printlogo


کد خبر: 231468تاریخ: 1399/12/20 00:00
اخبار

بازداشت یکی از مدیران شهرداری شهرقدس
یکی از مدیران مناطق شهرداری قدس، از سوی مراجع امنیتی احضار و بازداشت شد. به گزارش خبرگزاری صداو‌سیمای استان تهران، خبرهای دریافتی از بازداشت یکی از مدیران شهرداری شهر قدس حکایت دارد. یک منبع آگاه گفت: اکنون تنها یک نفر از مجموعه شهرداری قدس بازداشت شده است. وی افزود: سوءاستفاده از موقعیت شغلی از دلایل بازداشت وی بوده است. این منبع با بیان اینکه حرف و حدیث‌ها و گمانه‌زنی‌های مختلف افراد در این باره در فضای مجازی مورد تایید نیست، افزود: بررسی‌ها همچنان ادامه دارد و به محض تکمیل اطلاعات و نیاز به انتشار دقیق اخبار، از طریق رسانه ملی اطلاع‌رسانی خواهد شد. 
***
جذب اقوام سببی و نسبی در شهرداری با وجود مصوبه «تعارض منافع»
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی شورای اسلامی شهر تهران گفت: با وجود مصوبه تعارض منافع در شورا، همچنان شاهد هستیم بعضا مدیران شهرداری اقوام سببی و نسبی خود را جذب سیستم شهرداری کرده‌اند، لذا به شهرداری تهران تذکر می‌دهم مصوبه تعارض منافع را به دقت در سیستم شهرداری انجام دهد. به گزارش ایسنا، حجت نظری در دویست‌وهفتادونهمین جلسه شورا در تذکری به شهرداری تهران گفت: با وجود مصوبه تعارض منافع که در شورای شهر به تصویب رسید اما همچنان شاهد هستیم که بعضا مدیران شهرداری مشخصا به عنوان مدیرکل، اقوام سببی و نسبی خود یا همسرشان را جذب سیستم شهرداری می‌کنند، لذا باید گفت این مصوبه شورا با دقت لازم دنبال نشده است. وی افزود: لذا به شهرداری تهران تذکر می‌دهم که مصوبه تعارض منافع باید به دقت در سیستم شهرداری اجرا شود و جذب اقوام سببی و نسبی کاملا خلاف مقررات است. 
***
بزرگ‌قهرمان کوچک
حدود یک ماه پیش طی یک حادثه آتش‌سوزی در شهر شیراز، پسربچه‌ای ۸ ساله به نام «محمدطاها آوند» جان ۴ کودک را نجات داد. این بزرگ‌قهرمان کوچک در حالی که خودروی سانحه‌دیده در آتش می‌سوخت، دل به آتش زد و توانست سرنشینان این خودرو را نجات دهد اما وی به دلیل شدت جراحات وارده و سوختگی بسیار شدید در مرکز آموزشی - درمانی امیرالمومنین(ع) شیراز بستری شد. حالا پس از یک ماه خبر بهبود نسبی طاها و ترخیص وی از بیمارستان روی خروجی خبرگزاری‌ها نقش بسته است. در همین رابطه سیامک هوشمند رئیس مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین(ع) شیراز در تشریح روند بهبود این بزرگ قهرمان کوچک‌ اظهار داشت: در سانحه آتش‌سوزی بر اثر انفجار گاز در شهر خرم‌بید، تعدادی کودک در خودرو گرفتار می‌شوند و طاها با کمک بزرگسالانی که از بیرون در حال امداد‌رسانی بودند، تمام کودکان را از ماشین خارج کرده و سپس خودش خارج می‌شود. وی افزود: کودکان آسیب‌دیده در این سانحه به بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین(ع) منتقل می‌شوند؛ تعدادی از آنها به صورت سرپایی درمان شدند و ۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی بستری شده و بهبود یافتند. هوشمند ادامه داد: این کودک قهرمان با سوختگی بسیار عمیق در بخش مراقبت‌های ویژه سوختگی این مرکز بستری شد. این بیمار تحت نظر جراح این مرکز دکترعبدالخالق کشاورزی، فوق‌تخصص ICU خانم دکتر مکی و متخصص اطفال خانم دکتر صحراییان دوره درمان خود را سپری کرد.  وی گفت: این بیمار با عمل جراحی پیوند پوست و با دریافت مراقبت‌های ویژه پرستاری، پانسمان‌های مخصوص سوختگی و بدون درد، مشاوره تغذیه، توانبخشی و خدمات روانشناسی در حال حاضر سلامتی نسبی خود را به دست آورده است. هوشمند در پایان گفت: با تلاش‌های کادر درمانی این مرکز، قهرمان کوچولو پس از حدود یک ماه بستری، از بیمارستان ترخیص شد. 
***
کاهش 12 درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در پی ورود سامانه بارشی، دمای هوا در برخی استان‌ها بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‎یابد. صادق ضیاییان در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به اینکه بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۲۰ اسفند) در برخی نقاط غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، گفت: طی روز پنجشنبه (۲۱ اسفند) سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب وارد کشور خواهد شد و شمال غرب، برخی مناطق غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و به‌ تدریج شمال شرق کشور را در برخواهد گرفت. ضیاییان با بیان اینکه روز جمعه (۲۲ اسفند) سامانه بارشی در کل کشور به جز جنوب شرق و جنوب فعال است، اظهار کرد: طی روز شنبه (۲۳ اسفند) فعالیت سامانه بارشی محدود به سواحل دریای خزر، شمال شرق و برخی مناطق شرق کشور خواهد شد، به گفته وی از روز پنجشنبه تا شنبه (۲۱ تا ۲۳ اسفند) در بیشتر مناطق کشور بویژه نیمه‌شمالی کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد رخ می‌دهد. 
***
«میلاد حاتمی» تحویل پلیس ایران شد
پلیس ترکیه «میلاد حاتمی» از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی را از طریق مرز بازرگان به پلیس اینترپل ایران تحویل داد. به گزارش تسنیم، پلیس ترکیه دیروز میلاد حاتمی از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی را در مرز بازرگان به پلیس اینترپل ایران تحویل داد. میلاد حاتمی، یکی از گردانندگان و تبلیغ‌کنندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی به‌شمار می‌آید و چندین سال است از این طریق، پول‌های زیادی را کسب کرده و کلاهبرداری زیادی در این رابطه انجام داده است. وی همچنین از تمام روش‌های غیراخلاقی برای تبلیغ استفاده می‌کرد. این کلاهبردار که از محل راه‌اندازی سایت‌های قمار، ارتزاق می‌کرد، مدتی پیش ویدئویی در اینستاگرام خود منتشر کرد که در آن، داخل خودروی پلیس استانبول در حال بازی با آژیر خودروی پلیس دیده می‌شد و در همان زمان توسط پلیس ترکیه بازداشت شد. 

Page Generated in 0/0059 sec