printlogo


کد خبر: 231472تاریخ: 1399/12/20 00:00
اخبار

ایزدخواه: ساختار توزیع میوه در کشور قرون وسطایی است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به گرانی میوه گفت: مساله ما کمبود میوه و تولید آن نیست بلکه ساختار توزیع ما قرون وسطایی است و یک نفر تولید می‌کند و ۷ نفر دلالی می‌کنند. روح‌الله ایزدخواه گفت: چالش ۲ وزارتخانه صمت و وزارت جهاد کشاورزی درباره توزیع محصولات کشاورزی نشان می‌دهد در دولت تدبیر، مدیریتی در این زمینه وجود ندارد. وی افزود: تولید و توزیع بدیهی‌ترین موضوع اقتصاد و آسان‌ترین آن درباره میوه است اما مدیریتی برای آن وجود ندارد. ایزدخواه گفت: قانون، بازارگاهی محصولات کشاورزی را به وزارت جهاد کشاورزی سپرد اما رئیس‌جمهور در جلسه سران قوا آن را رد کرد و دوباره نیز که ۲ وزیر توصیه کردند این کار به وزارت جهاد کشاورزی سپرده شود، رئیس‌جمهور دوباره آن را وتو کرد. وی ادامه داد: مساله ما کمبود میوه و تولید آن نیست، بلکه ساختار توزیع ما قرون وسطایی است و یک نفر تولید می‌کند و 7 نفر دلالی می‌کنند.
***
معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:
سیگار هم رجیستر می‌شود
امسال بحث رجیستری سیگار انجام شد و اکنون هر بسته سیگار، قابلیت ردیابی دارد و هر فردی که سیگار می‌خرد با اسکن کردن بارکد موجود روی آن متوجه می‌شود این سیگار تولید داخل است یا خیر. عبدالله هندیانی درباره اقدامات این ستاد برای مبارزه با قاچاق سیگار، اظهار داشت: اگر متوسط مصرف سیگار در کشور ۶۵ میلیارد نخ باشد، صنعت به ما قول داده که ۶۰ میلیارد نخ آن را تولید کند. همچنین امسال در زمینه مبارزه با قاچاق سیگار، توفیقات خوبی داشتیم. معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اضافه کرد: امسال بحث رجیستری سیگار انجام شد و اکنون هر بسته سیگار، قابلیت ردیابی دارد و هر فردی که سیگار می‌خرد با اسکن کردن بارکد موجود روی آن متوجه می‌شود این سیگار تولید داخل است یا خیر و اگر کالا تقلبی یا قاچاق باشد مطلع می‌شود. 
هندیانی ادامه داد: این مساله اقدام بزرگی بود، زیرا زمانی که به سازمان جهانی بهداشت اعلام شد در حال انجام چنین فعالیتی با همراهی وزارت صمت و تولیدکنندگان هستیم، اعلام کردند این طرح به عنوان نمونه می‌تواند در سطح جهانی نیز ارائه شود، چون این طرح برای دخانیات در جای دیگری اجرا نشده است. 
وی همچنین گفت: همسو با این اتفاق، باید مقابله با سیگارهای قاچاق نیز دنبال می‌شد که خوشبختانه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز طرحی را همزمان با طرح رجیستر کردن بسته‌های سیگار به اجرا گذاشت که توسط معاونت مبارزه ستاد انجام شد.

Page Generated in 0/0051 sec