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های مالی افراد است. به گزارش فارس، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا، به ترفند تازه کلاهبرداران سایبری پرداخت و اظهار داشت: با رصد فضای مجازی کشور مشخص شد در چند روز گذشته لینک‌هایی با سرشماره‌های مختلف یا تبلیغاتی در پیام‌رسان‌های غیربومی مبنی بر واریز عیدی دولت به نیازمندان و کسب‌و‌کارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا برای هموطنان ارسال شده که طی این پیامک‌ها از افراد خواسته شده به صفحه مربوط مراجعه و با تکمیل اطلاعات درج شده، مشخصات کارت بانکی خود را ارسال کنند که در نهایت در این روش کلاهبرداران با هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی موسوم به فیشینگ به منظور پرداخت هزینه ثبت‌نام نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان اقدام می‌کنند. معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا با بیان اینکه استفاده از رمز دوم یک بار مصرف در کشور دسترسی مجرمان به حساب‌های بانکی هموطنان را در حد چشمگیری کاهش داده است، افزود: برخی از هموطنان از روی غفلت و عدم آگاهی باز هم فریب سودجویان و مجرمان را می‌خورند. 
***
افزایش حقوق سربازان در سال 1400
 فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش قابل توجه حقوق سربازان در سال ۱۴۰۰ خبر داد. سردار سپهر درباره سازوکار مهارت‌آموزی سربازان گفت: پس از دستور رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر مبنی بر ارتقای مهارتی سربازان، نیروهای مسلح سازوکاری برای مهارت‌آموزی آنها ایجاد کرد. سردار سپهر تصریح کرد: در کنار این موضوع، به سربازان مهارت‌های اجتماعی و حقوق راه‌اندازی کسب‌و‌کار نیز آموزش داده می‌شود. در این دوره‌ها، هر سرباز باید حداقل یک مهارت یاد بگیرد. به گفته وی، ۷ هزار کارگاه آموزش مهارت در نیروهای مسلح برای مهارت‌آموزی سربازان تأسیس شده و در سال آتی این کارگاه‌ها به ۱۰ هزار مرکز افزایش می‌یابد که همه آنها مجوز صدور گواهی مهارت‌آموزی برای سربازان را خواهند داشت. فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در حال تدوین لایحه‌ای هستیم که بر اساس آن، سربازان تا دوره‌ای پس از خدمت نیز مورد حمایت دستگاه‌های دولتی قرار گیرند که در صورت تصویب آن در دولت و مجلس، نقش بسزایی در اشتغال سربازان خواهد داشت. وی درباره حقوق سربازان گفت: در بودجه ۱۴۰۰، تبصره‌ای در این باره دیده شده که پس از تصویب شورای نگهبان و بر اساس منابع موجود در دولت، میزان آن را اعلام خواهیم کرد اما افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت. 
***
زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت مشخص شد
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، تعامل و همکاری مناسب سازمان سنجش آموزش کشور، نتایج اولیه آزمون استخدامی پیمانی، روز شنبه ۲۳ اسفند اعلام می‌شود.  دکتر سیدکامل تقوی‌نژاد افزود: معرفی افراد در مشاغل بدون مصاحبه، به میزان یک برابر ظرفیت اعلام شده و در مشاغل دارای مصاحبه شامل کارشناس شبکه، کارشناس تحلیلگر سیستم، مددکار بهداشتی و درمانی، کارشناس بالینی فوریت‌های پزشکی، ‌کاردان بالینی فوریت‌های پزشکی و کارشناس تریاژ تلفنی به میزان 3 برابر ظرفیت، اعلام خواهد شد. وی با بیان اینکه افراد معرفی شده در این مرحله، براساس برنامه زمان‌بندی اعلام شده در پایگاه اطلاع‌رسانی هر دانشگاه، نسبت به انجام مراحل بعدی اقدام کنند، یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود افراد پذیرفته شده تا پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده در مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت شروع به کار ‌کنند و با اضافه شدن این افراد، کسری نیروی تخصصی این وزارت تا حد مطلوبی مرتفع ‌شود.  بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، تقوی‌نژاد همچنین با اشاره به آزمون استخدام قراردادی برگزار شده در تاریخ ۲۴ مهرماه سال جاری با هدف جذب و به‌کارگیری تعداد ۲ هزار و ۲۸۳ مجوز در قالب قرارداد کار معین برای ۵۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی و زمان اعلام نتیجه نهایی آن گفت: با توجه به انجام آخرین مراحل بررسی مدارک داوطلبان، انتظار می‌رود نتایج نهایی آزمون قرارداد کار معین در هفته جاری نهایی و از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام شود.
***
قطع درختان کاج در چوکای چوبر شفت
شهرستان شفت به عنوان یکی از بکرترین مناطق سرزمینی استان گیلان، این روزها حال خوشی ندارد. اخبار رسیده از این شهرستان حکایت از قطع تعداد زیادی از درختان کاج جاده شفت به روستای زیبای چوبر دارد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که بر اساس گفته منابع محلی، قطع درختان زیر نظر سازمان منابع طبیعی شهرستان شفت صورت گرفته است.  جنگل‌های زیبای شهرستان شفت به همراه امام‌زادگان ابراهیم و اسحاق(ع) منطقه چوبر به عنوان جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شوند که در صورت عدم مدیریت صحیح باید چشم‌انتظار نابودی منابع طبیعی و از بین رفتن بسترهای اشتغال‌زا در این منطقه توریست‌پذیر بود. این در شرایطی است که طی چند سال اخیر در منطقه چوبر هیچ‌گونه پروژه‌ای به مرحله اجرا در نیامده است و اشتغال‌زایی در آن با مشکل روبه‌رو است.

Page Generated in 0/0058 sec